Gå til innhold

Hvorfor er det lov med El-sparkesykkel?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Vi hadde ikke el-sparkesykler her jeg bor for et par år siden, så tipper de statsa blir å endre seg. Mener du de hos trygg trafikk bare antar? Det står jo at det er fler ulykker på el-sparkesykkel.

Anonymkode: 4a212...494

Det sier mer om hvor du bor, i Bergen har de vært i mange år. Jeg har har hatt min egen i 4 år og kjørte de Ryde før den tid. Som med alt annet som er nytt tar det tid før man blir vant til det og det etablerer seg en vane med bruk. Ts mener det sikkert ligger mange i koma på sykehus etter å ha kræsjet, det er bare tull og hennes eget hode. Så er det også noe med skadepoensialet, det er mer alvorlige skader på sykkel og med bil enn el-sparkesykkel, men det nevner dere ingenting om. For øvrig er det svært mange trampolineskader hos barn, det er sier dere heller ikke noe om. Trampoline burde faktisk vært forbudt ut fra skadepoensialet, men det er det ingen som vil snakke om, det er gøyere med felles front mot el-sparkesykler. Andre ting med stort skadepotensiale som krever mye og dyrere sykehusbehandling enn el-sparkesykler: ski, alpint, fotball/håndball (enormt mye kneskader), ulykker med fritidsbåt, folk som skal pusse opp hjemme, og fall på glatten.  

Anonymkode: 371c4...597

AnonymBruker
Skrevet

Si hva dere vil, et nydelig fremkomstmiddel og bruker min daglig! Hilsen gamlemor på snart 47!  

Anonymkode: 9e65e...08b

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
17 hours ago, AnonymBruker said:

Whataboutism er dårlig argumentasjon og jeg tror at hvis du tenker deg litt om så skjønner du forskjellen på å kjøre bil og el-sparkesykkel. 

Anonymkode: 4a212...494

Ikke når du ser skadeomfanget en bil gir, kontra en elsparkesykkel.

Det er helt reelt, tallene taler sitt. Bil er LANGT farligere.

Anonymkode: c6423...6b1

AnonymBruker
Skrevet

Man går som regel løs på elsparkesykler uten å sammenligne de med andre som ferdes i trafikken. Og som vi vet, hva ferdes oftest der? I de aller, aller fleste tilfeller er det biler.

Sykler raser også forbi meg i en uhørvelig høy fart, når jeg kjører på G/S og forsøker å ta det med ro av hensyn til fotgjengere. Det er nesten komisk, jeg vurdere å skaffe et kamera til elsparken.

- M43, hensynsfull og ansvarlig bruker av elsparkesykkel. Et miljøvennlig og fint alternativ til øvrig motorosiert transport.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ikke når du ser skadeomfanget en bil gir, kontra en elsparkesykkel.

Det er helt reelt, tallene taler sitt. Bil er LANGT farligere.

Det er sant, men biler har heller ikke lov å kjøre på fortauet. Ikke at det alltid stopper dem.

Anonymkode: 00d07...03e

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...