Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg (37) og mannen min (40) har vært sammen i 17 år, og de siste 10 årene har sexlivet vært så godt som dødt. Vi har nå se en gang hver 8.-12. Uke. I fjor hadde vi sex 5 ganger. Jeg har prøvd å snakke med ham om det mange ganger. Får ingen svar på hvorfor, han ønsker ikke å diskutere det, vil ikke gå til legen for å undersøke hormoner eller lignende. De siste årene har jeg helt sluttet å ta initiativ. Jeg uttrykker ikke noe misnøye og tar ikke opp temaet, men dette er noe jeg tenker på hver eneste dag. Det får meg til å føle meg uelsket og uønsket, og er utrolig tungt at ikke mannen min vil ha meg. Føler også at all gnisten forsvinner uten dette. Samtidig vil jeg heller ikke gå fra ham. Jeg er redd for at det er helt slutt nå, og at jeg må lære å leve uten resten av livet. Jeg har bare store problemer med å akseptere det. Hvordan kan jeg akseptere at sexlivet mitt potensielt er over før jeg er 40?

Anonymkode: 86b0a...fbe

• Hjerte 8
AnonymBruker
Skrevet

Nei det skal du ikke akseptere, du må kreve at dere snakker sammen eller si at hvis ikke dere kan snakke sammen engang om det er det slutt. At en person skal bestemme at du ikke skal ha et sex liv i en alder av 37 men ikke snakke om årsaken osv er ikke greit.

Anonymkode: b9dc0...2ce

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan er det når dere først har sex da? Og er det da han som tar initiativ (siden du har sluttet?)?

Anonymkode: 60520...ab1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvordan er det når dere først har sex da? Og er det da han som tar initiativ (siden du har sluttet?)?

Anonymkode: 60520...ab1

Det er veldig bra for både han og meg. Er han som tar initiativ de gangene. Det er dog alltid alkohol i bildet. Vi har ikke hatt edru sex på mange år... 

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan ser du ut? Tar du vare på deg selv?

Anonymkode: acd9f...579

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg er mann 47 i din situasjon, bare motsatt. Det er helt håpløst, og hun skjønner ikke en gang at det ikke handler om sexen, men det å være «sammen» , det å dele de nære intime og sårbare tingene. Det som gjør at man er et ellers i livet. 

Jeg svare det jeg tenker for din mann

- Han tenner ikke på deg, eller elsker deg ikke lenger. Det er vondt å høre, men du har selvsagt tenkt på det selv. Men, dere er gode venner, og livet går sin gang. Så, dere venner og ikke lenger kjærester. 

- Eller han har vært utro, og sliter med sine følelser for deg pga det. Sammenligner, og tenker og grubler. Se om han er mye «inni seg selv»

- Eller andre ting som sykdom osv, men da ville han snakket med deg på en annen måte. Måten han svarer på og oppfører seg på og avslører det meste. 

Samme med kona mi. Jeg fikk beskjed om at det var så viktig med sex så fikk jeg flytte ut. 
Altså, hun bryr seg ikke lenger om mitt behov, eller mine følelser for henne. Hun avslører da at hun er kald og lilegyldig ovenfor meg. Altså, elsker meg ikke lenger

Jeg driver nå å sparer opp penger for å ha økonomi til å kunne flytte fra henne. Underveis observerer jeg, og lærer mye om meg selv

Bare husk, det kommer ikke til å bli bedre!

Anonymkode: 81336...4dd

• Liker 2
  • Hjerte 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke akseptert at han ikke ville prate om det. 

Jeg og kjæresten er i 40 årene og sex, kos, intimitet, kjærtegn, klem, klining, holde hender etc er ekstremt viktig for oss begge.

Jeg ble derimot sånn mot eksen min fordi jeg mistet alt av følelser for han. 

Anonymkode: cf1e8...629

Skrevet

Er det heller ingenting av annen fysisk intimitet? Kos? Klemmer? Kyss? Mennesker har forskjellige behov. Hvordan var sexlivet deres de første 7 årene? Eller de andre fysiske aspektene? 

Du kan spørre om du får lov til å få de fysiske behovene de andre plasser. For det er et fysisk behov du har, og du vil ikke leve uten det. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hvordan ser du ut? Tar du vare på deg selv?

Anonymkode: acd9f...579

Oh, fuck off.

Anonymkode: b81d3...0ae

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Kansje man begynner å se på hverandre som søster og bror om man slutter å være intim. Og da snakker jeg om følelser, godhet, omtanke, forståelse. Det er også intimt. 

Men det hjelper også å ta vare på seg selv. Lukte godt, kle seg fint, gå til frisøren og trene. Manikyr, pedikyr, Kansje ta en tan. 

Anonymkode: 7d093...c11

AnonymBruker
Skrevet

Man er ikke seksuelt interessert i hverandre etter så lang tid. I tillegg når dere har blitt såpass gamle er det ikke sikkert man opplever hverandre som like seksuelt attraktive heller lengre. Du skriver ikke så mye om dette heller om hvordan dere ser ut. 

Anonymkode: 8e93b...663

AnonymBruker
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Oh, fuck off.

Anonymkode: b81d3...0ae

Ikke bli så butthurt. Hvordan man ser ut er essensielt ift om man er tiltrukket av noen eller ikke. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Man er ikke seksuelt interessert i hverandre etter så lang tid. I tillegg når dere har blitt såpass gamle er det ikke sikkert man opplever hverandre som like seksuelt attraktive heller lengre. Du skriver ikke så mye om dette heller om hvordan dere ser ut. 

Gamle?! De er 37 & 40, det er ikke gammelt. Og det er da flere brukere her inne som snakker godt og varmt om sine sexliv, etter 20+ år siden. 

TS: her tenker jeg at du må vurdere hvor viktig sex er for deg. I dette tilfellet er det nok ikke mangelen på sex som ville fått meg til å vurdere forholdet som over, men mangelen på å kommunikasjon hadde nok vært en avgjørende faktor. En partner som nekter å diskutere et samlivsproblem, er ikke en partner jeg kunne hatt. Da hadde jeg følt meg uviktig, tilsidesatt og nedprioritert. 

Anonymkode: 08c06...3c2

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

😂

Jeg har ikke vært så kåt og hatt så bra sexliv som nå i slutten av 30 årene. Vært i et forhold i 16 år. Det å bli eldre og for meg tryggere i meg selv har fått meg til å slappe mer av og sexen blir bare bedre. Mannen er i starten av 40 årene.

Anonymkode: 52ea3...9e1

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg hadde sex 3 ganger på under 24 timer her en dag med en 12 år yngre mann. Jeg er selv 38. Så ikke ta den med at man ikke er like seksuelt attraktiv på den alderen. Skal heller ikke stå på menn som ønsker sex med meg heller så😂

Anonymkode: b9dc0...2ce

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Jeg (37) og mannen min (40) har vært sammen i 17 år, og de siste 10 årene har sexlivet vært så godt som dødt. Vi har nå se en gang hver 8.-12. Uke. I fjor hadde vi sex 5 ganger. Jeg har prøvd å snakke med ham om det mange ganger. Får ingen svar på hvorfor, han ønsker ikke å diskutere det, vil ikke gå til legen for å undersøke hormoner eller lignende. De siste årene har jeg helt sluttet å ta initiativ. Jeg uttrykker ikke noe misnøye og tar ikke opp temaet, men dette er noe jeg tenker på hver eneste dag. Det får meg til å føle meg uelsket og uønsket, og er utrolig tungt at ikke mannen min vil ha meg. Føler også at all gnisten forsvinner uten dette. Samtidig vil jeg heller ikke gå fra ham. Jeg er redd for at det er helt slutt nå, og at jeg må lære å leve uten resten av livet. Jeg har bare store problemer med å akseptere det. Hvordan kan jeg akseptere at sexlivet mitt potensielt er over før jeg er 40?

Jeg gjorde det slutt med min mann. Fant meg yngre elskere! Herlig! 

Anonymkode: b06e7...910

AnonymBruker
Skrevet

Fortell det du forteller oss. Så går du om du ikke får respons. 40 er for tidlig å bli ferdig med sex. Er du 50-60 så kan du akseptere at forholdet er bare vennskap. Et forhold kan ha mange fine verdier uten sex.

Anonymkode: c80a6...80e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Er du 50-60 så kan du akseptere at forholdet er bare vennskap.

Eh - nei! Jeg er 50, og føler at jeg har såvidt har kommet i gang! 🥳

Anonymkode: 00746...d96

• Liker 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Er dere kjærester utenom sex? Eller er dere som to fremmede som deler på avgifter og gjøremål? Koser dere og kysser og sier fine ting til hverandre?

Anonymkode: 72cfc...5f2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.6.2024 den 19.03):

Hei, jeg er mann 47 i din situasjon, bare motsatt. Det er helt håpløst, og hun skjønner ikke en gang at det ikke handler om sexen, men det å være «sammen» , det å dele de nære intime og sårbare tingene. Det som gjør at man er et ellers i livet. 

Jeg svare det jeg tenker for din mann

- Han tenner ikke på deg, eller elsker deg ikke lenger. Det er vondt å høre, men du har selvsagt tenkt på det selv. Men, dere er gode venner, og livet går sin gang. Så, dere venner og ikke lenger kjærester. 

- Eller han har vært utro, og sliter med sine følelser for deg pga det. Sammenligner, og tenker og grubler. Se om han er mye «inni seg selv»

- Eller andre ting som sykdom osv, men da ville han snakket med deg på en annen måte. Måten han svarer på og oppfører seg på og avslører det meste. 

Samme med kona mi. Jeg fikk beskjed om at det var så viktig med sex så fikk jeg flytte ut. 
Altså, hun bryr seg ikke lenger om mitt behov, eller mine følelser for henne. Hun avslører da at hun er kald og lilegyldig ovenfor meg. Altså, elsker meg ikke lenger

Jeg driver nå å sparer opp penger for å ha økonomi til å kunne flytte fra henne. Underveis observerer jeg, og lærer mye om meg selv

Bare husk, det kommer ikke til å bli bedre!

Anonymkode: 81336...4dd

Jeg er en kvinne på 48 år som har det akkurat som TS. Sex er ikke - eksisterende, så og si. Vært sammen i mange år, felles barn. Du hadde et veldig godt svar her, syntes jeg. Er helt sikker på at mannen min hverken tenner eller elsker meg som kjæreste lenger. Men vi har et godt og solid vennskap. Vi har vidt forskjellige interesser og liv , men hverdagen går på en måte likevel. Jeg vet med meg selv at vi sikkert har en slags tidsfrist på forholdet, for mangelen på nærhet, en klem , et kyss, et fint kompliment ,kommer til å få meg til å trekke meg ut til slutt . Jeg trenger det, han gjør det tydeligvis ikke lenger, hvertfall ikke fra meg . 

Anonymkode: a5b2e...d2a

• Hjerte 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...