Gå til innhold

For vakker og intelligent for menn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er altså en helt ordinær ung kvinne som hevder dette. https://www.dagbladet.no/nyheter/for-vakker-og-intelligent-for-menn/81526159

Tror selvinnsikt hadde vært fint å ha her. Kvinnen som sier dette er jo ikke noe man ikke ser 50 ganger på gata i løpet av en dag. Jeg hadde nok ikke kikket to ganger på henne, for å være ærlig. Helt ordinært pen. Kan ikke se for meg at menn føler seg truet av henne, det er snarere henne som er kald og avvisende som i at ingen er gode nok.

Personlig er overdreven selvtillit noe av det som byr meg mest i mot med damer. Når influensere (uten utdannelse?) kaller seg intelligente og suksessrike sier det litt om lista som legges. Advokater er suksessrike, leger er suksessrike- ikke influensere som svever på et ok pluss ytre. En influenser er selvsagt ikke for intelligent for en mann som er lege. Da hadde hun vært noe bedre enn lege. Menn blir neppe truet av noen influensere, men ønsker nok heller en på samme nivå intelligensmessig.

Neppe noen som kan kjenne seg igjen i dette? Det er vel et klassisk nåtidsproblem blant kvinner dette her?

• Liker 6
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du blander mange begrep.

Man kan være en lege uten videre suksess og absolutt en slik influenser med bragsuksess. 

Man kan være intelligent nok til å oppfylle Mensas krav, og likevel sitte uten utdanning og suksess..

Det er nok mange som går rundt med en opplevelse av at de er for gode for sine omgivelser, og det er ikke sunt.

Anonymkode: 7ad13...2aa

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Det at du tar en vei i livet betyr ikke at du ikke klarte alle andre veier i livet. Det er sikkert influensere som hadde klart å utdanne seg til leger, men det appellerte mer med infuencer karrieren. 

Å jeg har sett leger som lager innhold på nett, slik andre influensere gjør, så da er de jo begge deler.

Å være influenser er for noen av dem stor suksess. De tjener jo godt, og er kjennt, å hvorfor skal ikke det måles som suksessfullt? 

Kvinner går ikke rundt å har det samme problemstillingen. Vi er ulike folk, isåfall tror jeg du irriterer deg over en liten gruppe kvinner du legger all fokus på. 

Anonymkode: 5e193...da3

• Liker 3
Gjest LanoAltforstor
Skrevet (endret)

.

Endret av LanoAltforstor
AnonymBruker
Skrevet

Tror neppe en slik holdning er utbredt blant kvinner. Hun har vel heller en holdning som er langt mer utbredt blant menn...

Jeg tror definitivt ikke at kvinner kan bli "for pene" for menn. For intelligent - kanskje, blant noen grupper menn. Det finnes en del som misliker at kjæresten er mer intelligent, har bedre utdanning, bedre jobb eller tjener mer enn ham selv. Husker da jeg selv (en normalt pen og slank kvinne) hadde profil på tinder. Da jeg kun hadde navn, alder og bilde, fikk jeg en masse matcher. Da jeg etter noen dager (var ikke noe ekspriment, bare rakk ikke gjøre det tidligere) la til utdannelse, jobb og interesser, sank antall matcher til omtrent null :P 

Anonymkode: 5d7c2...fec

• Liker 3
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel lettere å skylde på andre enn å ta innover seg at personligheten hun har ikke er tiltrekkende.

Det er ikke det at de frykter henne, de LIKER HENNE IKKE.

Anonymkode: 13520...cba

• Liker 7
Skrevet

Det er meget mulig noen kvinner er så vakre at det blir skummelt for noen menn, men tror ikke det er tilfellet for den dama her.

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ut ifra artikkelen og bildene hennes der å dømme virker hun ganske selvsikker. Hun var ganske pen, men kanskje litt for selvsikker og selvgod for folk? Selvsikkerhet er attraktivt, men overlegenhet er ikke.

Anonymkode: a5b47...ae7

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Dama virker jo bare lettere mentalt forstyrret. Utsagnene er tilstrekkelige, men mengden botox i trynet i så ung alder (så mye at det har endret hele ansiktsmimikken) bidrar til inntrykket. Folk har alle mulige merkelige forestillinger. Ser ingen grunn til å gi denne damas forestillinger så mye oppmerksomhet.

Anonymkode: fd896...a2c

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Når det kommer til langvarige forhold, vil nok de fleste til syvende og sist ha en partner de trives med i dagliglivet. Dersom jeg kom i snakk med en mann som sa han var for kjekk / smart for folk til å like han, ja - det hadde ikke gjort et godt inntrykk for å si det sånn 😅 Dette gjelder vel begge kjønn, og både i forhold og vennskap?  ikke undervurder sosial intellegens folkens! Kan godt være noen og enhver av oss føler oss smartere enn røysa innimellom, men har vett til å holde det for oss selv 😉

Anonymkode: 7bd6b...b78

AnonymBruker
Skrevet

Som smart, attraktiv, dyktig og veldig selvstendig kvinne da jeg var ung og singel kan jeg bekrefte at enkelte menn fikk mindreverdighetsfølelse av dette, og fikk liksom en ugrei trang til å jekke meg ned og prøve å få meg til å bli usikker, så de fikk et overtak på meg. Slike menn kuttet jeg imidlertid ut så fort de viste slike sider,og det å "rydde bort" den typen menn var ikke annerledes enn å generelt måtte sile ut hvem man passer sammen med og ikke. 

At jeg har endt opp i forhold med mann som har god nok selvfølelse til å være stolt av sin kone er ingen tilfeldighet, men det var ikke en mer komplisert utvelgelsesprosess, eller mer umulig, enn det folk flest må gå gjennom for å finne en de faller for, matcher godt nok med på utallige faktorer, samt fungerer godt med i hverdagen. 

At jeg var heldig med utseendet, hodet, evner og muligheter betyr ikke at jeg ikke også er snill, omtenksom, kjærlig, med mer av gode evner til å være en bra partner. Jeg var ikke høy på meg selv og nedlatende mot andre. Jeg godtok bare ikke å bli dårlig behandlet av menn som følte usikkerhet og derfor trang til å jekke meg ned. 

Jeg opplevde aldri at det var vanskelig å finne menn som ville ha meg. Tvert imot vil jeg påstå at å være pen, smart og dyktig gjorde meg til en svært attraktiv partner for mange menn. Jeg har aldri opplevd å bli "brunt og dumpet", "lurt", eller hva nå mange kvinner kaller det. Menn tok meg seriøst og ønsket seriøst forhold.

Så ble likevel noen noe usikre av at jeg var så trygg, attraktiv og selvgående at de følte tilstrekkelig på det til å bli noe ugrei når de følte på slik usikkerhet, men jeg antar at de fleste opplever noe ugreit før de finner den rette, og at det er helt vanlig å måtte sile ut noen man ikke kan fungere godt med, eller være lykkelig sammen med, før man får klaff. Også kvinner som ikke er like heldig med utseendet og evner kan oppleve sjalusi og usikkerhet hos menn som slår dårlig ut, så... ikke noe spesielt ved det egentlig. Mitt utseendet og mine evner sto iallefall ikke til hinder for forhold. Heller tvert imot. Menn ville gjerne ha fast forhold til meg, og jeg har sluppet mye tull og falskhet fordi menn anså meg som et godt partneremne, og som en kvinne de hadde respekt for. 

Tror vedkommende heller har et problem med sin personlighet. Å være høy på seg selv og nedlatende mot andre er nok ikke attraktivt. 

Nå er jeg en høyst normal gjennomsnittlig kone, mor og middelaldrende kvinne, godt etablert i ekteskap med mann som alltid har vært veldig stolt av sin dyktige (og veldig omtenksomme og kjærlige) kone. Ikke engang da jeg var ung og attraktiv følte han seg truet av noe eller noen, for han har svært god selvfølelse og trygghet på at han også er god nok. 

Jeg tror ikke det er utseendet eller evner som står i veien for denne kvinnen, eller for pene og smarte kvinner generelt. Man må imidlertid ha gode partnerevner også, samt selvfølgelig finne den rette. Noe som er krevende for de fleste. Det er normalt!

Anonymkode: 7e738...fd5

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Macro skrev (23 minutter siden):

Det er meget mulig noen kvinner er så vakre at det blir skummelt for noen menn, men tror ikke det er tilfellet for den dama her.

Peneste kvinnen som vanket på vårt faste utested da  vi var ung sto mer eller mindre konsekvent alene. Noen menn prøvde seg og forsvant kjapt bort fra henne. Det var absolutt ikke på grunn av utseendet. Utseendet var hva som fikk dem til å bli interessert i å gå bort til henne. Personligheten fikk dem derimot til å stikke kjapt av, og var nok også årsaken til at hun heller ikke hadde noen venninner rundt seg. 

Absolutt nydelig var hun, slik bortsett fra den overlegne og nærmest konstant furtne minen hun bar, som i seg selv fikk de fleste menn til å skygge banen, og iallefall komme seg kjapt derfra om de hadde oversett dette i begeistring for utseendet. Noen ord med henne var imidlertid tilstrekkelig til at de da hastet bort fra henne igjen. 

Skulle ikke forundre meg om hun mente at hun var for pen, men det var så absolutt ikke utfordringen hennes. Hun var gjennomført furt og sytete. Jeg orket heller ikke å prate med henne, selv om jeg syntes veldig synd på henne der hun sto alene helg etter helg. 

Anonymkode: 7e738...fd5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner henne godt. Jeg er for vakker og intelligent for kvinner.

Det må være derfor alle skygger unna.

Anonymkode: d4b84...e48

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Hun er jo pen men jeg vil ikke kalle henne vakker, tror de fleste menn ville unnlatt og snu seg etter henne på gaten.

AnonymBruker
Skrevet

Hun er jo bare en influencer som vil opp og frem med svada uttalelser som får folk til å gå mann av huse her på KG🤭 Hun lykkes jo tydeligvis med oppgaven!

Anonymkode: a0dd1...99e

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
LanoAltforstor skrev (56 minutter siden):

Mange av disse som våkner opp når de er 35 og barnløse og lurer på hvor det ble av livet.

For ei selvopptatt merr.

Blitt mishandlet av en kjæreste som var rusmisbrukere når hun var tenåring. Far med problem med sinnemestring, hun har ikke kontakt med sine foreldre lengre. Begynte å jobbe som stripper når hun var 17 år for å ikke sulte. Var en av de få som ikke tjente ekstra på å selge sex og narkotika. Har en emosjonell ustabil personlighetsforstyrrelse. Sier at hun hater menn, samtidig som hun bruker dem til sex.

Klarte å gjennomføre universitetsstudier å få seg en relevant jobb. Prøver å få orden på seg selv. 

Skuffet over at det kun er menn i forhold eller raringer som er interesserte i noe med henne annet en første date. 

Syns synd på jenta, til forskjell fra de fleste av oss så har hun mange tøffe oppoverbakker. Ønsker henne lykke til. 

PS. Syns "journalisten" i Dagbladet kunde ha gjort den bitte lille research som jeg nå gjorde. 

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du blander mange begrep.

Man kan være en lege uten videre suksess og absolutt en slik influenser med bragsuksess. 

Man kan være intelligent nok til å oppfylle Mensas krav, og likevel sitte uten utdanning og suksess..

Det er nok mange som går rundt med en opplevelse av at de er for gode for sine omgivelser, og det er ikke sunt.

Anonymkode: 7ad13...2aa

Har man klart å bli lege har man gjort suksess. For deg handler kanskje suksess om penger, men jeg tenker mer på å ha jobbet hardt for noe og oppnådd det.

For å bli en influenser som tjener gode penger trenger man kun være pen/kjekk eller kynisk nok. For all del, noen er sikkert også smarte som har funnet en enkel vei til de store pengene.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
1 hour ago, DelvisPresley said:

Det er altså en helt ordinær ung kvinne som hevder dette. https://www.dagbladet.no/nyheter/for-vakker-og-intelligent-for-menn/81526159

Tror selvinnsikt hadde vært fint å ha her. Kvinnen som sier dette er jo ikke noe man ikke ser 50 ganger på gata i løpet av en dag. Jeg hadde nok ikke kikket to ganger på henne, for å være ærlig. Helt ordinært pen. Kan ikke se for meg at menn føler seg truet av henne, det er snarere henne som er kald og avvisende som i at ingen er gode nok.

Personlig er overdreven selvtillit noe av det som byr meg mest i mot med damer. Når influensere (uten utdannelse?) kaller seg intelligente og suksessrike sier det litt om lista som legges. Advokater er suksessrike, leger er suksessrike- ikke influensere som svever på et ok pluss ytre. En influenser er selvsagt ikke for intelligent for en mann som er lege. Da hadde hun vært noe bedre enn lege. Menn blir neppe truet av noen influensere, men ønsker nok heller en på samme nivå intelligensmessig.

Neppe noen som kan kjenne seg igjen i dette? Det er vel et klassisk nåtidsproblem blant kvinner dette her?

Min personlig erfaring om at de som trenger å fremheve sånne egenskaper på den måten, det er gjerne dem som føler at de ikke rekker opp og har det veldig vondt med seg selv. Det er usikkerheten som snakker 

Endret av Blått
  • Nyttig 4
Skrevet
Blått skrev (1 minutt siden):

Min personlig erfaring om at de som trenger å fremheve sånne egenskaper på denne måten, det er gjerne dem som føler at de ikke rekker opp og har det veldig vondt med seg selv. Det er usikkerheten som snakker 

Det kan godt være.

AnonymBruker
Skrevet
LanoAltforstor skrev (1 time siden):

Mange av disse som våkner opp når de er 35 og barnløse og lurer på hvor det ble av livet.

For ei selvopptatt merr.

Kanskje noen liker livet som barnløs.

Anonymkode: 22a0b...397

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...