AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #1 Skrevet 11. juni 2024 Er så usikker på hva vi skal gjøre. Kjøpte en 3-pakke hos en klinikk så føler vi må bruke de opp også.. Forsøk 1: dårlig resultat men ok informasjon. Tenkte at det var vanlig at det var litt surr. Forsøk 2: holder på nå. Det har skjedd så mye feil! På konsultasjonen fikk vi beskjed om dose og medisiner - da jeg snakket med sykepleier som skulle demonstrere medisinene etterpå var det helt feil medisiner. Sa at dette ikke var riktig og måtte nærmest krangle med henne for å få henne til å gå inn til legen. Viste seg at legen hadde blandet oss med annen pasient. Da vi kom hjem oppdaget jeg at vi hadde fått to medisiner som jobber "mot hverandre" og jeg stusset på dette. Ønsket egentlig ikke å mase mer på klinikken men sendte de mail og fikk beskjed om at ja, jeg hadde helt rett, supert at jeg oppdaget dette. Fikk beskjed om å droppe det ene og heller "velge meg ut et annet produkt som inneholder LH og ta dette sammen med den andre medisinen"... Jeg er ikke lege og jeg syns det er alt for mye forlangt at jeg skal lese meg opp på medisiner og velge ut noe jeg vil bruke selv og bestille dette hos fastlegen selv. Og også at dersom man ikke følger med som en hauk så får man feil dose og feil medisiner. Hvis jeg spør sykepleier så sier hun "trust the doctor, she have full control" - bare at det har hun ikke... Jeg har lang protokoll og kjenner at jeg er kjemperedd for at noe skal gå galt. 3 ganger har jeg oppdaget feil fordi jeg har lest meg opp. Hva om det er flere feil som jeg ikke oppdager fordi jeg ikke er lege? Dette er første gang vi gjør IVF, er det vanlig at det er sånn eller har vi vært veldig uheldige? Anonymkode: c0f70...fae 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #2 Skrevet 11. juni 2024 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Er så usikker på hva vi skal gjøre. Kjøpte en 3-pakke hos en klinikk så føler vi må bruke de opp også.. Forsøk 1: dårlig resultat men ok informasjon. Tenkte at det var vanlig at det var litt surr. Forsøk 2: holder på nå. Det har skjedd så mye feil! På konsultasjonen fikk vi beskjed om dose og medisiner - da jeg snakket med sykepleier som skulle demonstrere medisinene etterpå var det helt feil medisiner. Sa at dette ikke var riktig og måtte nærmest krangle med henne for å få henne til å gå inn til legen. Viste seg at legen hadde blandet oss med annen pasient. Da vi kom hjem oppdaget jeg at vi hadde fått to medisiner som jobber "mot hverandre" og jeg stusset på dette. Ønsket egentlig ikke å mase mer på klinikken men sendte de mail og fikk beskjed om at ja, jeg hadde helt rett, supert at jeg oppdaget dette. Fikk beskjed om å droppe det ene og heller "velge meg ut et annet produkt som inneholder LH og ta dette sammen med den andre medisinen"... Jeg er ikke lege og jeg syns det er alt for mye forlangt at jeg skal lese meg opp på medisiner og velge ut noe jeg vil bruke selv og bestille dette hos fastlegen selv. Og også at dersom man ikke følger med som en hauk så får man feil dose og feil medisiner. Hvis jeg spør sykepleier så sier hun "trust the doctor, she have full control" - bare at det har hun ikke... Jeg har lang protokoll og kjenner at jeg er kjemperedd for at noe skal gå galt. 3 ganger har jeg oppdaget feil fordi jeg har lest meg opp. Hva om det er flere feil som jeg ikke oppdager fordi jeg ikke er lege? Dette er første gang vi gjør IVF, er det vanlig at det er sånn eller har vi vært veldig uheldige? Anonymkode: c0f70...fae Absolutt ikke vanlig! Og absolutt ikke greit! Her ville jeg sendt en skriftlig klage. Det er regelrett behandlingsfeil. Anonymkode: e3f66...258 4 4
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #3 Skrevet 11. juni 2024 Lov å spørre om dette er Medicus? Anonymkode: 10733...b28 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #4 Skrevet 12. juni 2024 19 hours ago, AnonymBruker said: Lov å spørre om dette er Medicus? Anonymkode: 10733...b28 Hadde samme tanke - men her er det en mannlig lege som ikke kan sitt. Anonymkode: 4df29...ee0
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #5 Skrevet 12. juni 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hadde samme tanke - men her er det en mannlig lege som ikke kan sitt. Anonymkode: 4df29...ee0 Snakker dere om AF? Anonymkode: c0f70...fae
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #6 Skrevet 12. juni 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hadde samme tanke - men her er det en mannlig lege som ikke kan sitt. Anonymkode: 4df29...ee0 Hva mener du, det jobber mannlige leger ved Medicus også. Vil veldig gjerne vite hvilken klinikk TS snakker om. AnonymBruker skrev (2 timer siden): Snakker dere om AF? Anonymkode: c0f70...fae Fornavn? Anonymkode: 10733...b28
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #7 Skrevet 12. juni 2024 AnonymBruker skrev (På 11.6.2024 den 10.50): Er så usikker på hva vi skal gjøre. Kjøpte en 3-pakke hos en klinikk så føler vi må bruke de opp også.. Forsøk 1: dårlig resultat men ok informasjon. Tenkte at det var vanlig at det var litt surr. Forsøk 2: holder på nå. Det har skjedd så mye feil! På konsultasjonen fikk vi beskjed om dose og medisiner - da jeg snakket med sykepleier som skulle demonstrere medisinene etterpå var det helt feil medisiner. Sa at dette ikke var riktig og måtte nærmest krangle med henne for å få henne til å gå inn til legen. Viste seg at legen hadde blandet oss med annen pasient. Da vi kom hjem oppdaget jeg at vi hadde fått to medisiner som jobber "mot hverandre" og jeg stusset på dette. Ønsket egentlig ikke å mase mer på klinikken men sendte de mail og fikk beskjed om at ja, jeg hadde helt rett, supert at jeg oppdaget dette. Fikk beskjed om å droppe det ene og heller "velge meg ut et annet produkt som inneholder LH og ta dette sammen med den andre medisinen"... Jeg er ikke lege og jeg syns det er alt for mye forlangt at jeg skal lese meg opp på medisiner og velge ut noe jeg vil bruke selv og bestille dette hos fastlegen selv. Og også at dersom man ikke følger med som en hauk så får man feil dose og feil medisiner. Hvis jeg spør sykepleier så sier hun "trust the doctor, she have full control" - bare at det har hun ikke... Jeg har lang protokoll og kjenner at jeg er kjemperedd for at noe skal gå galt. 3 ganger har jeg oppdaget feil fordi jeg har lest meg opp. Hva om det er flere feil som jeg ikke oppdager fordi jeg ikke er lege? Dette er første gang vi gjør IVF, er det vanlig at det er sånn eller har vi vært veldig uheldige? Anonymkode: c0f70...fae Oi, dette er virkelig ikke bra! Hvor er dette? Jeg har ikke hørt om så mye surr før. Jeg ville klaget, og tenker kanskje det vil være lurt å forhøre seg litt med forbrulertilsynet? Dere har kjøpt en vare (pakke) på visse vilkår, og hvis de ikke leverer hva som er forventet (basic legebistand) så vil det kanskje være mulig å gå fra avtalen. Så mye surr og uproft som dette ville jeg også vurdert å varsle helsetilsynet om det er noe som gjentar seg. Pasiemter skal hverken velge seg en medisin eller måtte påse at de får riktig medisin. Du har vært årvåken, men andre er kanskje ikke det. Anonymkode: 363e0...a36 3
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #8 Skrevet 13. juni 2024 22 hours ago, AnonymBruker said: Snakker dere om AF? Anonymkode: c0f70...fae Nei. Anonymkode: 4df29...ee0
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #9 Skrevet 13. juni 2024 20 hours ago, AnonymBruker said: Hva mener du, det jobber mannlige leger ved Medicus også. Vil veldig gjerne vite hvilken klinikk TS snakker om. Fornavn? Anonymkode: 10733...b28 Jeg mente at jeg også tenkte på Medicus. Men i vårt tilfelle var det en mann som vi var misfornøyde med. Anonymkode: 4df29...ee0
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #10 Skrevet 13. juni 2024 AnonymBruker skrev (På 11.6.2024 den 10.50): Er så usikker på hva vi skal gjøre. Kjøpte en 3-pakke hos en klinikk så føler vi må bruke de opp også.. Forsøk 1: dårlig resultat men ok informasjon. Tenkte at det var vanlig at det var litt surr. Forsøk 2: holder på nå. Det har skjedd så mye feil! På konsultasjonen fikk vi beskjed om dose og medisiner - da jeg snakket med sykepleier som skulle demonstrere medisinene etterpå var det helt feil medisiner. Sa at dette ikke var riktig og måtte nærmest krangle med henne for å få henne til å gå inn til legen. Viste seg at legen hadde blandet oss med annen pasient. Da vi kom hjem oppdaget jeg at vi hadde fått to medisiner som jobber "mot hverandre" og jeg stusset på dette. Ønsket egentlig ikke å mase mer på klinikken men sendte de mail og fikk beskjed om at ja, jeg hadde helt rett, supert at jeg oppdaget dette. Fikk beskjed om å droppe det ene og heller "velge meg ut et annet produkt som inneholder LH og ta dette sammen med den andre medisinen"... Jeg er ikke lege og jeg syns det er alt for mye forlangt at jeg skal lese meg opp på medisiner og velge ut noe jeg vil bruke selv og bestille dette hos fastlegen selv. Og også at dersom man ikke følger med som en hauk så får man feil dose og feil medisiner. Hvis jeg spør sykepleier så sier hun "trust the doctor, she have full control" - bare at det har hun ikke... Jeg har lang protokoll og kjenner at jeg er kjemperedd for at noe skal gå galt. 3 ganger har jeg oppdaget feil fordi jeg har lest meg opp. Hva om det er flere feil som jeg ikke oppdager fordi jeg ikke er lege? Dette er første gang vi gjør IVF, er det vanlig at det er sånn eller har vi vært veldig uheldige? Anonymkode: c0f70...fae Hvilken klinikk er det du snakker om TS? Anonymkode: 10733...b28
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #11 Skrevet 13. juni 2024 Hvorfor gjør du det ikke offentlig? Vi tok offentlig og er kjempe fornøyde. God oppfølgning, og god kompetanse på de som jobbet der. Anonymkode: acdc1...c1e 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #12 Skrevet 13. juni 2024 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Hvorfor gjør du det ikke offentlig? Vi tok offentlig og er kjempe fornøyde. God oppfølgning, og god kompetanse på de som jobbet der. Anonymkode: acdc1...c1e Veldig mange unngår offentlig fordi de tror at privat er så mye bedre, men det er like stor forskjell på offentlige klinikker som mellom private. Noen er superfornøyd offentlig, noen er superfornøyd privat - og noen er misfornøyd uavhengig av privat/offentlig. Jeg har en oppfatning av at offentlige klinikker - særlig på Østlandet har dårlig rykte pga feilbehandling, lange ventetider, dårlig oppfølging, lite tilgjentelighet etc.. Men det er bare noe jeg har lagt merke til i ulike forum og grupper. Har selv gått offentlig annet sted i landet og vært kjempe fornøyd. Fantastiske leger, god oppfølging, oversiktiglig og god informasjon hele veien, lett tilgjengelig, kort ventetid etc.. Anonymkode: e3f66...258 3
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #13 Skrevet 13. juni 2024 Jeg hadde stoppet prosessen der, og krevd pengene tilbake med begrunnelsen at du rett og slett ikke stole på at de gjør jobben sin på en forsvarlig måte lenger! De har jo allerede vist flere ganger at de faktisk ikke driver forsvarlig! Du bør kontakte Forbrukerrådet. Få Pasientombudet til å hjelpe dere med å forfatte en klage som så sendes både til klinikken, til Statsforvalteren og til Helsetilsynet. Kontakt gjerne en annen klinikk også, og få bekreftelse på at det den første klinikken har gjort er feil. Eller få annen gynekolog til å bekrefte det samme. Ønsker dere lykke til videre på en annen klinikk eller i det offentlige, Ts! ❤️ Anonymkode: 3836a...02c 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2024 #14 Skrevet 14. juni 2024 AnonymBruker skrev (På 13.6.2024 den 15.07): Veldig mange unngår offentlig fordi de tror at privat er så mye bedre, men det er like stor forskjell på offentlige klinikker som mellom private. Noen er superfornøyd offentlig, noen er superfornøyd privat - og noen er misfornøyd uavhengig av privat/offentlig. Jeg har en oppfatning av at offentlige klinikker - særlig på Østlandet har dårlig rykte pga feilbehandling, lange ventetider, dårlig oppfølging, lite tilgjentelighet etc.. Men det er bare noe jeg har lagt merke til i ulike forum og grupper. Har selv gått offentlig annet sted i landet og vært kjempe fornøyd. Fantastiske leger, god oppfølging, oversiktiglig og god informasjon hele veien, lett tilgjengelig, kort ventetid etc.. Anonymkode: e3f66...258 Det komme jo helt an på hvor du bor, som du også er innom. Jeg har nærmest traumer etter behadlingen jeg har fått på Risken (jeg har opplevd grusomme ting i livet tisligere, så traume er ikke noe jeg bare slenger ut, uten at jeg vet hva det innebærer), men jeg har forstått at det faktisk er mange offentlig tilbud som fungerer bra og gir god behandling. Burze vært mer åpen "rangering" av både offentlig og private 🙏 Anonymkode: 363e0...a36 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2024 #15 Skrevet 15. juni 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Det komme jo helt an på hvor du bor, som du også er innom. Jeg har nærmest traumer etter behadlingen jeg har fått på Risken (jeg har opplevd grusomme ting i livet tisligere, så traume er ikke noe jeg bare slenger ut, uten at jeg vet hva det innebærer), men jeg har forstått at det faktisk er mange offentlig tilbud som fungerer bra og gir god behandling. Burze vært mer åpen "rangering" av både offentlig og private 🙏 Anonymkode: 363e0...a36 Ja absolutt! Jeg forstår ikke at Riksen får holde på som de gjør! De burde vært stoppet og endret fullstendig! Mange glemmer nok også at det er fritt sykehusvalg til behandling. Mange steder i landet "må" man jo nesten bare ta det sykehuset man har, men andre steder har man alternativer. Anonymkode: e3f66...258 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2024 #16 Skrevet 15. juni 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ja absolutt! Jeg forstår ikke at Riksen får holde på som de gjør! De burde vært stoppet og endret fullstendig! Mange glemmer nok også at det er fritt sykehusvalg til behandling. Mange steder i landet "må" man jo nesten bare ta det sykehuset man har, men andre steder har man alternativer. Anonymkode: e3f66...258 Mens jeg derimot har vært hos behandling på riksen i 6 år nå. Ikke opplevd noe negativt,fått god oppfølging og utredning. 2 uttak, 8 innsett, 1 kjemisk, 4 SA, 1 barn og gravid nå uke 21. Tror at man kan få dårlige opplevelser på alle klinikker, men klart bedre ventetid og behandlingstid på privat. Anonymkode: 6e673...aed
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2024 #17 Skrevet 16. juni 2024 Har også hatt ivf på Riksen. 2.5 år tok det oss å bli gravide. 5 forsøk totalt, 3 fersk, og frys innemellom. Har en nydelig datter liggende ved siden av meg akkurat nå, hun er 7 uker gammel. Hun satt på siste mulige forsøk i det offentlige, de sa det var 3 forsøk som var reglen. Har hatt lang protokoll ved hvert forsøk. Anonymkode: f3301...007
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2024 #18 Skrevet 20. juni 2024 AnonymBruker skrev (På 12.6.2024 den 12.22): Snakker dere om AF? Anonymkode: c0f70...fae Det kan jeg absolutt ikke tenke meg, der har de jo stålkontroll på alt, og det er heller ingen som demonstrerer medisiner så vidt jeg vet.. Jeg opplever han som vanvittig dyktig og profesjonell, og det samme med de andre som jobber der. Men klinikken som blir nevnt holder til i flere byer så det kan jo selvfølgelig være en annen klinikk i en annen by. Anonymkode: f7c7f...5e2
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2024 #19 Skrevet 20. juni 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det kan jeg absolutt ikke tenke meg, der har de jo stålkontroll på alt, og det er heller ingen som demonstrerer medisiner så vidt jeg vet.. Jeg opplever han som vanvittig dyktig og profesjonell, og det samme med de andre som jobber der. Men klinikken som blir nevnt holder til i flere byer så det kan jo selvfølgelig være en annen klinikk i en annen by. Anonymkode: f7c7f...5e2 Hvem er AF? Hvilken klinikk? Og TS, hvilken klinikk er det du snakker om i hovedinnlegget? Anonymkode: 10733...b28 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå