AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #1 Skrevet 11. juni 2024 Jeg skjønner ikke hvorfor disse er lov? Folk blir skadet og det er mye villmannskjøring og ingen trafikkregler blir fulgt. Ligger sikkert mange i koma rundt om kring nå på sykehus etter å ha krasjet.. er det politikerne som bestemmer om de skal være lovlige? Anonymkode: 4a212...494 3 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #2 Skrevet 11. juni 2024 Kan ikke skjønne hvorfor biler er lov. Folk blir skadet og det er mye villmannskjøring og ingen trafikkregler blir fulgt. Ligger sikkert mange i koma rundt om kring nå på sykehus etter å ha kræsjet.. er det politikerne som bestemmer om de skal være lovlige? Må for all del fokusere på de få som kjører dritt framfor størsteparten som klarer å oppføre seg. Derfor bør vel også biler forbys? Anonymkode: ece4c...4c2 10 5
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #3 Skrevet 11. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kan ikke skjønne hvorfor biler er lov. Folk blir skadet og det er mye villmannskjøring og ingen trafikkregler blir fulgt. Ligger sikkert mange i koma rundt om kring nå på sykehus etter å ha kræsjet.. er det politikerne som bestemmer om de skal være lovlige? Må for all del fokusere på de få som kjører dritt framfor størsteparten som klarer å oppføre seg. Derfor bør vel også biler forbys? Anonymkode: ece4c...4c2 Whataboutism er dårlig argumentasjon og jeg tror at hvis du tenker deg litt om så skjønner du forskjellen på å kjøre bil og el-sparkesykkel. Anonymkode: 4a212...494 3 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #4 Skrevet 11. juni 2024 Er vel ikke flere som blir skadet av el sparkesykkel enn på sykkel eller bil? Anonymkode: c1f5b...f5b 5
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #5 Skrevet 11. juni 2024 Hvorfor er menn i 50 årene så hatefulle? Hva skjedde med dere? Anonymkode: a3df4...444 3
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #6 Skrevet 11. juni 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Er vel ikke flere som blir skadet av el sparkesykkel enn på sykkel eller bil? Anonymkode: c1f5b...f5b 10 ganger høyere risiko for å bli skadet på el-sparkesykkel Det er 10 ganger høyere risiko for å bli skadet i en ulykke med el-sparkesykkel enn vanlig sykkel, og risikoen er over tre ganger så høy om natten. Hentet fra trygg trafikk sin hjemmeside. Anonymkode: 4a212...494 3 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #7 Skrevet 11. juni 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): 10 ganger høyere risiko for å bli skadet på el-sparkesykkel Det er 10 ganger høyere risiko for å bli skadet i en ulykke med el-sparkesykkel enn vanlig sykkel, og risikoen er over tre ganger så høy om natten. Hentet fra trygg trafikk sin hjemmeside. Anonymkode: 4a212...494 Bil dreper. Sparkesykkel gir deg vonde skrubbsår Anonymkode: a3df4...444 4
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #8 Skrevet 11. juni 2024 Mye antakelser der ts. Husker en reportasje i Bergens Tidende for et par år siden der lederen for traumesenteret på Haukeland hadde sluttet å sykle til jobben, fordi syklister faktisk er de som blir hardest skadd i trafikken. Ikke el-sparkesykler der altså, vanlige sykler. For øvrig dør det svært mange mennesker i året i bilulykker, ikke i sparkesykkelulykker. Anonymkode: 371c4...597 4
jane78 Skrevet 11. juni 2024 #9 Skrevet 11. juni 2024 5 hours ago, AnonymBruker said: Jeg skjønner ikke hvorfor disse er lov? Folk blir skadet og det er mye villmannskjøring og ingen trafikkregler blir fulgt. Ligger sikkert mange i koma rundt om kring nå på sykehus etter å ha krasjet.. er det politikerne som bestemmer om de skal være lovlige? Anonymkode: 4a212...494 Fordi vi lever i et fritt land, enn så lenge. Folk som blir sinna og kjefter på en sparkesykkel har litt for mye fritid. Nei, det ligger ikke hundrevis på sykehus i koma. Sikkert færre som blir skadet av disse sammenlignet med sykler, men jeg leser ingenting om at du folk vil forby El-sykler 7
Peanut Skrevet 11. juni 2024 #10 Skrevet 11. juni 2024 Problemet er folk, ikke elsparkesyklene. Man kan ikke forby alt bare fordi noen idioter gir beng i trafikkregler. Gunvald og jeg kjører veldig bra sammen vi, aldri hatt et eneste lite uhell. 4
jane78 Skrevet 11. juni 2024 #11 Skrevet 11. juni 2024 3 hours ago, AnonymBruker said: Whataboutism er dårlig argumentasjon og jeg tror at hvis du tenker deg litt om så skjønner du forskjellen på å kjøre bil og el-sparkesykkel. Anonymkode: 4a212...494 "Whataboutism" er god argumentasjon. Det er viktig å dra paraleler for å demonstrere hvilke idiotiske uttaler du kommer med. Du har fått for deg at du er sinna på sparkesykler, men du ignorerer helt andre kjøretøy som er minst like farlige 7
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #12 Skrevet 11. juni 2024 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Mye antakelser der ts. Husker en reportasje i Bergens Tidende for et par år siden der lederen for traumesenteret på Haukeland hadde sluttet å sykle til jobben, fordi syklister faktisk er de som blir hardest skadd i trafikken. Ikke el-sparkesykler der altså, vanlige sykler. For øvrig dør det svært mange mennesker i året i bilulykker, ikke i sparkesykkelulykker. Anonymkode: 371c4...597 Vi hadde ikke el-sparkesykler her jeg bor for et par år siden, så tipper de statsa blir å endre seg. Mener du de hos trygg trafikk bare antar? Det står jo at det er fler ulykker på el-sparkesykkel. Anonymkode: 4a212...494
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #13 Skrevet 11. juni 2024 jane78 skrev (48 minutter siden): "Whataboutism" er god argumentasjon. Det er viktig å dra paraleler for å demonstrere hvilke idiotiske uttaler du kommer med. Du har fått for deg at du er sinna på sparkesykler, men du ignorerer helt andre kjøretøy som er minst like farlige Du kan jo google ulykker og el-sparkesykkel før du kommer her og er frekk i kjeften. Det er fler alvorlige ulykker med dem enn med sykkel. Anonymkode: 4a212...494 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #14 Skrevet 11. juni 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Whataboutism er dårlig argumentasjon og jeg tror at hvis du tenker deg litt om så skjønner du forskjellen på å kjøre bil og el-sparkesykkel. Anonymkode: 4a212...494 Den største forskjellen er at flere dør i bilulykker, flere havner i koma, og flere blir onvalidisert i bilulykker. Allikevel er det fult lovlig. Ja, man må ha opplæring flrst for å kjøre bil, men det luker ikke ut idiotene. Anonymkode: ece4c...4c2 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #15 Skrevet 11. juni 2024 Er enig med deg. Her har både jeg og sønnen min blitt kjørt ned av sparkesykkel. Er barn som gjør det. Han ble skadet og måtte på legevakten. Jeg ble bare forslått. Men går vi ute, så går vi langt mot kanten, og må ofte hoppe i grøfte da noen kommer i full fart på de. Og ungene kjører og midt i bil veien, og skal tøffe seg, og bryr seg ikke om biler kommer. Og alle de utleie el-sparkesykler som ligger strødd overalt, i veien for de med rullestol, de blinde og de med vogn. Vet ikke hvor mange jeg har flyttet vekk fra veien. Anonymkode: 5e651...e20 4
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #16 Skrevet 12. juni 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Kan ikke skjønne hvorfor biler er lov. Folk blir skadet og det er mye villmannskjøring og ingen trafikkregler blir fulgt. Ligger sikkert mange i koma rundt om kring nå på sykehus etter å ha kræsjet.. er det politikerne som bestemmer om de skal være lovlige? Må for all del fokusere på de få som kjører dritt framfor størsteparten som klarer å oppføre seg. Derfor bør vel også biler forbys? Anonymkode: ece4c...4c2 For å kunne kjøre bil, må man være over 18 og ha førerkort. En elsparkesykkel kan kjøres av en hvilken som helst drittunge som vil tøffe seg. For å kunne kjøre bil, må man kjøre den på en vei. En elsparkesykkel kan når som helst komme i full fart bakfra på fortauet når man minst venter det, og unngå kollisjon med 5 centimeter fordi drittungen som kjører den, konsentrerer seg om musikken han hører på. Kort oppsummert. Sykler i seg selv er ikke ufarlige, men syklister holder seg til veier eller sykkelveier; jeg har enda ikke sett en syklist som i full fart kjører slalåm mellom barnevogner og fotgjengere på fortauet; elsparkesyklister gir derimot ofte blaffen i alt som heter regler; selv om det ikke er lov med flere enn én på en sykkel, har jeg ofte sett to, og jammen finnes det også folk som tror det er en lur idé å presse sammen tre stykker på en elsparkesykkel. Man kan ikke forby idioter å være idioter. Men man kunne i det minste hindre dem i å utgjøre en fare for seg selv og ikke minst andre. Dessverre er ikke politikerne særlig klokere; husk hvem som fant ut at det var fantastisk smart å oppheve forbudet mot Segway og skape elsparkesykkelkaoset på fortauene i norske byer uten å ta et fnugg av ansvar for dette. Anonymkode: d9cf6...520 3
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #17 Skrevet 12. juni 2024 Legevakter rundt om i landet kjemper for å få el sparkesykkel forbud. Ihvertfall strengere lover/regler. Tallet på ulykker gikk feks noe ned etter at det ble forbudt å bruke elsparkesykkel nattestid. Jeg vil tro reglene/lovene rundt elsparkesykkelbruk vil være strengere innen 10 år. Og at vi vil se tilbake og klø oss i hodet over at det feks ikke var påbudt med hjelm i 2024.. Anonymkode: d1bbd...70d 3
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #18 Skrevet 12. juni 2024 De er praktiske i mange tilfeller, men det burde ikke vært liv å kjøre dem på fortauene. Det er tross alt motorkjøretøy. Riktig bruk av elsparkesykkel kan redusere bilbruken og dermed bedre trafikksikkerheten, men så lenge det er lov å bruke dem på fortauene vil de bli oppfattet som en fare. Anonymkode: 00d07...03e 1
Peanut Skrevet 12. juni 2024 #19 Skrevet 12. juni 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: De er praktiske i mange tilfeller, men det burde ikke vært liv å kjøre dem på fortauene. Det er tross alt motorkjøretøy. Riktig bruk av elsparkesykkel kan redusere bilbruken og dermed bedre trafikksikkerheten, men så lenge det er lov å bruke dem på fortauene vil de bli oppfattet som en fare. Anonymkode: 00d07...03e Jeg kjører kun på fortau der det er delt med sykkelvei og hvor veiene kan være for farlige. Men da selvfølgelig i en sakte fart om det er mennesker av forskjellige varianter på fortauet. Ikke har jeg musikk på øret heller. Gunvald har et tutehorn derimot for biler/busser/trailere/etc som høres ekstremt godt, om det skulle oppstå en situasjon. Jeg skulle gjerne hatt sidespeil og, slik at jeg så trafikken bakover <_< Sånne som meg blir aldri sett— bare de andre som ikke bryr seg om vett og regler >_< Kan alltids si hva jeg synes er feil— elsparkesykler bare spredd utover eller bare slengt fra seg, for mange på elsparkesykkelen (også foreldre med små barn på og uten hjelm), total mangel på respekt for trafikkreglene (har man ikke lært dem, bør man ikke ha elsparkesykkel), og jo, skal man over gangfelt så går man av og triller elsparkesykkelen. Hadde jeg kommet ned en gate og en sånn dust hadde kjørt rett ut foran meg på rødt lys, ja da hadde Gunvald sagt i fra med et kraftig TUUUUT, og jeg hadde sagt mitt
newman01 Skrevet 12. juni 2024 #20 Skrevet 12. juni 2024 Om folk virkelig er bekymret for folks helse er det trappa man skal fokusere på. Hvert år dør rundt 50 nordmenn som følge av fallskader forbundet med trapp. Fallskader i trapp - NHI.no På det glade 80-tallet var det forbud mot skateboard i Norge fordi det var en ren dødsfelle. Men folk lærte seg å leve med det også. Dessuten, når det kommer til påkjørsler bakfra, sparkesykler som ligger slengt rundt osv er det egentlig et brukerproblem, ikke elsparkesykkelens skyld. De er ikke styrt av AI riktig ennå 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå