Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jobber i staten deltid (er student), og har ikke fått lønn. Hvilke rettigheter har jeg? Kan jeg få lønn utbetalt så snart som mulig, eller må jeg ev. vente til neste kjøring? Det går opp om jeg ikke får det denne måneden, men jeg trenger helst en garanti på at jeg får det ila sommeren, for hvis ikke må jeg planlegge å leve veldig i sparebluss da jeg ikke har inntekt før i september. Det er snakk om lønn for flere måneder tilbake, så har litt å si for meg.

Sjefen glemmer å ordne sånt, og er dessuten ganske umulig å få tak i. Er en ordning slik at jeg må sende timelistene mine til sjefen, også ordner vedkommende med HR osv. Får ikke beskjed om det er ordnet, så må bare vente og se - og i dette fallet gikk det ikke i orden. Det er ikke DFØ e.l., så jeg kan ikke se lønnsslipp elns. heller. Er det noen andre jeg kan henvende meg til her?

Anonymkode: 6bf21...3d3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kontakt lønnskontoret. Lag og en avtale med sjefen om at det er viktig for deg at du får tilbakemelding på at det er ordnet, og dersom han ikke klarer det - så ta et møte med sjef og HR på å få en rutine som gir trygghet. Lønnslipp skal du ha.  Men ta dette direkte med lønn, gjerne over mail så det er skriftlig. 

Anonymkode: 3d1c5...5c0

AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke lønn i morgen? 

Anonymkode: 98727...f86

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jobbet du der i fjor? 

Om du ikke har opptjent ferie, så må du vel reservere deg før feriepengene kjøres?

Anonymkode: 37411...5f5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Sjefen glemmer å ordne sånt, og er dessuten ganske umulig å få tak i. Er en ordning slik at jeg må sende timelistene mine til sjefen, også ordner vedkommende med HR osv. Får ikke beskjed om det er ordnet, så må bare vente og se - og i dette fallet gikk det ikke i orden. Det er ikke DFØ e.l., så jeg kan ikke se lønnsslipp elns. heller. Er det noen andre jeg kan henvende meg til her?

Anonymkode: 6bf21...3d3

Du må nok mase på denne sjefen, hver uke! Mas hjelper. Henved deg også til lønningskontoret sjefen skal sende til.

Har du ikke kopier av timelistene dine?

Anonymkode: 6cebe...beb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Er det ikke lønn i morgen? 

Anonymkode: 98727...f86

Jeg jobber også i staten og har lønn 11. Fikk den for øvrig i går i tillegg. Sikkert lokalt, men det er i hvert fall noen steder i staten man får lønn den 11. 😊

Anonymkode: 3e0c3...b80

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jobbet du der i fjor? 

Om du ikke har opptjent ferie, så må du vel reservere deg før feriepengene kjøres?

Jobbing på time betales uansett hver måned. Fastlønn blir noe annet

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jobbing på time betales uansett hver måned. Fastlønn blir noe annet

Shit, det avsnittet hoppet jeg helt over, sorry! 🙈

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...