Gå til innhold

Hvilken leilighet burde jeg velge?

Hvilken burde jeg velge?  

15 stemmer

1. 1. Leilighet nr. 1 eller nr. 2?

• Leilighet nr. 1
      5
    • Leilighet nr. 2
      10

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

....

Endret av anon_ww_ww
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva mener du med "solgt for"?

Anonymkode: 72e23...db8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Om de er solgt allerede så er det vel et ikke problem. Eller mener du til salgs? Da ville jeg gått for nr 2

Anonymkode: 44249...199

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fra meg tar det 12 minutter å gå, og 10 minutter med tog til jernbanetorvet.

Stua mi er på størrelse med leilighetene du ser på. Verandaen min er på størrelse med leilighetene du ser på. Leilighetene på 50kvm i borettslaget her går for 3,4 inkl fellesgjeld.

Anonymkode: 84627...86d

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Om de er solgt allerede så er det vel et ikke problem. Eller mener du til salgs? Da ville jeg gått for nr 2

Anonymkode: 44249...199

Jeg har forkjøp.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde valgt nr. 2. Hadde bare valgt nr. 1 om jeg var 100 % sikker på at det lot seg gjøre å ordne en sovealkove. Men den romslighetsfølelsen har større betydning enn du tror, og du sparer penger på å slippe å ordne med sovealkove. I tillegg har den lavere fellesgjeld, noe som er bra selvfølgelig! Lykke til med det vanskelige valget 🙂 

Anonymkode: 57dad...05a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde valgt nr 2 pga balkongen, sovealkoven og lavere kostnader. Men hadde sjekket om det var planlagt større arbeid, om det var rentefrie lån og hva som inngikk i felleskostnader også. 

Anonymkode: 3bb4c...506

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Stua mi er på størrelse med leilighetene du ser på. Verandaen min er på størrelse med leilighetene du ser på. Leilighetene på 50kvm i borettslaget her går for 3,4 inkl fellesgjeld.

Her står det bare «jeg jeg meg meg min min». Hva er relevansen til det ts spør om?

Anonymkode: 3bb4c...506

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Gjesp.

Anonymkode: 0c1a6...bf2

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Nummer 2.

Skrevet

Nummer 1. Rett og slett fordi 1 etasje ikke føles komfortabelt og at de ofte ikke er like attraktive ved videresalg (Bare se på f.ex Finn hvor det er et eget standardvalg som sorterer vekk 1 etasje). Lokasjonen høres også bedre ut på nr 1 og sånn helt ærlig, de færreste bor i lengre tid på så lite plass så du overlever seng på stua med avskjeming av skap/hylle eller lignende hvis det ikke er mulig å få på plass en alkove.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke valgt noen av dem. 3,5 mill for 20 m2 er galskap. Reis litt lenger ut fra sentrum og få minst dobbelt så mye for samme summen.

Anonymkode: 70ea4...63a

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Å betale nærmere 4 mill (som  faktisk er kostanden med fellesgjeld) for 20 kvm er galskap, ikke kjøp noen av dem. Det virker nok veldig bra nå når du er ung og desp etter å eie bolig, men det er ikke et godt valg i det lange løp. Kjøpe noe som er mer usentralt og få mer for pengene. Kjøp i alle fall noe som har eget soverom, det gjør det også lettere å bo der etter at du er student. Studietidene r bare noen få år, det er lurt å tenke langsiktig. Når jeg legger inn summene over i Oslo så får jeg opp mange alternativ, også sentralt, som er bedre enn de du har listet over. 

Anonymkode: 679c6...374

AnonymBruker
Skrevet

Sinnsyke priser 😶

Bor på vestlandet med 3 min å gå til buss. 5 min unna stort handelsområde, 15 min unna sentrum (med buss), butikk 300 meter fra huset. Mye natur rundt, utallige turmuligheter og ny bebyggelse. Huset mitt på 120 kvadrat pluss carport og overbygd balkong koster mindre enn en av de leilighetene 🥴

Hadde sett etter noe LITT lengre ute, med god kollektivforbindelse, men er det helt uaktuelt så velg den som alt har sovealkove. Penger spart og du vet det er plass. 

Anonymkode: 6a431...089

Skrevet

Som flere andre sier. Ingen av dem. Nærmere 4 mill for så lite er helt sinnsykt. Flytt heller ut av byen, og få veldig mye mer for samme sum. Det er gul verdt å ha fest 2 soverom. Jeg hadde ikke tatt ett såpass stort og dyrt valg basert på kollektiv tilbudet. 

AnonymBruker
Skrevet

Her ville jeg valgt nr.2 tror jeg. Den er både rimeligere, føles litt større og har "soverom"

Anonymkode: d2b5f...801

Skrevet

Jeg ville valgt nr. 1, med best beliggenhet. Også ville jeg lagt penger i en plassbygd skapseng-løsning i stede for alkove. 

Har vært hos noen som bodde trangt. De hadde en dobbeltseng som de slo opp langs veggen på dagen, også var det spisebord på andre siden. Smart og pen løsning. 

Men det du ikke skriver noe om, som hadde vært avgjørende for meg, er hvor mye bodplass som følger med. Det er lettere å bo trangt om man har plass til ting i en bod. 

Ville ikke bodd i 1.etg. Derfor ville leilighet 2 vært utelukket. 

• Liker 3
Skrevet

Ta den første, du klarer å bo trangt noen år og beliggenhet trumfer det meste.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

100% enig i skapseng istedenfor alkove når det er så liten leilighet. Jeg har hatt alle varianter (også loftseng, som er et annet alternativ), skapseng utnytter plassen best samtidig som man sover behagelig, spesielt om det er et integrert bord el., finnes også med sofa. Jeg fikset ikke å sove oppunder taket, men folk er jo forskjellig.

Ville ev. brukt en vegg til oppbevaring (der kan man også ev. bygge inn et hjemmekontor som kan gjemmes vekk).

Jeg tror jeg ville valgt 1 når de er omtrent like store, ev. flyttet et stykke fra sentrum og kjøpt noe større. Gull når man enn så lenge ikke trenger tenke på gode skoler etc., kunne fint bodd de fleste steder i byen om jeg ikke hadde barn så lenge det går nattbuss dit. Å forholde seg til to busser f.eks. på vinteren kan fort bli styrete.

Anonymkode: 5737e...bb8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...