AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #1 Skrevet 11. juni 2024 Min sønn på snart fem år har hatt natteskrekk i perioder siden toårsalder. Forsvinner ofte i uker før det kommer tilbake. Kan da skje 1-3 ganger per kveld á 5-10 minutter. Siste uka har det vært ekstremt, er inne hos ham nesten hele kvelden for å unngå at han faller i gulvet etc. Følger råd om å ikke bry ham så mye, ikke vekke, bare si rolig sssjj og passe på at han ikke skader seg. Men.. Kan noen komme med erfaring om de har barn som slet med dette? Kan det vare helt opp til 12års alder om det starter så tidlig som 2?... Anonymkode: fe553...638 1
Arkana Skrevet 11. juni 2024 #2 Skrevet 11. juni 2024 Det er veldig varierende hvor lenge det varer og det kan vare veldig lenge. Jeg husker ikke når min fikk nattskrekk, men det varte i mange år, helt til han var 10 i alle fall. Han kunne stå opp og gå ned trappen til stua og bable om de merkeligste ting som han tydeligvis var engstelig for, men vi fant fort ut at det enkleste var å bare si at det fikser vi i morgen. Neste dag husket han jo ingenting uansett. Trøsten er at det bare er ubehagelig og ikke farlig og det går over til slutt. 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #4 Skrevet 11. juni 2024 mommyaka skrev (2 minutter siden): Vår er 12 og forsatt skikkelig natt skrekk Som har vart i flere år?... Er det i perioder eller hver natt? Anonymkode: fe553...638
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #5 Skrevet 11. juni 2024 Jeg er 41 og vokste aldri fra det 🤐 Men for de fleste blir det jo bedre og går over innen de er ungdommer Anonymkode: 07c50...8cc
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #6 Skrevet 11. juni 2024 Sikker på det er nattskrekk? Vært hos lege med det? Vi trodde her det var nattskrekk og viste seg å være noe helt annet https://tidsskriftet.no/2024/03/klinisk-oversikt/underlige-episoder-under-sovn-epilepsi-eller-parasomni Anonymkode: aacac...ec5
mommyaka Skrevet 11. juni 2024 #7 Skrevet 11. juni 2024 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Som har vart i flere år?... Er det i perioder eller hver natt? Anonymkode: fe553...638 Siden han var 5 år tror jeg .ikke vær natt..men innimellom. Noen er ikke så ille..noen her helt forferdelig
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #8 Skrevet 11. juni 2024 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Sikker på det er nattskrekk? Vært hos lege med det? Vi trodde her det var nattskrekk og viste seg å være noe helt annet https://tidsskriftet.no/2024/03/klinisk-oversikt/underlige-episoder-under-sovn-epilepsi-eller-parasomni Anonymkode: aacac...ec5 Hadde dere ett barn med natteskrekk som viste seg å være epilepsi? Anonymkode: fe553...638
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #9 Skrevet 11. juni 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hadde dere ett barn med natteskrekk som viste seg å være epilepsi? Anonymkode: fe553...638 Jepp. Så ingenting på dagtid. Uten om at det var litt trøtt og sliten. Men tenkte med den urolige søvnen og nattskrekk sa seg selv. Så tok vi det opp med lege og han ville det skulle tas eeg fordi han hadde vært borti ar nattskrekk egentlig var epilepsi Anonymkode: aacac...ec5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå