Hoppetaujenta Skrevet 11. juni #1 Del Skrevet 11. juni https://www.nodvarsel.no Bare en test. Bedre å være forberedt. 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni #2 Del Skrevet 11. juni Telefonnr min begynte plutselig å ule forrige uke en gang også, så da skvatt jeg litt siden jeg ikke visste det. I morgen skvetter jeg nok litt mindre siden jeg er mer forberedt. Anonymkode: c98b1...05b 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni #3 Del Skrevet 11. juni Hver 2. onsdag i januar og juni. Hvert år. Anonymkode: a6cea...e88 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni #4 Del Skrevet 11. juni Rimelig meningsløst når folk uten fancy smarttelefoner ikke får nødvarselet. Før i tiden kunne man skru på radioen i tilfelle krise. Nå ma man ikke bare ha en DAB-radio, men også siste versjon av denne. Dette er ikke genuint beredsskap; dette er tull. Samtidig har man bygget ned tilfluktsrommene slik at bare et mindre antall av befolkningen får plass i dem. Resten må vel bli stående utenfor og krysse fingrene for å ikke bli truffet av en bombe. Skulle Trump vinne valget i høst og Russland en dag går til krig mot Norge, ligger vi tynt an. Anonymkode: a17ab...a65 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni #5 Del Skrevet 11. juni Hoppetaujenta skrev (8 timer siden): https://www.nodvarsel.no Bare en test. Bedre å være forberedt. Takk for advarselen❤️ Utrolig kjipt å ha vært på nattevakt og våkne til denne😅 Anonymkode: d3e06...426 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni #6 Del Skrevet 11. juni Å gud. Jeg visste om det, men hadde glemt det helt ut! Skal sette på en mobilalarm like før 12 så jeg ikke pisser meg ut 😂 Men denne gangen har de gitt få beskjeder, eller? Jeg leste en sånn påminnelse for et par dager siden, men det var bare ett sted, og bare en gang. Føler det er litt viktigere å være mentalt forberedt på dette nå når man faktisk får det rett inn i stua. Husker det var masse informasjon på forhånd både på tv og radio ifjor. Anonymkode: ed3b8...d6e 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
norw Skrevet 11. juni #7 Del Skrevet 11. juni AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Rimelig meningsløst når folk uten fancy smarttelefoner ikke får nødvarselet. Før i tiden kunne man skru på radioen i tilfelle krise. Nå ma man ikke bare ha en DAB-radio, men også siste versjon av denne. Dette er ikke genuint beredsskap; dette er tull. Samtidig har man bygget ned tilfluktsrommene slik at bare et mindre antall av befolkningen får plass i dem. Resten må vel bli stående utenfor og krysse fingrene for å ikke bli truffet av en bombe. Skulle Trump vinne valget i høst og Russland en dag går til krig mot Norge, ligger vi tynt an. Anonymkode: a17ab...a65 Det finnes noe som heter NATO. Ingen kommer til å angripe Norge i vår levetid. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 12. juni Forfatter #8 Del Skrevet 12. juni AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hver 2. onsdag i januar og juni. Hvert år. Anonymkode: a6cea...e88 Jeg vet det og alle andre selvfølgelige ting som kommer hvert år...st.hans og pinse og alle andre røde dager i almanakken f.eks. Skulle tro jeg hadde fått det inn etter alle disse årene, men neida; jeg glemmer det! Vi får støtte hverandre i de glemskes forening. AnonymBruker skrev (8 timer siden): Rimelig meningsløst når folk uten fancy smarttelefoner ikke får nødvarselet. Før i tiden kunne man skru på radioen i tilfelle krise. Nå ma man ikke bare ha en DAB-radio, men også siste versjon av denne. Dette er ikke genuint beredsskap; dette er tull. Samtidig har man bygget ned tilfluktsrommene slik at bare et mindre antall av befolkningen får plass i dem. Resten må vel bli stående utenfor og krysse fingrene for å ikke bli truffet av en bombe. Skulle Trump vinne valget i høst og Russland en dag går til krig mot Norge, ligger vi tynt an. Anonymkode: a17ab...a65 Jeg har tenkt på den saken. Om det skulle skje en slik forferdelig ting, så blir jeg i mitt hjem så lenge det er mulig og tar det som det kommer. Det er ute av mine hender uansett. Å "redde seg selv"...tja, hva skal en redde seg til når alt er bombet sønder og sammen? Det er et liv, en eksistens, men det er ikke noe bra liv å leve, så jeg gir frivillig slipp. Hjem, kjære hjem. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 12. juni #9 Del Skrevet 12. juni AnonymBruker skrev (8 timer siden): Rimelig meningsløst når folk uten fancy smarttelefoner ikke får nødvarselet. Før i tiden kunne man skru på radioen i tilfelle krise. Nå ma man ikke bare ha en DAB-radio, men også siste versjon av denne. Dette er ikke genuint beredsskap; dette er tull. Samtidig har man bygget ned tilfluktsrommene slik at bare et mindre antall av befolkningen får plass i dem. Resten må vel bli stående utenfor og krysse fingrene for å ikke bli truffet av en bombe. Skulle Trump vinne valget i høst og Russland en dag går til krig mot Norge, ligger vi tynt an. Anonymkode: a17ab...a65 Meningsløst? Så fordi ikke alle kan få infoen samtidig så er det meningsløst å informere mange som gjør det? I dag, dvs i 2024, så har man enormt med muligheter for å få informasjon. Man har nødvarsel, nyhetskilder på internett, forum, sosiale medier, lokalradio på FM og nasjonale kanaler på DAB+. I tillegg har man digitale TV kanaler og inforskjermer spredt rundt oss. Og skulle alt dette svikte samtidig så kan du faktisk labbe over til naboen og snakke med de, eller ringe noen i familien. På 40 tallet så hadde man kun radio, familie og naboer. Og allikevel klarte man å holde seg rimelig greit oppdatert mens den akutte informasjonen gjerne gikk litt tregt eller var mangelfull. Så da sitter vi her i 2024 og kritiserer nødvarsel fordi ikke alle får den. Tåpelig. Jeg er enig i at den generelle beredskapen i Norge burde vært bedre gitt verdenssituasjonen vi er i, men det har ingenting med nødvarselet å gjøre. Men det var kanskje bedre før med kun tyfoner? 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni #10 Del Skrevet 12. juni norw skrev (14 timer siden): Det finnes noe som heter NATO. Ingen kommer til å angripe Norge i vår levetid. "Fred i vår tid." Det samme mente Chamberlain i 1938, hvilket viste seg å være en smule naivt. Ingen kjenner framtiden, og hadde man i 2012 da man med brask og bram feiret EM i fotball i Ukraina fortalt at fotballarenaen i Donetsk der blant annet England og Frankrike spilte, skulle bli ubrukelig på grunn av krig, hadde man blitt ledd ut. Anonymkode: a17ab...a65 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni #11 Del Skrevet 12. juni 14 hours ago, AnonymBruker said: Å gud. Jeg visste om det, men hadde glemt det helt ut! Skal sette på en mobilalarm like før 12 så jeg ikke pisser meg ut 😂 Men denne gangen har de gitt få beskjeder, eller? Jeg leste en sånn påminnelse for et par dager siden, men det var bare ett sted, og bare en gang. Føler det er litt viktigere å være mentalt forberedt på dette nå når man faktisk får det rett inn i stua. Husker det var masse informasjon på forhånd både på tv og radio ifjor. Anonymkode: ed3b8...d6e Syns det har vært masse beskjeder jeg. Men selvsagt mindre enn tidligere, nå vet vi jo hva det er og at det kommer 2 ganger i året. Husk også at det ikke nødvendigvis kommer 12.00 men ca 11.55-12.20 om jeg husker rett Anonymkode: 897b9...aae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
norw Skrevet 12. juni #12 Del Skrevet 12. juni AnonymBruker skrev (2 timer siden): "Fred i vår tid." Det samme mente Chamberlain i 1938, hvilket viste seg å være en smule naivt. Ingen kjenner framtiden, og hadde man i 2012 da man med brask og bram feiret EM i fotball i Ukraina fortalt at fotballarenaen i Donetsk der blant annet England og Frankrike spilte, skulle bli ubrukelig på grunn av krig, hadde man blitt ledd ut. Anonymkode: a17ab...a65 1938, før NATO altså. Folk er helt virkelighetsfjerne. Ukraina har aldri vært medlemsland og har vært utsatt i lang tid. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni #13 Del Skrevet 12. juni AnonymBruker skrev (20 timer siden): Rimelig meningsløst når folk uten fancy smarttelefoner ikke får nødvarselet. Før i tiden kunne man skru på radioen i tilfelle krise. Nå ma man ikke bare ha en DAB-radio, men også siste versjon av denne. Dette er ikke genuint beredsskap; dette er tull. Samtidig har man bygget ned tilfluktsrommene slik at bare et mindre antall av befolkningen får plass i dem. Resten må vel bli stående utenfor og krysse fingrene for å ikke bli truffet av en bombe. Skulle Trump vinne valget i høst og Russland en dag går til krig mot Norge, ligger vi tynt an. Anonymkode: a17ab...a65 1) Det er i alle fall en god del flere som får nødvarsel på telefon enn som hører tyfonene. For meg virker det ikke spesielt meningsløst å øke dekningen fra 50 % til 90 %, selv om det fremdeles er enkelte som ikke får varsel. 2) Å snakke nedlatende om "fancy smarttelefoner" i 2024 er omtrent som å rakke ned på folk som har bil i stedet for hest og kjerre. Anonymkode: 82bca...a1b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni #14 Del Skrevet 13. juni AnonymBruker skrev (På 11.6.2024 den 23.29): Takk for advarselen❤️ Utrolig kjipt å ha vært på nattevakt og våkne til denne😅 Anonymkode: d3e06...426 Slik som jeg var i går... Og jeg hadde ikke fått med meg at testen skulle være, så søvnen min ble ødelagt og hele dagen ble ødelagt...Endte opp med å halvsove hele dagen. Anonymkode: bbd4d...ee6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 13. juni #15 Del Skrevet 13. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Slik som jeg var i går... Og jeg hadde ikke fått med meg at testen skulle være, så søvnen min ble ødelagt og hele dagen ble ødelagt...Endte opp med å halvsove hele dagen. Anonymkode: bbd4d...ee6 Nødvarsling har vært testet to ganger i året på faste dager i flere tiår. Dersom du har en livssituasjon hvor du ikke kan bli forstyrret/vekket kl 12 når den testes er det kanskje greit å ta såpass ansvar at du legger disse to faste dagene inn i kalenderen med varsling om at du må sette telefonen i flymodus disse to dagene? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå