Gå til innhold

Hvor lenge sliten etter operasjon?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Var gjennom en mellomstor operasjon i et bein for snart en uke siden og er fremdeles fullstendig utmattet. Føles ut som om jeg har null energi, uansett hvor mye jeg hviler. Smertene er moderate, men tilstede selv ved inntak av smertestillende. Etter å ha f.eks gjort litt enkelt husarbeid må jeg hvile lenge. Blir kvalm og svimmel om jeg presser meg til å fullføre en enkel oppgave. Sårene ser superfine ut og jeg føler meg ikke syk, bare veldig, veldig sliten. Orker heller ikke mye besøk, helt kake i hodet etter en liten time selv om vi bare sitter og skravler i sofaen.

Jeg er kanskje urealistisk i forhold til forventningene, men hadde forventet at formen skulle vært bedre med tanke på at operasjonen kun var i et bein og ikke i organer eller noe? Har noen erfaringer?

Anonymkode: e1f39...c8f

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1776119-hvor-lenge-sliten-etter-operasjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det er hardt for kroppen å gjennomgå en narkose og operasjon, så du må bare ta tiden til hjelp. 

Jeg reagerer mye på narkose og kan være sliten og uggen i lang tid etterpå, selv om det har vært for en liten filleting. Er akkurat nå 5 uker postop etter et inngrep i buken, og begynne først nå å få igjen litt energi.  Det har vært som å ha influensa i forhold til energi og kondis.

Anonymkode: 0be70...d90

• Liker 2
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er hardt for kroppen å gjennomgå en narkose og operasjon, så du må bare ta tiden til hjelp. 

Jeg reagerer mye på narkose og kan være sliten og uggen i lang tid etterpå, selv om det har vært for en liten filleting. Er akkurat nå 5 uker postop etter et inngrep i buken, og begynne først nå å få igjen litt energi.  Det har vært som å ha influensa i forhold til energi og kondis.

Anonymkode: 0be70...d90

Ok da skjønner jeg at jeg er alt for utålmodig :) Hadde bare trodd det skulle gå raskere over.

God bedring, håper du kommer deg snart :)

AnonymBruker

Jeg opererte inn silikonimplantater og det første døgnet var jeg forferdelig svimete og skjør. Den følelsen holdt seg de neste 3-4 dagene, og kroppen samlet på seg en god del vann. Men etter en drøy uke så var jeg mye bedre. Hva ble du forespeilet før operasjonen?

Anonymkode: 79522...4df

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg opererte inn silikonimplantater og det første døgnet var jeg forferdelig svimete og skjør. Den følelsen holdt seg de neste 3-4 dagene, og kroppen samlet på seg en god del vann. Men etter en drøy uke så var jeg mye bedre. Hva ble du forespeilet før operasjonen?

Anonymkode: 79522...4df

Jeg spurte faktisk aldri om hvor lenge jeg skulle være sliten, for tanken slo meg ikke. Men fikk forespeilet å ha vondt i noen uker. At det er vondt anser jeg som helt naturlig, men at jeg bare orker å ligge rett ut hadde jeg ikke sett for meg 🙃 Men jeg skjønner jo at jeg kanskje har hatt ganske urealistiske forventninger :)

Takk for svar. TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...