AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #1 Skrevet 11. juni 2024 Hei! Jeg lurer på om noen har erfaring med dette? Kan man ha veldig god(!) kjemi med en via tlf, også kræsjer det helt når vi møtes? Jeg flørter mye med en fyr som jeg skal møte om et par uker, vi har møttes på fest en gang før der vi flørtet, dansa og kyssa. Vi snakker gjennom hele dagen både via snap/tekst/bilder, og vi ringes og kan prate 1t flere ganger i uka. Vi flørter frem og tilbake, snakker om det meste, er veldig like på de fleste plan, har mye humor og tuller med hverandre, har like forventninger til hva vi ønsker å gjøre når vi møtes både med middag, sex osv. Kan det likevel skje at vi møtes og det bare blir kleint? (Selvsagt umulig å svare på før møtet, men ønsker erfaringer..) Takk for innspill! ✨️ Anonymkode: 8f52a...b7d 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #2 Skrevet 11. juni 2024 Det har skjedd meg. Møtte mange på tidlig 2000-tallet fordi Internett var nytt og spennende. Men de fleste var faktisk like bra i virkeligheten. De som ikke var slik hadde antakelig en diagnose eller var ekstremt sjenerte Anonymkode: c1f31...cd9
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #3 Skrevet 11. juni 2024 Har ingen av dere jobb? Skjønner ikke hvordan folk har tid til å snakke hele dagen? Anonymkode: a770a...2de 3 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #4 Skrevet 11. juni 2024 Skjedd med meg, var bare meldinger (sms) så litt anderledes, men følte meg forelsket helt til jeg så han Anonymkode: 9072b...d5c 2 1
micromaya Skrevet 11. juni 2024 #5 Skrevet 11. juni 2024 Så lenge dere allerede har møttes fysisk OG har god kjemi på telefonen og meldinger, så tenker jeg dette kommer til å gå kjempebra Men ja: har opplevd å få strålende kjemi på nett, og null da vi først møttes — men den bøygen er dere jo allerede over 3 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #6 Skrevet 11. juni 2024 Største muligheten for at det blir kleint er om begge blir gående og føle på om den andre vil like mye som kontakten online har gitt inntrykk av, og siden dere har såpass nær kontakt så tror jeg ikke det burde være noe å bekymre seg mye for. Opplever du at han gir mindre enn det lå an til på forhånd så må du bare spørre han om kjemien ikke var like god som han trodde eller om han trenger et lite spark bak for å komme i gang Anonymkode: 9f3d6...726
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #7 Skrevet 12. juni 2024 Dette er grunnen til at man ikke chatter og snakker i det uendelige på telefon, sms, internett, Tinder osv. Man skal møtes ASAP. Og kjemi er bare tull. Bare kall det seksuell tiltrekning først som sist, men da må dere kvinner ta ansvar for det og innrømme at dere velger bort noen fordi dere ikke er seksuelt tiltrukket istedet for å bruke det fluffye magiske ordet "kjemi". Anonymkode: 46dc5...b36 1 2
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #8 Skrevet 12. juni 2024 5 minutter siden, AnonymBruker said: Dette er grunnen til at man ikke chatter og snakker i det uendelige på telefon, sms, internett, Tinder osv. Man skal møtes ASAP. Og kjemi er bare tull. Bare kall det seksuell tiltrekning først som sist, men da må dere kvinner ta ansvar for det og innrømme at dere velger bort noen fordi dere ikke er seksuelt tiltrukket istedet for å bruke det fluffye magiske ordet "kjemi". Anonymkode: 46dc5...b36 Enig i det første, men ikke det siste. Kjemi finnes med alle i mer eller mindre grad. Det er kolleger jeg matcher bedre mer enn andre, uten at det handler om seksuell tiltrekning. Anonymkode: c1f31...cd9 6 2
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #9 Skrevet 12. juni 2024 Du har jo allerede møtt han? Så da er du safe for nå tenker jeg Har opplevd er par ganger å bli lynkjapt forelsket etter bare ett møte og så prating i telefon og chatting, har vært flyavstand som var grunnen der til at det ikke ble noe, ellers følelser fra begge sin side. Skrev med en mann ganske lenge på tinder, begynte å føle meg betatt. Glemmer aldri den forferdelige skuffelsen da vi faktisk møttes, han så ut som på bildene og var like snill men det var bare feil og jeg følte ingen tiltrekning. Det gjorde han og jeg hadde ikke samvittighet til å snu meg vekk da han kysset meg, grøsser fremdeles når jeg tenker på det kysset. Anonymkode: ccbd1...34c 2
Granskudd Skrevet 12. juni 2024 #10 Skrevet 12. juni 2024 For mange mange år siden hadde jeg en jeg virkelig var sååå forelsket i, vi snakket bare på nett, men vi kunne snakkes i timesvis! Jeg skulka skolen og alt for å sitte å snakke med han om natta. Vi delte bilder av hverandre og viste hvordan vi så ut osv. Da vi endelig tok mot til oss å møttes kjente jeg bare at hjeret mitt ramlet ned i magen og tårene presset på for jeg ble så lei meg!! Vi hadde null fysisk tiltrekning overhodet, alt ble helt feil! Heldigvis ble ikke alt ødelagt, vi fortsatte å være venner og fortsatte å snakke sammen på nett, men møttes aldri igjen. Hjertet mitt var derimot knust i en periode, for jeg hadde så høye forhåpninger til at "this was the one". Jeg kan den dag i dag ikke si hva det var som gjorde at det ikke var match, men alt ble bare helt feil når vi så hverandre F2F. 2
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #11 Skrevet 12. juni 2024 17 minutter siden, AnonymBruker said: Dette er grunnen til at man ikke chatter og snakker i det uendelige på telefon, sms, internett, Tinder osv. Man skal møtes ASAP. Og kjemi er bare tull. Bare kall det seksuell tiltrekning først som sist, men da må dere kvinner ta ansvar for det og innrømme at dere velger bort noen fordi dere ikke er seksuelt tiltrukket istedet for å bruke det fluffye magiske ordet "kjemi". Anonymkode: 46dc5...b36 Kjemi er høyst reelt. Det handler ikke om sex, selv om de fleste - i tillegg til å ha god kjemi - må kunne se for seg å gå til sengs med den potensielle partneren i fremtiden. Det er ikke uvanlig at man synes en person er fysisk attraktiv, men mangel på kjemi gjør at man ikke ønsker å gå videre. Heller ikke uvanlig at man faller for noen man ikke synes er objektivt kjekk, men har sykt god kjemi med. -Mvh aseksuell kvinne som ikke føler seksuell tiltrekning til noen, men fortsatt er helt avhengig av å føle at kjemien stemmer. For å svare på TS sitt spørsmål: Ja, det har jeg opplevd én gang. Det var null gnist der, selv om jeg allerede var småforelsket etter chatting. Han var forøvrig en høy, kjekk og morsom mann, men instinktene sa "nei". De tre andre jeg ble kjent med via nett var det full klaff med (ikke samtidig ). Anonymkode: d32f7...d16 2 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #12 Skrevet 12. juni 2024 Det er lettere å framstå frempå og avslappet online enn i virkeligheten. Dessuten er det jo et element av at du tolker hva som blir skrevet i et bestemt lys, mens avsenderen av meldinger kanskje ikke mente det helt sånn som du tolker det. Du ser kanskje for deg at vedkomne hadde sagt den samme setningen rakrygget og med glimt i øyet hvis de satt foran deg nå, mens i realiteten hadde de kanskje aldri turt å si det, eller sagt det og blitt flau av seg selv etc. I det virkelige liv har man ikke den samme tiden til å avvente respons eller perfeksjonere svarene sine som også påvirker i hvilken grad «ekte» samtaler oppleves mer keitete/annerledes enn samtaler online. Kanskje kjenner man seg mer usikker og blir mer stille/sjenert når personen sitter rett foran seg osv. Så ja, det er som regel en annen kjemi online enn irl Anonymkode: 35e8d...395 3
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #13 Skrevet 12. juni 2024 Ja for man fyller ut resten av mannen/fantasien i hodet sitt, så krasjer virkeligheten på Anonymkode: 3e0f7...490 3
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #14 Skrevet 12. juni 2024 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Dette er grunnen til at man ikke chatter og snakker i det uendelige på telefon, sms, internett, Tinder osv. Man skal møtes ASAP. Og kjemi er bare tull. Bare kall det seksuell tiltrekning først som sist, men da må dere kvinner ta ansvar for det og innrømme at dere velger bort noen fordi dere ikke er seksuelt tiltrukket istedet for å bruke det fluffye magiske ordet "kjemi". Anonymkode: 46dc5...b36 Det siste du sier er bare tull, men interessant om (noen) menn faktisk ikke kjenner på kjemi, men at det bare har med seksuell tiltrekning å gjøre. Som en annen bruker svarer- kjemi er noe jeg kan ha med alle uavhengig av kjønn/alder/tiltrekning, men som blir sterkere av at det er noe romantisk interesse der (men ikke nødvendigvis seksuelt). Det handler om å føle at man har noen form for tilknytning - går praten lett? Er begge oppriktig interessert i det den andre har å si? Er det behagelig å tilbringe tid sammen? For mange er dette mye viktigere enn den rent seksuelle tiltrekningen, som helst skal være på plass i tillegg, eller hvertfall at man ikke finner personen frastøtende utseendemessig. Men det kan komme over tid om man liker personen, men om man ikke liker å prate og tilbringe tid sammen, så er alt annet bortkastet å forsøke. Anonymkode: 18286...288 3
Seff Skrevet 12. juni 2024 #15 Skrevet 12. juni 2024 Har opplevd det minst en gang. En er jeg litt i tvil om hva som var greia og grunnen til at det ikke ble noe mer, men en annen gikk definitivt fra full klaff til kjempeskuffelse. Da jeg møtte ham, viste det seg nemlig at han bare hadde snakket meg etter munnen. Han delte slett ikke mine interesser, noe han hadde gitt uttrykk for, og tilbragte første date med å beklage seg over alt mulig. 1 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #16 Skrevet 12. juni 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Og kjemi er bare tull. Bare kall det seksuell tiltrekning først som sist, men da må dere kvinner ta ansvar for det og innrømme at dere velger bort noen fordi dere ikke er seksuelt tiltrukket istedet for å bruke det fluffye magiske ordet "kjemi". Anonymkode: 46dc5...b36 Kjemi er ikke tull. La oss heller kalle det bølgelende og tenke tilbake til de gode, gamle dagene med FM. Når man var hjemme kunne man stille inn radioen og høre p3 krystallklart, men dro man på hytta fikk man knapt inn p1 uten at det skurret litt i høyttaleren. Sett for eksempel i jobbsammenheng. Jeg hadde ca 15 kollegaer i forrige jobb. Av disse hadde jeg to-tre kollegaer av begge kjønn som jeg foretrakk å jobbe med fordi vi var mer på bølgelengde. Vi matchet bedre på humor, kommunikasjonsstil, hverdagstale osv. Det har ingenting med seksuell tiltrekning å gjøre. Det er kjemi. AnonymBruker skrev (1 time siden): Det siste du sier er bare tull, men interessant om (noen) menn faktisk ikke kjenner på kjemi, men at det bare har med seksuell tiltrekning å gjøre. Anonymkode: 18286...288 Det er nok ikke alle av oss, nei Men kanskje noen. Og kanskje det er en forklaring, en livsløgn, noen forteller seg selv som kan gjøre avvisning lettere å takle. Anonymkode: 9f3d6...726 1
svartkatt Skrevet 12. juni 2024 #17 Skrevet 12. juni 2024 Selvfølgelig er det mulig. Det er mulig å ha dårlig kjemi online og bra irl. Hvis dere allerede har møtt hverandre og flørta så er det vel liten fare for at kjemien er borte når dere møtes igjen. Men ville hatt i bakhodet at kjemien online kanskje er bedre enn når dere treffes igjen.
Engel Skrevet 12. juni 2024 #18 Skrevet 12. juni 2024 Så lenge dere alt har møttes fysisk allerede så bør det ikke være noe problem. Ellers er det veldig vanlig at man ikke har kjemi fysisk med noen man har kjemi med på meldinger/tlf ja. 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #19 Skrevet 13. juni 2024 AnonymBruker skrev (På 12.6.2024 den 9.53): Dette er grunnen til at man ikke chatter og snakker i det uendelige på telefon, sms, internett, Tinder osv. Man skal møtes ASAP. Og kjemi er bare tull. Bare kall det seksuell tiltrekning først som sist, men da må dere kvinner ta ansvar for det og innrømme at dere velger bort noen fordi dere ikke er seksuelt tiltrukket istedet for å bruke det fluffye magiske ordet "kjemi". Anonymkode: 46dc5...b36 Jeg er helt enig. Men pga avstand/jobb/familie har det vært vanskelig å få til noe før. Og klart seksuell tiltrekning er en del av kjemi, men for meg handler det om mer enn bare det. Vil jo kunne holde en samtale med han og tulle litt med hverandre irl, sånn som vi klarer over tlf/snap. Og da må kjemien stemme. Takk for svar alle! Jeg må jo bare hoppe i det, men det roa meg litt at flere skriver at siden vi allerede har møttes før så trenger jeg kanskje ikke bekymre meg 🤷♀️🤞 Ts Anonymkode: 8f52a...b7d
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #20 Skrevet 13. juni 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Takk for svar alle! Jeg må jo bare hoppe i det, men det roa meg litt at flere skriver at siden vi allerede har møttes før så trenger jeg kanskje ikke bekymre meg Ts Anonymkode: 8f52a...b7d Utfra det du forteller så kan jeg ikke skjønne hvorfor du skulle trenge å bekymre deg ☺️ Anonymkode: 9f3d6...726 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå