AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #1 Skrevet 11. juni 2024 Det burde være obligatorisk for mange å prøve en renholdsjobb et års tid! Akkurat nå er jeg så dritt lei av å gå rundt andre å vaske og ikke være en del av kolleger på jobb! Gir ikke mening og er skittensomt! Folk burde prøve for å forstå.. For folk har ikke peiling. Anonymkode: 38c70...dc1 3 6 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #3 Skrevet 11. juni 2024 Mange jobber som burde være obligatorisk å prøve. Jobb i helsevesenet, jobb i butikk/restaurant/serviceyrker, jobb i barnehage/skole etc. Skjønner at det er slitsomt, men det hjelper ikke på det kollegiale på jobben din om alle hadde prøvd å jobbe med renhold i et år. Anonymkode: 2b91a...76d 6 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #4 Skrevet 11. juni 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det burde være obligatorisk for mange å prøve en renholdsjobb et års tid! Akkurat nå er jeg så dritt lei av å gå rundt andre å vaske og ikke være en del av kolleger på jobb! Gir ikke mening og er skittensomt! Folk burde prøve for å forstå.. For folk har ikke peiling. Anonymkode: 38c70...dc1 Alle? Du mener de som griser og blåser i hvordan det ser ut rundt seg fordi noen andre tar det? Vedkommende som vasker der jeg jobber,.burde mistet jobben sin. Vi kommer til mugne mopper hver mandag. Men burde ALLE som vasker av den grunn gjennomgå ny opplæring? Anonymkode: c5932...5bc 2
Grevling Skrevet 11. juni 2024 #5 Skrevet 11. juni 2024 Sånn er det dessverre. Folk tar det for gitt at slike jobber skal bli tatt hånd om. Spesielt i en velferdsstat hvor vi betaler så meget i skatt og dermed har gjort sitt for samvittigheten. Å gjøre slik jobber og i tillegg ikke ha kolleger rundt, bare folk i jobber over deg som ikke vil omgås deg, må være enda tyngre. Det hadde ikke jeg klart. 1 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #6 Skrevet 11. juni 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ok. Anonymkode: b00b7...873 Du framstår ikke intelligent når du kommer med det der. Hvis du ikke kan komme med noe konstruktivt til TS synes jeg du skal holde kjeft! TS: Jeg forstår deg. Har du muligheter for å bytte jobb, eller er du stuck i jobben? Anonymkode: 492f9...398 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #7 Skrevet 11. juni 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det burde være obligatorisk for mange å prøve en renholdsjobb et års tid! Akkurat nå er jeg så dritt lei av å gå rundt andre å vaske og ikke være en del av kolleger på jobb! Gir ikke mening og er skittensomt! Folk burde prøve for å forstå.. For folk har ikke peiling. Anonymkode: 38c70...dc1 Men du trenger jo ikke å jobbe som renholder om du ikke trives med det, ts. Det er helt normalt og udramatisk å angre på sitt yrkesvalg. Da tar man bare et nytt. Anonymkode: d4e6b...1a1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #8 Skrevet 11. juni 2024 Selv mener jeg at et pliktår i matbutikk burde vært obligatorisk. Anonymkode: 83521...be9 6
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #9 Skrevet 11. juni 2024 Og for å si det sånn; renhold er vel faktisk noe de aller fleste av oss driver med i ulike former i løpet av livet 😅 De fleste synes det er dritt og slitsomt, og er nettopp derfor vi ikke velger å jobbe med det. Finn deg en annen jobb Anonymkode: 2b91a...76d
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #10 Skrevet 11. juni 2024 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Og for å si det sånn; renhold er vel faktisk noe de aller fleste av oss driver med i ulike former i løpet av livet 😅 De fleste synes det er dritt og slitsomt, og er nettopp derfor vi ikke velger å jobbe med det. Finn deg en annen jobb Anonymkode: 2b91a...76d Du sammenligner privat vasking med profesjonellt renhold? Anonymkode: 38c70...dc1 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #11 Skrevet 11. juni 2024 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Det burde være obligatorisk for mange å prøve en renholdsjobb et års tid! Akkurat nå er jeg så dritt lei av å gå rundt andre å vaske og ikke være en del av kolleger på jobb! Gir ikke mening og er skittensomt! Folk burde prøve for å forstå.. For folk har ikke peiling. Anonymkode: 38c70...dc1 Det er ingen andres feil at du har en jobb du ikke trives i. Hva med å ta utdanning? Anonymkode: bbd08...cc3 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #12 Skrevet 11. juni 2024 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Mange jobber som burde være obligatorisk å prøve. Jobb i helsevesenet, jobb i butikk/restaurant/serviceyrker, jobb i barnehage/skole etc. Skjønner at det er slitsomt, men det hjelper ikke på det kollegiale på jobben din om alle hadde prøvd å jobbe med renhold i et år. Anonymkode: 2b91a...76d Jo, virkelig! De andre er endel av et team, jeg er helt alene. Det burde flere følt på. For å forstå. Ts Anonymkode: 38c70...dc1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #13 Skrevet 11. juni 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er ingen andres feil at du har en jobb du ikke trives i. Hva med å ta utdanning? Anonymkode: bbd08...cc3 Jeg har utdanning. Og noen må drive med renhold og, jeg vil forbedre andre sitt syn på det. Ikke skifte jobb. Du kommer med for lettvindte løsninger. Anonymkode: 38c70...dc1 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #14 Skrevet 11. juni 2024 Er enig i at altfor mange er altfor slepphendte så snart de forlater hjemmet sitt (eller kanskje de er slik hjemme også?). På skolen til ungen er samtlige toaletter for tiden stengt pga hærverk! Dette er ungdomsskole. Anonymkode: e1526...108 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #15 Skrevet 11. juni 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Du sammenligner privat vasking med profesjonellt renhold? Anonymkode: 38c70...dc1 Kom sikkert feil ut, men mener at folk flest synes det er dritt å vaske og velger derfor ikke en jobb med renhold, så jeg forstår at du synes det er dritt, hadde synes det selv. Var egentlig ikke negativt ment selvom det kan tolkes slik. Når du ikke trives ville jeg funnet meg noe annet, for du får ikke endret at det er en skitten jobb. Når det er sagt så jobber jeg på to ulike helseinstitusjoner og på begge stedene virker det rimelig chill å jobbe med renhold. Vaskepersonalet gjemmer seg mest inne på pasientrom og facetimer familien sin hjemme i Thailand og Kongo. Når man ber de om å vaske et rom blir de sure og nekter å gjøre noe. Så kanskje du bare jobber feil sted Anonymkode: 2b91a...76d
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #16 Skrevet 11. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kom sikkert feil ut, men mener at folk flest synes det er dritt å vaske og velger derfor ikke en jobb med renhold, så jeg forstår at du synes det er dritt, hadde synes det selv. Var egentlig ikke negativt ment selvom det kan tolkes slik. Når du ikke trives ville jeg funnet meg noe annet, for du får ikke endret at det er en skitten jobb. Når det er sagt så jobber jeg på to ulike helseinstitusjoner og på begge stedene virker det rimelig chill å jobbe med renhold. Vaskepersonalet gjemmer seg mest inne på pasientrom og facetimer familien sin hjemme i Thailand og Kongo. Når man ber de om å vaske et rom blir de sure og nekter å gjøre noe. Så kanskje du bare jobber feil sted Anonymkode: 2b91a...76d Det er neimen ikke rart man har behov for menneskelig kontakt! Anonymkode: 38c70...dc1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #17 Skrevet 11. juni 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har utdanning. Og noen må drive med renhold og, jeg vil forbedre andre sitt syn på det. Ikke skifte jobb. Du kommer med for lettvindte løsninger. Anonymkode: 38c70...dc1 Selvfølgelig må noen drive med renhold. Det er noe veldig zen med blanke, nyvaskede overflater, og du kan ha musikk eller lydbok på øret. Å bytte jobb hvis du misliker arbeidsoppgavene er ikke lettvint, men nødvendig. At noen må ha tenhold som jobb betyr ikke at akkurat du må det. Anonymkode: bbd08...cc3 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #18 Skrevet 11. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Selvfølgelig må noen drive med renhold. Det er noe veldig zen med blanke, nyvaskede overflater, og du kan ha musikk eller lydbok på øret. Å bytte jobb hvis du misliker arbeidsoppgavene er ikke lettvint, men nødvendig. At noen må ha tenhold som jobb betyr ikke at akkurat du må det. Anonymkode: bbd08...cc3 jeg er over 50 så det er uaktuelt å bytte jobb og det er altfor lettvindt å foreslå. Det er dessuten ikke mitt motiv ; jeg liker yrket men arbeidsforholdene og ensomheten/ utenforskapet er det jeg syns folk kunne fått kjent på. Jobber på dagtid og har brukere rundt meg som jeg må være oppmerksom på så jeg kan ikke ha noe på øret. Anonymkode: 38c70...dc1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #19 Skrevet 11. juni 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): jeg er over 50 så det er uaktuelt å bytte jobb og det er altfor lettvindt å foreslå. Det er dessuten ikke mitt motiv ; jeg liker yrket men arbeidsforholdene og ensomheten/ utenforskapet er det jeg syns folk kunne fått kjent på. Jobber på dagtid og har brukere rundt meg som jeg må være oppmerksom på så jeg kan ikke ha noe på øret. Anonymkode: 38c70...dc1 Du kan jo begynne å snakke med de rundt, og forsøke å bli med i fellesskapet deres? Der jeg jobber har vi renholdere sammen med oss på dagtid. De (få) av dem som hilser og tar initiativ til samtaler blir inkludert, de som går rundt og synlig signaliserer at «jeg er bare renholder og har ikke noe til felles med dere» blir dessverre usynlige. Ellers så har di vel renholderkollegaer du kan ha fellesskap med? Anonymkode: 28653...2b6
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #20 Skrevet 11. juni 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Du kan jo begynne å snakke med de rundt, og forsøke å bli med i fellesskapet deres? Der jeg jobber har vi renholdere sammen med oss på dagtid. De (få) av dem som hilser og tar initiativ til samjtaler blir inkludert, de som går rundt og synlig signaliserer at «jeg er bare renholder og har ikke noe til felles med dere» blir dessverre usynlige. Ellers så har di vel renholderkollegaer du kan ha fellesskap med? Anonymkode: 28653...2b6 Å som jeg har prøvd å prate og få kontakt med de rundt meg ! Men det hjelper ikke, jeg blir ikke inkludert i noe. Og mine kollegaer jobber rundt om andre steder, komunalt, og vi har ikke noe treffsted eller tid. De er tilfreds med å gå i sin egen verden. Anonymkode: 38c70...dc1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå