AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #1 Skrevet 11. juni 2024 Jeg er sammen med en dame som har 4 barn med to forskjellige menn. De 3 eldste er over 12 år gamle, som hun har med en mann, og minste som går i bhg som hun har med en annen. Det jeg lurer på er om det virkelig er nødvendig for henne å ha kontakt med barnefedrene hver eneste dag, gjerne flere ganger om dagen? Hun sier det er relatert til barna, men virker aldri å være noe som ikke kunne vært samlet opp og tatt en gang i blant. Jeg synes det virker litt rart og det føles litt sårt å stadig måtte ha dem inne i livet hver eneste dag. Har tatt det opp, men hun kaller det sykelig sjalusi og sier det er helt vanlig å ha så mye kontakt når man har barn sammen. Anonymkode: 9be9e...095
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #2 Skrevet 11. juni 2024 Har du barn selv? Hvis ja, så skjønner du innerst inne og bare lar det ligge. Hvis ikke, så må du hvertfall bare la det ligge. Heller spørre om det er noe du kan hjelpe til med og ellers være på tilbudssiden. Det er normalt å ha kontakt med foreldrene til barna frem til hvertfall de er 18år. Er det mor eller fedrene som tar kontakt da? Noen fedre kan være mer usikker på forskjellige ting angående barnet og holder da kommunikasjon med mor til barnet slik at det ikke blir missforståelser. Enkelte mødre kan være veldig overbeskyttende ovenfor barnet og "stoler da ikke" på faren til barnet og må hele tiden kommunisere med faren for å ha full kontroll.. Du må enten forlate huset eller godta det slik det er innenfor rimelighetens grenser. Anonymkode: 20e4c...879
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #3 Skrevet 11. juni 2024 TS Det er 4-6 ganger om dagen. Mange ganger handler det ikke om barna, men om praktiske spørsmål eller bare generelle ting. Fedrene selv synes til tider det er masete og ber henne ikke ta så mye kontakt eller bry seg om sitt eget. Anonymkode: 9be9e...095
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #4 Skrevet 11. juni 2024 Jeg hadde følt det var i overkant mye kontakt, ja. Anonymkode: 9f371...6de 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #5 Skrevet 11. juni 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): TS Det er 4-6 ganger om dagen. Mange ganger handler det ikke om barna, men om praktiske spørsmål eller bare generelle ting. Fedrene selv synes til tider det er masete og ber henne ikke ta så mye kontakt eller bry seg om sitt eget. Anonymkode: 9be9e...095 Jeg skulle til å svare deg at dette varierer fra familie til familie, men dersom fedrene også synes det er for mye da er det nok det. Kanskje hun er veldig usikker, og trenger å konferere med dem angående alle mulige avgjørelser? Det hørtes slitsomt ut, for henne selv også. Tror ikke du behøver være sjalu, men kanskje heller trygge henne på at hun ikke behøver høre med fedrene angående alt av stort og smått hele tiden? Anonymkode: b2012...f9d
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #6 Skrevet 11. juni 2024 NEI! Det er ikke normalt. Dette hadde jeg ikke orket. Og hun kaller deg sykelig sjalu itillegg? Jeg har tre barn med en mann, det er ca en sms i mnd. Ingen behov for mer. Enten må du lære deg å leve med disse mennene, eller kutte henne ut. Ikke hør på hva andre sier at dette er normalt, for det er det IKKE. Anonymkode: 4ef03...b85 3 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #7 Skrevet 11. juni 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): TS Det er 4-6 ganger om dagen. Mange ganger handler det ikke om barna, men om praktiske spørsmål eller bare generelle ting. Fedrene selv synes til tider det er masete og ber henne ikke ta så mye kontakt eller bry seg om sitt eget. Anonymkode: 9be9e...095 Hvis fedrene selv reagerer så skjønner jeg at du reagerer. Praktiske utfordringer kan diskuteres ved levering/henting hvis mulig. Hvis ikke så kan det faktisk legges ved beskjeder i sekkene også. Ja, man ha noe kontakt når man er foreldre men, finnes grenser også. Du må se hva du synes er akseptabelt for deg og ta opp det med henne. Hvis hun ikke er villig til å lytte og komme frem til en løsning som passer for dere 2 og evt de andre så hadde jeg vurdert forholdet for veien videre kan være mer humpete. Anonymkode: 20e4c...879
Diskulis Skrevet 11. juni 2024 #8 Skrevet 11. juni 2024 Daglig kan absolutt være nødvendig når man har mindre barn, vi var nok ikke langt unna det, hvertfall på SMS. Når de blir større og mer selvstendige vil behovet gjerne være mindre. Når vi ikke lenger har barneskolebarn kan det gå en uke uten at jeg omtrent trenger å snakke noe med barnefar. Det er også helt uproblematisk å plutselig ta kontakt 3 ganger på en dag hvis det dukker opp noe spesielt. Men det er ytterst sjelden. Men flere ganger om dagen hele tiden? Da bør det være noe spesielt som pågår, evt noe sykdom/diagnoser på barn. Og når de selv sier det er for mye så kan det fort være det, med mindre det bare er hun som tar tak i barnas hverdag da. Men høres ikke helt sånn ut her. Og er det generelle ting burde nå du også være en bra nok samtalepartner.
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #9 Skrevet 11. juni 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Har tatt det opp, men hun kaller det sykelig sjalusi og sier det er helt vanlig å ha så mye kontakt når man har barn sammen. Anonymkode: 9be9e...095 Gå videre . Anonymkode: 5e986...605
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #10 Skrevet 11. juni 2024 Høres ut som om det er hun som har et sykelig kontrollbehov. Det at hun påstår at du er sykelig sjalu når du tar opp hennes ekstremt overdrevne kontakt med sine barns fedre, det viser at hun også har ganske så store manipulerende tendenser - så store at jeg mener det er uforenelig med å kunne ha et forhold til henne! (jeg er kvinne) Jeg antar at hennes ekser kunne fortalt det samme, at hun er ekstremt kontrollerende og manipulerende også. Jeg hadde ikke kastet bort tid i et slikt forhold, for hun kommer ikke til å endre seg. Anonymkode: 01247...f8e
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #11 Skrevet 11. juni 2024 TS her: Hun har tidligere fortalt om manipulerende og kontrollerende ekser som visstnok var psykopater. Hun har bare hatt trøblete forhold i voksen alder, før meg. Jeg begynner å mistenke at det kanskje ikke er alle andre enn henne det er noe galt med… Anonymkode: 9be9e...095 2
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #13 Skrevet 12. juni 2024 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Jeg er sammen med en dame som har 4 barn med to forskjellige menn. De 3 eldste er over 12 år gamle, som hun har med en mann, og minste som går i bhg som hun har med en annen. Det jeg lurer på er om det virkelig er nødvendig for henne å ha kontakt med barnefedrene hver eneste dag, gjerne flere ganger om dagen? Hun sier det er relatert til barna, men virker aldri å være noe som ikke kunne vært samlet opp og tatt en gang i blant. Jeg synes det virker litt rart og det føles litt sårt å stadig måtte ha dem inne i livet hver eneste dag. Har tatt det opp, men hun kaller det sykelig sjalusi og sier det er helt vanlig å ha så mye kontakt når man har barn sammen. Anonymkode: 9be9e...095 Nei det er ikke nødvendig, jeg flyttet ut med våre barn når de var små, barnehage alder og skole alder. Hadde aldri kontakt i det daglige, ikke ved samvær heller, bortsett når barnefar leverte barna hjemme hos oss søndag kveld etter samvær. Han hadde 30% samvær. Vi feiret aldri bursdager, 17.mai , julaften eller andre merkedager sammen, kunne sende en melding om det var noe spesielt, det var om det var en barnebursdag barna skulle i påfars samværshelg. Ellers for å avtale ferie samvær. Fungert flott i alle år. Er det grunn til at det ble slutt. Jeg har alltid kunnet ringe han om det har vært noe, og vi har alltid hatt en god tone. Men aldri hatt behov for noe vennskap eller daglig kontakt. Hadde jeg aldri orket. Han var invitert i konfirmasjon til barna, men jeg planla alt og ordnet det meste , var i kontakt med han om hvilke han ville invitere fra sin side. Anonymkode: 157b5...e89 1
Tantemor Skrevet 12. juni 2024 #14 Skrevet 12. juni 2024 Hver dag flere ganger om dagen er såklart ikke nødvendig nei, så skjønner du synes det er voldsomt. Dere blir jo også veldig forstyrret da som par om hun ringer eller tekster de også når dere er sammen?
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #15 Skrevet 12. juni 2024 Ja, ikke noe å bli sjalu på dette. Det er en kvinne som tror at hun vet best og at fedrene til ungene hennes er udugelige psykopater som ikke gir ungene mat eller skjønner at unger trenger klær. Nå er det noen som har som mønster å bli fanget av psykopater (de kan lukte potensielle ofre på mils avstand). Men normalt sett bør man se på fellesnevneren hvis det er noe galt med "alle andre". Eksen min skiftet stadig vekk jobb pga at kollegaene var udugelige og dumme og klaget på han. Når han fortalte meg hva de klaget over, så vet jeg jo at de har grunn til å klage på det. Han bruker stadig vekk opp vennene sine også. De er egoistiske og prioriterer ikke han (fedre med småbarn har gjerne ikke tid til å feste hver helg...). Så han finner seg yngre og yngre venner Anonymkode: 905e3...a82
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå