Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sikkert dumt spørsmål. Men er mitt første kredittkort og renta er høy, men kan man evt ringe inn å få ned renten? Eller er renta satt som den er?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Betal alt på forfall så slipper du renter. Kredittkortgjeld er alltid dyr gjeld. Trenger du det, be heller banken om et forbrukslån.

Anonymkode: e5eef...ec5

• Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Betal med kredittkort asap. Om nødvendig, benytt rammelån med sikkerhet i bolig.

Anonymkode: 1e493...ccf

• Liker 2
Skrevet

Rente på kredittkort er sjelden mulig å forhandle på. Du kan kanskje refinansiere til et forbrukslån. 

Men som alltid er det ikke lurt å handle ting på kreditt som du ikke har råd til å betale ved forfall, det blir ofte dobbelt så dyre varer når du lar rentene løpe. 

Skrevet

Jo, noen få lokale sparebank kan gi lavere rente dersom du f.els. stiller bolig til sikkerhet.

Men da hadde jeg heller vurdert rammelån.

Hva er formålet egentlig? Hvorfor ønsker du å prute på kredittkortrenter?

Schmuhu

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

KK er kun for reise/netthandel/nødbruk. Og må alltid betales ved forfall om du ikke ønsker å brenne penger. Renten blåser jeg i.

Anonymkode: 10d48...b90

AnonymBruker
Skrevet

Rentene er i stor grad fastsatt. 

Men med opptil 45 dagers rentefritt bruk, så bør ikke rentekostnadene bli høye. 
Hvis du får høye rentekostnader, så er det heller forbruket og økonomistyringen din du bør justere, ikke rentene... 

Anonymkode: e329f...6bd

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Betal med kredittkort asap. Om nødvendig, benytt rammelån med sikkerhet i bolig.

Anonymkode: 1e493...ccf

Her mente du vel "Betal NED kredittkort asap"? Ikke "betal MED kredittkort"?

til TS; jeg tror ikke banken er villige til å sette ned renten til relativt nye kunder på kredittkort. De har en fast rente de opplyser om i kredittkortets info-side hos banken. Det beste er om du betaler ned kredittkortet så fort som mulig, og ikke utsetter betalingen fra en mnd til neste i fremtiden. Betal alt du har kjøpt til forfall, da påløper det ikke noen renter og kortet er gratis å ha.

Du kan selvsagt ta kontakt med banken og spørre om lavere renter, men jeg tviler veldig på at du får det. Det er rentene på disse kortene de lever av (samt renter og gebyrer på andre lån og kreditter folk har i banken).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...