shakini Skrevet 11. juni 2024 #1 Skrevet 11. juni 2024 Jeg er nabo i en byggesak, hvor kommunen skal etablere et bygg. Jeg ba om mer informasjon om tiltaket etter jeg hadde mottatt nabovarsel og fikk et brev med informasjon. Problemet er at denne informasjonen ikke stemmer overens med informasjonen som har blitt oversendt byggesaksbehandleren som skal behandle byggesøknaden. Kommunen har opptrådt uryddig hele veien og har gjort det de kan for å holde tilbake informasjon om hva som egentlig skal skje på tomta. Hvem kan jeg klage til? Har kommunen lov til å komme med uriktige opplysninger, eller kan det opprettes en sak ang dette? Hvilke lover eller forskrifter er i så fall brutt? 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #2 Skrevet 11. juni 2024 Jeg hadde prøvd hos Fylkesmannen. Men jeg har ingen kunnskap om dette. Anonymkode: c23fe...79b 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #3 Skrevet 11. juni 2024 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Jeg hadde prøvd hos Fylkesmannen. Men jeg har ingen kunnskap om dette. Anonymkode: c23fe...79b Statsforvalteren kan ikke gjøre noe før det foreligger et vedtak som er påklaget. Anonymkode: 9f232...b65
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #4 Skrevet 11. juni 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Statsforvalteren kan ikke gjøre noe før det foreligger et vedtak som er påklaget. Anonymkode: 9f232...b65 Ombestemte meg 😄 Du kan be om innsyn i saken, og om du mener det finnes mer i saken enn de gir deg innsyn i kan du klage til Statsforvalteren. Men du må spesifikt be om innsyn. Anonymkode: 9f232...b65 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #5 Skrevet 11. juni 2024 sett opp et brev til kommunen og dokumenter avvikene og be om redegjøelse, alle slike er åpne for offentlig innsyn og vil underbygge en sak til statsforvalteren på et senere tidspunkt. Anonymkode: 6c249...a2a 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #6 Skrevet 11. juni 2024 Eidsvoll kommune? Anonymkode: 7835b...a02
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå