Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I disse "dyrtider" kan sparte kroner være gode å ha. Da kan kredittkort være til hjelp.

Men det finnes en "jungel" av kort der ute, og det kan være vanskelig å sammenligne.
Så da kunne det vært interessant å vite hvilke erfaringer folk har.

- Hvilke kredittkort synes dere er bra (best), og hvorfor?

(Vet ikke om dette temaet har vært diskutert tidligere, beklager hvis det har det. Men kanskje har betingelser mm. på kredittkortene endret seg siden da i alle tilfelle?)

Videoannonse
Annonse
Gjest Bromance
Skrevet

Jeg er mest fornøyd med remember blue (men det kortet er ikke tilgjengelig for folk nå mer). Jeg får 2 % bonus i alle dagligvarebutikker og 0,5 % alle andre steder. Renta er på 1,495 % i måneden.

AnonymBruker
Skrevet

Det er mange slike tråder fra før, men. Jeg leste for litt siden en artikkel om de beste kredittkortene og den samsvarte sånn omtrent 100% med min egen erfaring/mening. Min oppfatning: 

Det beste allround-kredittkortet: Morrow bank. 1% på alle kjøp, 2% på all netthandel (kombiner med ViaTrumf når mulig), 4% på alle kjøp hos Komplett. 

Det beste matkortet: Ikano Visa: 2% på alle kjøp i alle matvarebutikker inkludert 7/11 osv, gjelder også i utlandet. Kombineres med Æ, Trumf og Coop-medlemsskap. 

Det beste allroundkortet for drivstoff: Santander Flexi Visa; 4% på alle kjøp på alle bensinstasjoner, også i utlandet. Har også andre kategorier som klær, elektronikk osv, kan bytte kategori en gang i måneden, men jeg bruker det bare til drivstoff og andre kjøp og bilvask på bensinstasjoner. 

Ellers bruker jeg Bank Norwegian til flybilletter hos Norwegian pluss i utlandet da de har litt lavere valutapåslag. 0,5% cashback eller cashpoints (til flybilletter) på alle kjøp. 

YxVisa: 100 kr rabatt pr måned på streamingtjenester. 

Anonymkode: 952ba...76a

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...