AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #1 Skrevet 11. juni 2024 Jeg går ut i 1 års ulønnet permisjon for å teste annen arbeidsplass i løpet av sommeren. Tar ikke ut ferie før permisjonen trer i kraft. Ser på lønnsslippen at jeg er blitt trekt for 5 uker ferie, er det rett? Eller har jeg krav på feriepenger og ingen trekk i lønn, siden jeg ikke avvikler noe ferie hos nåværende arbeidsgiver? Vet at man får utbetalt feriepenger dersom man sier opp, selv uten avvikling av ferie, men føler jeg er litt i en gråsone med min situasjon. Anonymkode: 6b78a...1f1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #2 Skrevet 11. juni 2024 Du må gi beskjed til lønnskontoret at du ikke skal ha ferie hos arbeidsgiver nr 1 og at de dermed ikke kan trekke deg i lønn. Du er likevel pliktig å ta ut ferie hos arbeidsgiver nr 2 om du ikke tar ferie hos nr 1. Anonymkode: 1826b...885
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #3 Skrevet 11. juni 2024 Jeg har ulønnet permisjon fra 1. mai. I dag har jeg fått feriepenger fra arbeidsgiver A, de har selvsagt ikke trukket meg i lønn siden jeg ikke skal avvikle ferie der i år og heller ikke ha brukt noen feriedager tidligere i år. Ferien jeg avvikler i år trekkes av den nye arbeidsgiveren min. Anonymkode: cdc9f...30b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå