AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #41 Del Skrevet 12. juni 2024 200 kr svart. Anonymkode: f790c...180 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #42 Del Skrevet 12. juni 2024 Brunello skrev (6 minutter siden): Ja, ganske artig hva slags svar som kommer i ulike tråder. En vaskehjelp kan fint klare seg med 150,- i timen. Men en hjemmeværende kvinne skal gjerne få 500 000,- i året av mannen sin for å dekke helt nødvendige kostnader til pensjon m.m. Hadde aldri vasket uten å være godt forsikret og hatt normal lønn, følge tariff og alt. Det er så stor slitasje på kroppen av dette yrket. Er selv ansatt i staten med 265,- i timen før fagbrev. Anonymkode: 69fe4...106 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #43 Del Skrevet 12. juni 2024 6 minutter siden, AnonymBruker said: Hvis dette faktisk er hver 14 dag, trekker fra sommerferie, da er det mer enn 6000 per år? Anonymkode: 69fe4...106 Hun har ikke vært her mer enn 4 ganger. Kommer ikke til å få vært her mer enn ca 4-5 ganger til før hun flytter til en annen del av landet for å studere. Anonymkode: a1de4...9d5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #44 Del Skrevet 12. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Da er det ikke firma i den forstand. Anonymkode: 69fe4...106 Nei det har jeg heller ikke påstått. Anonymkode: 38a17...2fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #45 Del Skrevet 13. juni 2024 Til sammenligning betaler jeg 484 kr timen for kommunal hjemmehjelp. Det er jo subsidiert så fullpris er høyere. Hjemmehjelpen kan ikke løfte på potteplanter, flytte stoler rundt bordet, hente støvsugeren som står på gjesterommet (fordi de skal kun gjøre rent i strengt nødvendige rom) m.m., så jeg må betale en nabojente 450 kr for å komme og gjøre klart og rydde opp etterpå. Når jeg ser prisene dere skriver her så tenker jeg at det blir mye billigere for meg å kutte ut hjemmehjelp og heller finne et firma privat. Regner med at de kan flytte på stoler rundt kjøkkenbordet og sånt? Anonymkode: 93599...428 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #46 Del Skrevet 13. juni 2024 Vi betaler 270 i timen hvitt, det var noen voldsomme priser folk legger ut her. Nå som renta er høy er det mange som ønsker å spe på inntekten med ekstrajobber. Vi la ut en annonse og presiserte at vi kun ønsket hvitt arbeid. Vi og ble nedrent av tilbud. Vi er godt fornøyd med å bruke noen som har dette som ekstrajobb, da vi ønsket vask på fredager, og de profesjonelle har aldri tid på fredager. Anonymkode: e0368...90c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #47 Del Skrevet 13. juni 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Til sammenligning betaler jeg 484 kr timen for kommunal hjemmehjelp. Det er jo subsidiert så fullpris er høyere. Hjemmehjelpen kan ikke løfte på potteplanter, flytte stoler rundt bordet, hente støvsugeren som står på gjesterommet (fordi de skal kun gjøre rent i strengt nødvendige rom) m.m., så jeg må betale en nabojente 450 kr for å komme og gjøre klart og rydde opp etterpå. Når jeg ser prisene dere skriver her så tenker jeg at det blir mye billigere for meg å kutte ut hjemmehjelp og heller finne et firma privat. Regner med at de kan flytte på stoler rundt kjøkkenbordet og sånt? Anonymkode: 93599...428 De er ikke veldig glade i å flytte på ting, men skyve på stolene rundt bordet eller hente støvsugeren har jeg alltid opplevd at alle har gjort. Ps det beste vi har gjort er å inkludere skifte på seng i prisen, det er veldig deilig å slippe😊 Anonymkode: e0368...90c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #48 Del Skrevet 13. juni 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vi betaler 270 i timen hvitt, det var noen voldsomme priser folk legger ut her. Nå som renta er høy er det mange som ønsker å spe på inntekten med ekstrajobber. Vi la ut en annonse og presiserte at vi kun ønsket hvitt arbeid. Vi og ble nedrent av tilbud. Vi er godt fornøyd med å bruke noen som har dette som ekstrajobb, da vi ønsket vask på fredager, og de profesjonelle har aldri tid på fredager. Anonymkode: e0368...90c Det er jo veldig enkelt å si at det er hvitt da. Selv om de sier de betaler skatt for beløpet, er det ikke gitt at de gjør det. De kan kjøre enkelte inntekter gjennom ev. firma og andre ikke. Anonymkode: f68db...998 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #49 Del Skrevet 13. juni 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er jo veldig enkelt å si at det er hvitt da. Selv om de sier de betaler skatt for beløpet, er det ikke gitt at de gjør det. De kan kjøre enkelte inntekter gjennom ev. firma og andre ikke. Anonymkode: f68db...998 Vel, jeg får en ordentlig faktura der det står oppført skatt. Anonymkode: e0368...90c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #50 Del Skrevet 13. juni 2024 On 6/11/2024 at 10:28 AM, AnonymBruker said: 250 pluss mva blir 312 kr per time. Det vil si en årslønn på 320000? Jeg ville ikke vasket for den lønna. Du må nok regne med 350 pluss mva, så nærmere 450 kr per time. Anonymkode: 00b7f...821 Hvordan får du det til å bli en årslønn på 320 k? Er jo nærmere 500 k med 250 kr timen Anonymkode: 018e2...c70 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #51 Del Skrevet 13. juni 2024 AnonymBruker skrev (På 11.6.2024 den 15.48): Hva med å kontakte kommunen? Anonymkode: c3000...543 Man får innvilget praktisk bistand dersom man har helseutfordringer som gjør at man ikke kan holde rent selv. Da får man som regel 1,5 time hver 3. uke, dette er en betalingstjeneste som koster 650 kr timen, kan bli redusert ved lav inntekt. Anonymkode: bddaf...ddd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #52 Del Skrevet 13. juni 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Til sammenligning betaler jeg 484 kr timen for kommunal hjemmehjelp. Det er jo subsidiert så fullpris er høyere. Hjemmehjelpen kan ikke løfte på potteplanter, flytte stoler rundt bordet, hente støvsugeren som står på gjesterommet (fordi de skal kun gjøre rent i strengt nødvendige rom) m.m., så jeg må betale en nabojente 450 kr for å komme og gjøre klart og rydde opp etterpå. Når jeg ser prisene dere skriver her så tenker jeg at det blir mye billigere for meg å kutte ut hjemmehjelp og heller finne et firma privat. Regner med at de kan flytte på stoler rundt kjøkkenbordet og sånt? Anonymkode: 93599...428 De gjør det du ber de om, setter inn flere om tunge møbler må flyttes. Anonymkode: 69fe4...106 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #53 Del Skrevet 13. juni 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vel, jeg får en ordentlig faktura der det står oppført skatt. Anonymkode: e0368...90c Etter skatt er ca 189,- hva med utstyr, moms, timelønn, etc? Anonymkode: 69fe4...106 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #54 Del Skrevet 13. juni 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Vel, jeg får en ordentlig faktura der det står oppført skatt. Anonymkode: e0368...90c Du får en faktura hvor det står hva renholderen innbetaler i skatt? Det høres merkelig ut, kan det være du blander med mva? Anonymkode: 60f44...897 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2024 #55 Del Skrevet 14. juni 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Etter skatt er ca 189,- hva med utstyr, moms, timelønn, etc? Anonymkode: 69fe4...106 Utstyr har jeg. Anonymkode: e0368...90c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2024 #56 Del Skrevet 14. juni 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Du får en faktura hvor det står hva renholderen innbetaler i skatt? Det høres merkelig ut, kan det være du blander med mva? Anonymkode: 60f44...897 Det står moms. Det er jo skatt. Anonymkode: e0368...90c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2024 #57 Del Skrevet 14. juni 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det står moms. Det er jo skatt. Anonymkode: e0368...90c Ja, det er en skatt, men omtales alltid som mva eller moms. Du svarte på et spørsmål om vaskehjelpen betalte skatt av beløpet, og at det står mva på fakturaen som du får, beviser ikke at vaskehjelpen innrapporterer og betaler skatt på sin inntekt. Anonymkode: 60f44...897 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2024 #58 Del Skrevet 14. juni 2024 Veldig mye ulike priser rundt omkring om du bare ber kjapt om et tilbud. De fleste firmaer har jo som regel bare et enkelt kontaktskjema der man skal sende inn kontaktinformasjon. Men om du eksempelvis ber om tilbud fra renholdsbyrå som krever at du fyller ut utfyllende informasjon - og du faktisk følger opp med å gjøre det, så får du som regel et veldig presist prisestimat - som heller ikke nødvendigvis behøver å koste skjorten om det ikke er mye arbeidet som skal gjøres. Eksempel på slike bedrifter ser du eksempelvis på nettsiden til Renora. Vi ba om tilbud fra flere ulike bedrifter satte dem opp mot hverandre, og opplevde at prisene var langt lavere enn hva mange har oppgitt her. Anonymkode: c896e...96b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2024 #59 Del Skrevet 15. juni 2024 On 6/12/2024 at 9:09 AM, AnonymBruker said: 200kr t. Svart ish. Betaler henne ikke mer enn 6000kr pr år. Kjempehyggelig og flink jente. Får motivasjon til å ta storrengjøring og storopprydning før, mens og etter hun er her. ca 4t annenhver uke. Anonymkode: a1de4...9d5 Da er jo ikke dette svart. https://www.skatteetaten.no/person/skatt/hjelp-til-riktig-skatt/arbeid-trygd-og-pensjon/hobby-ekstrainntekt-og-smajobber/lonnsarbeid-i-hjemmet/ Du kan utføre arbeid for inntil 6000,- uten og skatte av det, såfremt det ikke er regnet som næring. Anonymkode: 41dd0...131 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2024 #60 Del Skrevet 15. juni 2024 AnonymBruker skrev (På 14.6.2024 den 12.02): Ja, det er en skatt, men omtales alltid som mva eller moms. Du svarte på et spørsmål om vaskehjelpen betalte skatt av beløpet, og at det står mva på fakturaen som du får, beviser ikke at vaskehjelpen innrapporterer og betaler skatt på sin inntekt. Anonymkode: 60f44...897 Det kan man faktisk ikke sjekke på noe. Jeg kan ikke vite om min lokale matbutikk betaler skatt heller, jeg må forholde meg til kvitteringen jeg får og der står det mva. Anonymkode: e0368...90c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå