AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #1 Skrevet 11. juni 2024 Jeg har datet en mann i 3 måneder nå. Jeg er litt usikker på hvor opptatt han egentlig er av meg. Synes det virker som han glemmer meg litt når vi ikke er sammen. Hvis han for eksempel sier at han skal på bursdag en søndag, så sender ikke jeg meldinger til han fordi jeg ikke vil forstyrre. Og han sender ikke til meg heller. Hele dagen går forbi, kl 2 om natta kan det komme en melding der han sier han har vært opptatt og beklager at han ikke har skrevet. Og god natt. Jeg har aldri anklaget han for det, men i og med at han beklager av egen fri vilje, så er det jo et tegn på at han selv også føler at han burde sendt en melding eller to? Så hvorfor gjør han det ikke? Kan man liksom være så opptatt en HEL dag at man ikke får sendt et bilde fra bursdagen eller et hjerte, whatever? Oppi dette så skriver han at jeg er i tankene hans HELE tiden. Virkelig? Han er i MINE tanker hele tiden og jeg sitter nesten på hendene mine for å ikke tekste han, fordi jeg ønsker å dele ting og høre fra han. Selv når jeg er sammen med andre mennesker. Selvfølgelig kan det gå en time uten at jeg tenker på han, men ikke 12. Det blir jo sagt at når det ikke er samsvar mellom ord og handlinger, så skal man se på handlingene, og da er det ikke så mye å hente her, er jeg redd for. Eller er jeg på villspor? Anonymkode: fc726...bd8 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #2 Skrevet 11. juni 2024 Du er ikke "i tankene hans hele tiden" hvis han i 2024 ikke sender deg en eneste melding i løpet av en hel dag. Så mye er sikkert. Og dette er i seg selv helt greit. Hvis kravet ditt er at du skal være i en manns tanker hele tiden, så stakkars deg og stakkars mann. Men at han likevel påstår at du er det er et rødt flagg. Anonymkode: 6378c...178 3
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #3 Skrevet 11. juni 2024 15 minutter siden, AnonymBruker said: Men at han likevel påstår at du er det er et rødt flagg For noe tull!! Det er ikke noe man mener bokstavelig. Jeg tenker på kjæresten min "hele tiden" men jeg klarer å jobbe, trene osv for det. 22 minutter siden, AnonymBruker said: Eller er jeg på villspor Ja. 22 minutter siden, AnonymBruker said: Hvis han for eksempel sier at han skal på bursdag en søndag, så sender ikke jeg meldinger til han fordi jeg ikke vil forstyrre. Og han sender ikke til meg heller. Dette i seg selv beskriver to mennesker med normal folkeskikk. Du lar være å mase på ham når du vet han er opptatt og han sitter ikke med telefonen når han er borte hos andre. Kudos! Flere burde vært sånn! 👏 Problemet her er at dette trigger angst-reaksjoner hos deg som ikke har noe med ham å gjøre. Dette er tegn på engstelig tilknytningsmønster (eller needyness, om du vil) og handler om at du trenger validering hele tiden og er tekst-junkie. Angsten handler sikkert om redsel for å miste ham og stammer sikkert fra foreldre som enten var emosjonelt utilgjengelige eller overlot deg mye til deg selv. Finn Sabrina Zohar på TikTok og lynkurset hennes i "self soothing" (link i bio). Det er verd det! Man MÅ ikke tekste hele tiden. Det er usunt. Anonymkode: 18859...562 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #4 Skrevet 11. juni 2024 Jeg ville ha sett det an litt. Dere har nettopp blitt kjent, og da er man jo gjerne veldig "på". Men du fikk nå en melding den dagen, selv om det bare var god natt. Hvis det blir sånn at det stadig trekker lenger og lenger ut med kontakt, og han ofte har unnskyldninger for ikke å kunne kontakte deg, så er det tegn på at han ikke er så interessert. Det er trist når det blir sånn at den ene går og venter på livstegn fra den andre, og han har masse andre ting som kommer foran deg. Til og med toppledere har tid til å sende en melding eller ringe til familien... Anonymkode: fcb43...01e
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #5 Skrevet 11. juni 2024 41 minutter siden, AnonymBruker said: Dere har nettopp blitt kjent, og da er man jo gjerne veldig "på". Men du fikk nå en melding den dagen, selv om det bare var god natt. Hvis det blir sånn at det stadig trekker lenger og lenger ut med kontakt, og han ofte har unnskyldninger for ikke å kunne kontakte deg, så er det tegn på at han ikke er så interessert. Enig. 41 minutter siden, AnonymBruker said: Det er trist når det blir sånn at den ene går og venter på livstegn fra den andre, og han har masse andre ting som kommer foran deg. Til og med toppledere har tid til å sende en melding eller ringe til familien... Nei. Det kalles "livet". Ikke alle toppledere gjør det, og de gjør det i hvert fall ikke hele tiden. Jeg jobber i ledelsen i et selskap og ser lite teksting blant dem (jeg er trolig selv den værste, og tekster ikke hele tiden jeg heller) Det er ikke et spørsmål om at andre ting "kommer foran". Jeg føler kjæresten min er min førsteprioritet. Men betyr det at hver gang jeg foretar meg noe som ikke har noe med henne å gjøre, så "nedprioriterer" jeg henne?? Det er en veldig toxic og eiesyk tankegang. Kan jeg gå på do uten å tekste henne? Kan jeg gå i et kundemøte uten å tekste henne? Kan jeg dra i bursdag uten å sitte ved bordet og tekste henne? Man har et liv å leve. Å tro noe annet er usunt. Med mindre man er tenåring og ikke har noe annet av ansvar i livet. Det er en utrolig toxic myte i dating-verden at "if he wanted- he would!". Dette danner grobunn for all mulig mistro og havari. For det er ikke en sunn tenkemåte å tro at folk skal ofre bokstavelig talt alt for daten sin. Man må ta seg en bolle og finne på noe å gjøre og innse at daten også har et liv, selv om han tenker på henne mye. Det er sunt med litt pusterom. Anonymkode: 18859...562
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #6 Skrevet 11. juni 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Enig. Nei. Det kalles "livet". Ikke alle toppledere gjør det, og de gjør det i hvert fall ikke hele tiden. Jeg jobber i ledelsen i et selskap og ser lite teksting blant dem (jeg er trolig selv den værste, og tekster ikke hele tiden jeg heller) Det er ikke et spørsmål om at andre ting "kommer foran". Jeg føler kjæresten min er min førsteprioritet. Men betyr det at hver gang jeg foretar meg noe som ikke har noe med henne å gjøre, så "nedprioriterer" jeg henne?? Det er en veldig toxic og eiesyk tankegang. Kan jeg gå på do uten å tekste henne? Kan jeg gå i et kundemøte uten å tekste henne? Kan jeg dra i bursdag uten å sitte ved bordet og tekste henne? Man har et liv å leve. Å tro noe annet er usunt. Med mindre man er tenåring og ikke har noe annet av ansvar i livet. Det er en utrolig toxic myte i dating-verden at "if he wanted- he would!". Dette danner grobunn for all mulig mistro og havari. For det er ikke en sunn tenkemåte å tro at folk skal ofre bokstavelig talt alt for daten sin. Man må ta seg en bolle og finne på noe å gjøre og innse at daten også har et liv, selv om han tenker på henne mye. Det er sunt med litt pusterom. Anonymkode: 18859...562 Jeg mente ikke at han konstant skal sende meldinger, jeg hadde ikke orket det selv heller. Det jeg tenker, er at en kjæreste viser interesse og tar kontakt i hvert fall en gang i løpet av dagen. Det tar ikke mange sekundene å sende en melding, sånn bare for å avtale noe, eller gi et livstegn. Anonymkode: fcb43...01e 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #7 Skrevet 11. juni 2024 45 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg mente ikke at han konstant skal sende meldinger, jeg hadde ikke orket det selv heller. Det jeg tenker, er at en kjæreste viser interesse og tar kontakt i hvert fall en gang i løpet av dagen. Det tar ikke mange sekundene å sende en melding, sånn bare for å avtale noe, eller gi et livstegn. Anonymkode: fcb43...01e 👍 Anonymkode: 18859...562
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #8 Skrevet 11. juni 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): For noe tull!! Det er ikke noe man mener bokstavelig. Jeg tenker på kjæresten min "hele tiden" men jeg klarer å jobbe, trene osv for det. Ja. Dette i seg selv beskriver to mennesker med normal folkeskikk. Du lar være å mase på ham når du vet han er opptatt og han sitter ikke med telefonen når han er borte hos andre. Kudos! Flere burde vært sånn! 👏 Problemet her er at dette trigger angst-reaksjoner hos deg som ikke har noe med ham å gjøre. Dette er tegn på engstelig tilknytningsmønster (eller needyness, om du vil) og handler om at du trenger validering hele tiden og er tekst-junkie. Angsten handler sikkert om redsel for å miste ham og stammer sikkert fra foreldre som enten var emosjonelt utilgjengelige eller overlot deg mye til deg selv. Finn Sabrina Zohar på TikTok og lynkurset hennes i "self soothing" (link i bio). Det er verd det! Man MÅ ikke tekste hele tiden. Det er usunt. Anonymkode: 18859...562 Jeg trenger ikke tekste hele tiden da, jeg bare synes det er rart at man ikke finner lyst eller tid til en eneste melding i løpet av 12 timer. Jeg bombarderer ikke han med meldinger selv heller. Enkelte dager er han sånn som jeg "ønsker" og synes er naturlig hvis han er så forelsket som han sier. Mens andre dager er han ikke. Mulig det er bare sånn det er, og ikke en grunn til bekymring. Du har nok rett i at jeg har et engstelig tilknytningsmønster, men synes selv at jeg har noenlunde kontroll på det. Problemet er at jeg har blitt skuffet i dating 2-3 ganger tidligere, der menn har sagt at de ønsker forhold og gitt alle slags forhåpninger, samt hatt en oppførsel som ikke bygget opp under alle de fine ordene. Da sier magefølelsen min fra, og den viste seg å være riktig i alle de tidligere relasjonene. Disse mennene hadde andre de datet, uten å si fra om det til meg. Det er nok derfor jeg reagerer. -ts Anonymkode: fc726...bd8
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #9 Skrevet 11. juni 2024 Kjæresten gjennom flere år sender fortsatt melding daglig når han er på jobb eller andre ting uten meg, så jeg ville reagert, ja Anonymkode: d2168...c81
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #10 Skrevet 11. juni 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Kjæresten gjennom flere år sender fortsatt melding daglig når han er på jobb eller andre ting uten meg, så jeg ville reagert, ja Anonymkode: d2168...c81 Ja, det er nettopp det, og det skaper nærhet i forholdet synes jeg, selv om man ikke er fysisk sammen alltid. Anonymkode: fc726...bd8
Gjest lavmålet Skrevet 12. juni 2024 #11 Skrevet 12. juni 2024 For det første - "du er i tankene mine hele tiden" hadde fått meg til å svette, selv om jeg kan forholde meg til at det ikke er bokstavelig ment For det andre - Hvis han er så opptatt hele dagen, men har energi til en night talk? Næh. Skeptisk. For det tredje, du sier det selv- Forhold deg til det de gjør, ikke det de sier
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #12 Skrevet 12. juni 2024 Virker som "alle' har fått enormt bekreftelse behov med moderne teknologi. Evinnelige meldinger er jo bare slitsomt, forteller egentlig ikke så mye om en person elsker deg eller ikke. Anonymkode: f3bab...f32
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #13 Skrevet 12. juni 2024 Sånn er det med dere dating-folk. Dere holder aldri på med noen dere faktisk liker, dere følger bare regler. Det hele er et hestemarked og det er gøy å stå på sidelinjen å se på. Vi som møter og blir kjent med folk på normalt vis slipper unna den annonse-surfingen. Ikke leter vi etter partner heller.. Anonymkode: a20e1...86b
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #14 Skrevet 12. juni 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ikke leter vi etter partner heller.. Da skjønte jeg ikke relevansen i innlegget ditt? Anonymkode: eb53b...1ee
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #15 Skrevet 12. juni 2024 AnonymBruker skrev (På 11.6.2024 den 5.43): Hele dagen går forbi, kl 2 om natta kan det komme en melding der han sier han har vært opptatt og beklager at han ikke har skrevet. Og god natt. Så han vet det selv på en måte, jeg skjønner at du blir stresset over dette, det sitter ikke rett med meg heller for å bruke sånne ord. Det hadde vært noe helt annet om han ikke tok kontakt før dagen etter på en måte, når han da gjentatte ganger sender meld midt på natta så vet han jo at han burde tatt kontakt, ja nei. Du er i mine tanker hele tiden ord, og slik oppførsel, det motstrider hverandre noe jævlig, jeg liker ikke sånne ting. Menn som må si at de tenker på deg hele tiden er gjerne de som er dårligst til å ta opp kontakt eller initiativ til det. Også de som senere sier "jeg er jo glad i deg" når man trenger mer nærhet eller lurer på hvorfor det er avstand i forholdet. De sier en ting, og gjør det motsatte, det skaper en forvirring hos mottaker, altså deg, og hvis man ikke er våken og klar så kan de komme unna med det lenge. Anonymkode: 8b878...cd7
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #16 Skrevet 12. juni 2024 Tror du skal prate med personen og ikke spekulere for mye og ikke lytte til alt som sies av "regler" osv på nettet. Folk sine tekstvaner er ulike og gjenspeiler ikke nødvendigvis hverken personlighet eller deres synet på forholdet /datingen. Anonymkode: 18859...562
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå