AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #1 Skrevet 11. juni 2024 Er jeg paranoid? Ganske kort tid etter bruddet begynte en veldig flott mann å holde kontakt med meg. I starten sa jeg at jeg ikke var intessresert i noe, fordi jeg nettop hadde gjort det slutt med min tidligere partner. Han var veldig frempå, høflig og snill. Og det er skremmende, men han har alle egenskaper jeg ser etter i en partner. Vi har nå hatt kontakt i to måneder, der vi hadde veldig flørtende og fine meldinger hver dag. Så inviterte han meg på besøk hjem til seg, som er 3 timer unna der jeg bor for å være med et vennepar av han og deres barn. Etter weekenden svarer han meg helt kort, når jeg ringer og spør om det har skjedd noe eller om det er noe han vil snakke om, sier han bare at han er introvert, og trenger å lade opp... jeg spurte om jeg hadde oppført meg merkelig eller uhøflig osv, men det mente han ikke. Jeg vet hva som skjer. det ikke så vanskelig å sende snapper, eller sende en god morgen melding. Nå ringt jeg han to kvelder på rad for å snakke om hverdagslige ting og for å spørre om det var noe. Men han gir meg ingenting. Skal jeg bare kutte kontakten nå, eller hva ville dere ha gjort? Til informasjon er det først nå i det siste at jeg har begynt å få følelser for han, og kanskje han synst det er vanskelig? Idk, han sier ingenting. Vi er begge 28. Han sier at han ville ha sagt visst det var noe "for vi er begge voksne folk". Anonymkode: 7e969...37d 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #2 Skrevet 11. juni 2024 Jeg ville ha tatt noen skritt tilbake og latt det være opp til ham. Hvis han bare blir stille og du ikke hører mer på en uke eller to, så gå videre. Da mistet han bare interessen, men er for feig til å innrømme det når du spør. Anonymkode: 87bdf...6f0 6
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #3 Skrevet 11. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er jeg paranoid? Ganske kort tid etter bruddet begynte en veldig flott mann å holde kontakt med meg. I starten sa jeg at jeg ikke var intessresert i noe, fordi jeg nettop hadde gjort det slutt med min tidligere partner. Han var veldig frempå, høflig og snill. Og det er skremmende, men han har alle egenskaper jeg ser etter i en partner. Vi har nå hatt kontakt i to måneder, der vi hadde veldig flørtende og fine meldinger hver dag. Så inviterte han meg på besøk hjem til seg, som er 3 timer unna der jeg bor for å være med et vennepar av han og deres barn. Etter weekenden svarer han meg helt kort, når jeg ringer og spør om det har skjedd noe eller om det er noe han vil snakke om, sier han bare at han er introvert, og trenger å lade opp... jeg spurte om jeg hadde oppført meg merkelig eller uhøflig osv, men det mente han ikke. Jeg vet hva som skjer. det ikke så vanskelig å sende snapper, eller sende en god morgen melding. Nå ringt jeg han to kvelder på rad for å snakke om hverdagslige ting og for å spørre om det var noe. Men han gir meg ingenting. Skal jeg bare kutte kontakten nå, eller hva ville dere ha gjort? Til informasjon er det først nå i det siste at jeg har begynt å få følelser for han, og kanskje han synst det er vanskelig? Idk, han sier ingenting. Vi er begge 28. Han sier at han ville ha sagt visst det var noe "for vi er begge voksne folk". Anonymkode: 7e969...37d Til informasjon: Vi har møttes før denne weekenden også. Da sa han at det var veldig behagelig å trygt å være sammen med meg. Anonymkode: 7e969...37d 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #4 Skrevet 11. juni 2024 Jeg hadde dumpa ham tvert. Du har gjort det riktige, tatt kontakt og spurt om en forklaring, og forklaringen er at han har hodet så tett oppi egen ræv at han ikke kan være normalt på med deg mens han lader opp en gang. Du har gjort ærlige forsøk, med mindre du vil at denne bølgedalen skal være resten av livet ditt, hvor jeg tenker dette bare blir verre, og han stenger deg mer ute, så hadde jeg seriøst LØPT. Det er ikke vanlig at introverte folk stenger ute andre på den måten, de trekker seg gjerne tilbake, men gir fortsatt og er på, i allefall de rundt meg. Han der bare stengte rett av og snudde ryggen til. Nei takk. Anonymkode: a5099...a7c 3
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #5 Skrevet 11. juni 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Til informasjon: Vi har møttes før denne weekenden også. Da sa han at det var veldig behagelig å trygt å være sammen med meg. Anonymkode: 7e969...37d Spesielt ordvalg.. behagelig og trygt? Høres ut som han søkee litt etter en morsfigur, såkalt mannebaby. Anonymkode: a5099...a7c 4
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #6 Skrevet 11. juni 2024 Jeg opplevde samme type oppførsel fra en mann, etter at vi hadde møttes noen ganger. Viste seg at han plutselig mistet interessen, men han var for feig til å si det dirkete til meg. Jeg sier ikke at det er tilfellet med denne mannen også, men det er jo merkelig med denne plutselige endringen i væremåte ovenfor deg. Og om det faktisk er slik at han må bruke lang tid for å lade opp etter å ha vært sammen mer flere mennesker, og i tillegg lar det gå utover deg, er det da en mann du virkelig ønsker å fortsette noe med? Er denne type oppførsel noe du ønsker å finne deg i gang etter gang, sånn at du stadig kjenner på denne usikkerheten som du har nå? Anonymkode: c7ded...b29 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #7 Skrevet 11. juni 2024 Du er ikke paranoid. Det er han det er noe galt med. Dette har jeg også opplevd og fikk aldri noe svar. Det tok meg ganske lang tid å komme over og det har påvirket meg i begynnelsen av nye forhold. Som noen over her sier, ta et skritt tilbake og om han ikke kontakter deg, kutt han ut. Det er fryktelig vondt å oppleve en sånn oppførsel. Han kan tydeligvis ikke kommunisere og mangler empati. Anonymkode: 22af4...924 1 1
Granskudd Skrevet 11. juni 2024 #8 Skrevet 11. juni 2024 Om det er sant at han er introvert og trenger å lade ville jeg bare gitt han noen dager. Jeg er introvert, og etter å ha vært sosial (til og med med egen utvidet familie) trenger jeg noen dager å "introverte" på etterpå. Jeg synes det er bra at han klarer å være så reflektert, mange introvete hører ikke på egne signaler og blir syke, humørsyke og/eller irrasjonelle i stedet for å ta den tiden de trenger. 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #9 Skrevet 11. juni 2024 Granskudd skrev (1 minutt siden): Om det er sant at han er introvert og trenger å lade ville jeg bare gitt han noen dager. Jeg er introvert, og etter å ha vært sosial (til og med med egen utvidet familie) trenger jeg noen dager å "introverte" på etterpå. Jeg synes det er bra at han klarer å være så reflektert, mange introvete hører ikke på egne signaler og blir syke, humørsyke og/eller irrasjonelle i stedet for å ta den tiden de trenger. Han har ikke veldig mye empati for henne i den situasjonen, det er faktisk veldig slik at " gå vekk, jeg vil ikke" tone omtrent. Han slår helt av den grunnlegende tilkoblingen mellom dem og alt blir kaldt. Anonymkode: a5099...a7c 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #10 Skrevet 11. juni 2024 Granskudd skrev (6 minutter siden): Om det er sant at han er introvert og trenger å lade ville jeg bare gitt han noen dager. Jeg er introvert, og etter å ha vært sosial (til og med med egen utvidet familie) trenger jeg noen dager å "introverte" på etterpå. Jeg synes det er bra at han klarer å være så reflektert, mange introvete hører ikke på egne signaler og blir syke, humørsyke og/eller irrasjonelle i stedet for å ta den tiden de trenger. Jeg er også introvert, i tillegg til sykdommer som fort gjør meg overstimulert og utmattet når jeg er sammen med folk. Men man trenger så absolutt ikke å være dust mot andre, for å kunne ivareta egne behov. Jeg hadde ikke giddet å vært sammen med en som lot det gå utover meg hver han hadde vært sammen med flere mennesker, iallfall. Anonymkode: c7ded...b29 2
Granskudd Skrevet 11. juni 2024 #11 Skrevet 11. juni 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Han har ikke veldig mye empati for henne i den situasjonen, det er faktisk veldig slik at " gå vekk, jeg vil ikke" tone omtrent. Han slår helt av den grunnlegende tilkoblingen mellom dem og alt blir kaldt. Anonymkode: a5099...a7c AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg er også introvert, i tillegg til sykdommer som fort gjør meg overstimulert og utmattet når jeg er sammen med folk. Men man trenger så absolutt ikke å være dust mot andre, for å kunne ivareta egne behov. Jeg hadde ikke giddet å vært sammen med en som lot det gå utover meg hver han hadde vært sammen med flere mennesker, iallfall. Anonymkode: c7ded...b29 Her har dere åpenbart lest noe jeg ikke leser. Jeg leser det slik: han svarer henne kort, og hun spør hva som er galt, han svarer at ingenting er galt, men at han trenger å lade. Hun fortsetter å spørre om det er noe han vil prate om, han sier nei, og hun fortsetter å spørre og tar ikke "alt er ok" signalene på alvor. Hun blir redd og føler seg avvist selv om han sier at han bare trenger litt tid. Hva leser dere? 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #12 Skrevet 11. juni 2024 Granskudd skrev (Akkurat nå): Her har dere åpenbart lest noe jeg ikke leser. Jeg leser det slik: han svarer henne kort, og hun spør hva som er galt, han svarer at ingenting er galt, men at han trenger å lade. Hun fortsetter å spørre om det er noe han vil prate om, han sier nei, og hun fortsetter å spørre og tar ikke "alt er ok" signalene på alvor. Hun blir redd og føler seg avvist selv om han sier at han bare trenger litt tid. Hva leser dere? Men hvor lenge skal han være Av? Hvor lenge trenger han å lade? Hvorfor kan han ikke være vennelig og en partner selv om han selv er sliten eller tom? Når noen er veldig på, så helt av, så veldig på, så helt av, uansett grunn, skaper det en ubehagelig psykisk reaksjon hos den som utsettes for det. Jeg kan love deg at mest sannsynlig så går den fyren på jobb, smiler og er blid med alle andre mennesker enn ts. Anonymkode: a5099...a7c 3
Granskudd Skrevet 11. juni 2024 #13 Skrevet 11. juni 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Men hvor lenge skal han være Av? Hvor lenge trenger han å lade? Hvorfor kan han ikke være vennelig og en partner selv om han selv er sliten eller tom? Når noen er veldig på, så helt av, så veldig på, så helt av, uansett grunn, skaper det en ubehagelig psykisk reaksjon hos den som utsettes for det. Jeg kan love deg at mest sannsynlig så går den fyren på jobb, smiler og er blid med alle andre mennesker enn ts. Anonymkode: a5099...a7c Det forstår jeg, og det var derfor jeg la til at "om det er sant at...", men for min del er det hele den jobben med å late som for alle som er slitsomt. Det å gå rundt på jobb, smile og være blid som er super drenerende. Om jeg da hadde hatt noen på sidelinjen i tillegg som ville jeg skulle late som så hadde jeg jo aldri fått lade. I dag er kjæresten min/mannen min den eneste som får lov å se meg sårbar og som er den jeg trenger hos meg for å lade, men det var ikke tilfellet da vi starter å bli kjent. Hjelp oss TS! Er det slik at han først har forsøkt å si ifra på en pen måte, eller er han bare ufyselig fra "the get go"? 3
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #14 Skrevet 11. juni 2024 Hvis han hadde likt deg, så hadde han klart å betrygge deg. Han hadde gjort en innsats for å holde på deg. Jeg tror veldig sikkert at han har mista interessen, kanskje han er typen som ikke takler at noen kommer for nært, kanskje han er typen som mister interessen ettet sex, kanskje han bare fant ut at du ikke var for ham, men jeg hadde bare slutta å kontakte ham og sletta ham etter en uke hvis han ikke prøvde å ta kontakt. Anonymkode: a7930...072 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #15 Skrevet 11. juni 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvis han hadde likt deg, så hadde han klart å betrygge deg. Han hadde gjort en innsats for å holde på deg. Jeg tror veldig sikkert at han har mista interessen, kanskje han er typen som ikke takler at noen kommer for nært, kanskje han er typen som mister interessen ettet sex, kanskje han bare fant ut at du ikke var for ham, men jeg hadde bare slutta å kontakte ham og sletta ham etter en uke hvis han ikke prøvde å ta kontakt. Anonymkode: a7930...072 Det er veldig vondt. Han sendte to snapper til meg i dag. De sa meg ingenting. Jeg svarte ikke på dem. Men ingen meldinger eller telefonsamtaler. Jeg synst det er skummelt at han kunne gå fra å være superkeen til å ikke sende en eneste melding. Hva kan ha skjedd som han ikke vil si til meg..? Anonymkode: 7e969...37d 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #16 Skrevet 11. juni 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er veldig vondt. Han sendte to snapper til meg i dag. De sa meg ingenting. Jeg svarte ikke på dem. Men ingen meldinger eller telefonsamtaler. Jeg synst det er skummelt at han kunne gå fra å være superkeen til å ikke sende en eneste melding. Hva kan ha skjedd som han ikke vil si til meg..? Anonymkode: 7e969...37d Kan hende det bare er at han har mistet interessen. Anonymkode: 25512...3f8 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #17 Skrevet 11. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kan hende det bare er at han har mistet interessen. Anonymkode: 25512...3f8 Ja, det tror jeg. Men jeg hadde likt om han gav meg en tilbakemelding Anonymkode: 7e969...37d 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #18 Skrevet 12. juni 2024 En update alle sammen. Han ringte i går. jeg sa oppførselens hans var veldig sårende, og han sa han forstod. Han skulle endre seg. Han skrev i går kveld og i dag tidlig til meg. Men jeg skal virkelig dere forsiktig med han her Anonymkode: 7e969...37d 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #19 Skrevet 12. juni 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): En update alle sammen. Han ringte i går. jeg sa oppførselens hans var veldig sårende, og han sa han forstod. Han skulle endre seg. Han skrev i går kveld og i dag tidlig til meg. Men jeg skal virkelig dere forsiktig med han her Anonymkode: 7e969...37d Sjekk alltid at ord og handling stemmer overens, han skulle endre seg, det er jo bra, men sa han noe om hvordan eller på hvilken måte osv, som gjør at han faktisk forstår eller sa han bare det om alt på en måte? Uten å snakke dypere? Gi det tid og se om det er slik om et par måneder også, eller om han glemmer hva han har sagt Anonymkode: a5099...a7c 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #20 Skrevet 12. juni 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): En update alle sammen. Han ringte i går. jeg sa oppførselens hans var veldig sårende, og han sa han forstod. Han skulle endre seg. Han skrev i går kveld og i dag tidlig til meg. Men jeg skal virkelig dere forsiktig med han her Anonymkode: 7e969...37d Det er veldig få (om noen) voksne mennesker som er i stand til å endre grunnleggende personlighetstrekk. Ja, man kan endre atferd for en periode, men de aller fleste faller etterhvert tilbake til det som er personlighetsmessig naturlig for dem. Anonymkode: 2a0cd...67a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå