AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #1 Del Skrevet 11. juni 2024 Min datters klasse har dugnad. Vi som skal stå vakt må ha med tre gevinster pluss kake. Hva slags gevinst? Pris ca 100 pr gevinst. Anonymkode: 899ba...a30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #2 Del Skrevet 11. juni 2024 3 gevinster PLUSS kake? Det var mye.. men ok, da hadde jeg tatt med en fin såpe fra bodyshop feks, en pakke spekekjøtt, og en konfekt. Anonymkode: e8af7...44e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #3 Del Skrevet 11. juni 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): 3 gevinster PLUSS kake? Det var mye.. men ok, da hadde jeg tatt med en fin såpe fra bodyshop feks, en pakke spekekjøtt, og en konfekt. Anonymkode: e8af7...44e Ja synes det var mye. Sto for sønnen min før de som sto slapp unna kake og premie. Vakta er itillegg 3 timer lang. Anonymkode: 899ba...a30 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #4 Del Skrevet 11. juni 2024 Hva er greia med kake hele tiden? Er det rart folkehelsa går i dass... Anonymkode: 66d19...43e 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pjusk1 Skrevet 11. juni 2024 #5 Del Skrevet 11. juni 2024 Ja, hva som helst - man kan vinne mye rart på basar. Men enig med den over meg, ta generelle ting som de fleste Jan ha. Såpe/krem, spekemat, sokker, fuglebur, bilvask, bøtte med grønnsaker, gavekort på rema 1000, konfekt, opptenningsbriketter osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #6 Del Skrevet 11. juni 2024 Herregud, det var voldsomt! 3 timers vakt, premier til 300 kr tilsammen og en kake? Hva slags dugnad er dette, og hvem har kommet på så voldsomme arbeidsoppgaver?! Da ville jeg funnet noe som egentlig kostet rundt 100-lappen, men som er skikkelig på tilbud nå. Anonymkode: 776c9...c5f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #7 Del Skrevet 11. juni 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Da ville jeg funnet noe som egentlig kostet rundt 100-lappen, men som er skikkelig på tilbud nå. Anonymkode: 776c9...c5f Ja haha, dritbra, er enig i at det var kravstort av de altså. Å bake en kake med dagens priser kommer fort oppi et par hundre også om en ikke baker så mye til vanlig, bortsett fra noe ferdig pose på tilbud kanskje Anonymkode: e8af7...44e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jegerrinne Skrevet 11. juni 2024 #8 Del Skrevet 11. juni 2024 Gevinst er nå bare fantasien som stopper. Ser her på velforeningen kommer det inn: strikkesokker strikkeluer, sokker, handler, kluter, løpere, bøtte med vaskemidler, kopp fra bensinstasjon, bilvask, gavekort på butikk, gavekort pizza, leker, pyntegjenstander, stearinlys, servietter, tepper Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #9 Del Skrevet 11. juni 2024 Jeg synes også dette var mye på hver, men er det slik at dette gjelder hver elev - eller er det en viss arbeidsmengde i klassen som blir fordelt på de foreldrene som stiller opp? Jeg så selv i løpet av mine år stor forskjell på dugnadsbyrden hos eldstemann der mange stolte opp, til yngstemann der færre delte på de samme oppgavene… Antall gevinster i et lotteri på stå i samsvar til hvor mange lodd de har til salgs, så dersom de har X antall lodd /årer til salgs, må de ha premierverdi til å bakke det opp. Skal basaren vare 3 timer og de har mange som kommer, så står man kanskje 1-1/2 time hver… kommer få må de stå hele tiden… og man samler jo inn til hele klassen / laget, så man trenger like mye penger inn uansett… Anonymkode: 30301...0f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #10 Del Skrevet 11. juni 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg synes også dette var mye på hver, men er det slik at dette gjelder hver elev - eller er det en viss arbeidsmengde i klassen som blir fordelt på de foreldrene som stiller opp? Jeg så selv i løpet av mine år stor forskjell på dugnadsbyrden hos eldstemann der mange stolte opp, til yngstemann der færre delte på de samme oppgavene… Antall gevinster i et lotteri på stå i samsvar til hvor mange lodd de har til salgs, så dersom de har X antall lodd /årer til salgs, må de ha premierverdi til å bakke det opp. Skal basaren vare 3 timer og de har mange som kommer, så står man kanskje 1-1/2 time hver… kommer få må de stå hele tiden… og man samler jo inn til hele klassen / laget, så man trenger like mye penger inn uansett… Anonymkode: 30301...0f5 Dette er pr elev av de som er med. Basaren varer hele dagen. Hver pulje står 2.5 time. Men, de som starter og slutter må rigge opp og ned. Hente og levere det som brukes. Anonymkode: 899ba...a30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #11 Del Skrevet 11. juni 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Dette er pr elev av de som er med. Basaren varer hele dagen. Hver pulje står 2.5 time. Men, de som starter og slutter må rigge opp og ned. Hente og levere det som brukes. Anonymkode: 899ba...a30 Ja, men jeg mener er det pr elev i klassen? Eller er dette fordelt på «få» foreldre som stiller opp? Slik at detsom flere hadde stilt opp, så hadde det blitt mindre på hver? 😊 Anonymkode: 30301...0f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pjusk1 Skrevet 11. juni 2024 #12 Del Skrevet 11. juni 2024 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Dette er pr elev av de som er med. Basaren varer hele dagen. Hver pulje står 2.5 time. Men, de som starter og slutter må rigge opp og ned. Hente og levere det som brukes. Anonymkode: 899ba...a30 Dersom basaren varer hele dagen (!) synes jeg ikke dette var så uhørt mye arbeid ( men lang basar - jeg er vant med 4-5 trekninger ). Da sier det seg selv at de må ha folk på lengre vakter, og mange gevinster for å ha nok til å dekke alle trekningene. At man må rigge opp og ned er en selvfølge. Men hadde dere ikke et planleggingsmøte i forkant der dette ble avklart? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #13 Del Skrevet 11. juni 2024 Når ungene har stått på senteret her og solgt lodd så har laget fått inn 20-30000 på en helg. Da de var få ble vaktene lange, er de mange blir gjerne øktene kortere om de har kun 1 dag) Twist, Sjokoladepakker (bind fast 2-3 store plater- kjøpt inn på tilbud) var mest populært. Anonymkode: 9692c...50f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #14 Del Skrevet 11. juni 2024 Pjusk1 skrev (7 minutter siden): Dersom basaren varer hele dagen (!) synes jeg ikke dette var så uhørt mye arbeid ( men lang basar - jeg er vant med 4-5 trekninger ). Da sier det seg selv at de må ha folk på lengre vakter, og mange gevinster for å ha nok til å dekke alle trekningene. At man må rigge opp og ned er en selvfølge. Men hadde dere ikke et planleggingsmøte i forkant der dette ble avklart? Nei. Hadde kun påmelding. Anonymkode: 899ba...a30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #15 Del Skrevet 11. juni 2024 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Ja, men jeg mener er det pr elev i klassen? Eller er dette fordelt på «få» foreldre som stiller opp? Slik at detsom flere hadde stilt opp, så hadde det blitt mindre på hver? 😊 Anonymkode: 30301...0f5 Pr elev fordelt på de.som stiller opp. Anonymkode: 899ba...a30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #16 Del Skrevet 11. juni 2024 Utgifter til kake og lodd må en vel stå for selv? Ikke noe info på forhånd. Anonymkode: 899ba...a30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pjusk1 Skrevet 11. juni 2024 #17 Del Skrevet 11. juni 2024 (endret) AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nei. Hadde kun påmelding. Anonymkode: 899ba...a30 Ja, da er vel arbeidsmengden fordelt på de som meldte seg på? Som andre har kommentert så blir det mindre på hver dersom mange stiller opp. De som har tatt på seg jobben med å organisere prøver jo å tjene inn nok penger til hele klassen. Endret 11. juni 2024 av Pjusk1 Skrivefeil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #18 Del Skrevet 11. juni 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Pr elev fordelt på de.som stiller opp. Anonymkode: 899ba...a30 Pjusk1 skrev (1 minutt siden): Ja, da er vel arbeidsmengden fordelt på de som meldte seg på? Som andre har kommentert så blir det mindre på hver dersom mange stiller opp. De som har tatt på seg jobben med å organisere prøver jo å tjene inn nok penger til hele klassen. Ja, nettopp…. Det er liten vits i å være irritert på de som har tatt på seg jobben med å organisere / arrangere, de prøver så godt de kan å få inn nok til alle i klassen ( uansett om foreldrene kan eller vil bidra..) Desverre så blir det da mer og mer på de som stiller, helt til dette tilslutt ikke går lenger - og da blir det slutt på turer / aktiviter / arrangement som har vært tidligere. Anonymkode: 30301...0f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pjusk1 Skrevet 11. juni 2024 #19 Del Skrevet 11. juni 2024 (endret) AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Utgifter til kake og lodd må en vel stå for selv? Ikke noe info på forhånd. Anonymkode: 899ba...a30 Ja, man må jo det - men man kan spørre lokale bedrifter om de ønsker å donere noe til basaren, eller man kan kjøpe selv. dette er vel en basar som kommer ditt barn til gode? Er det til en klassetur feks? Er det klassekontakten /fau som arrangerer? Skolen har vel et årshjul, der faste arrangementer er beskrevet - ellers pleier det bli nevnt på foreldremøtet i begynnelsen av året om det er større ting, samtidig som man velger FAU/klasserep. Endret 11. juni 2024 av Pjusk1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #20 Del Skrevet 11. juni 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hva er greia med kake hele tiden? Er det rart folkehelsa går i dass... Anonymkode: 66d19...43e Det er ikke lov å ha hjemmebakte kaker som gevinst i lotteri pga hygiene. Anonymkode: 88ac6...45c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå