AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #1 Skrevet 10. juni 2024 Føler meg helt alene om å ha en forelder som ikke fungerer normalt. Personen er 60+ år. Klarer ikke bo noe sted fast, klarer ikke holde på relasjoner. Klarer ikke spare penger, eier ikke nåla i veggen. Er alltid i konflikter med folk. Er så sliten av å ha det sånn. Har ytret et ønske om at denne forelderen skal klare å slå seg til ro snart, drømmer om å kunne ha et fast sted å besøke, komme på middag osv. I perioder blir det lovet at ting skal bli bedre, men det faller alltid tilbake til utgangspunktet. Er det noen fler dere ute som sliter med relasjonen til sine foreldre på samme måte? Orker dere å ha kontakt med dem? Anonymkode: 37590...52c 9
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #2 Skrevet 10. juni 2024 Jeg skulle også ønske forholdet til mine skilte foreldre var av den gode sorten. Men dessverre. Den ene er personlighetsforstyrret og den andre alkoholiker. Still breaks my heart. Anonymkode: 1eb42...8ba 4
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #3 Skrevet 11. juni 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg skulle også ønske forholdet til mine skilte foreldre var av den gode sorten. Men dessverre. Den ene er personlighetsforstyrret og den andre alkoholiker. Still breaks my heart. Anonymkode: 1eb42...8ba Kan jeg spørre hva slags personlighetsforstyrrelse? Mistenker at min ene har noe sånt.. Alkoholproblemer hos mine også. Ts Anonymkode: 37590...52c
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #4 Skrevet 11. juni 2024 Sannsynligvis narsissistisk personlighetsforstyrrelse. Anonymkode: 1eb42...8ba
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #5 Skrevet 11. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Sannsynligvis narsissistisk personlighetsforstyrrelse. Anonymkode: 1eb42...8ba Har lest en del om dette den siste tiden faktisk, og det stemmer rimelig bra på den ene min også. Håpløst å forholde seg til. Ts Anonymkode: 37590...52c 1 1
Sofie Maria Skrevet 11. juni 2024 #6 Skrevet 11. juni 2024 (endret) AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Føler meg helt alene om å ha en forelder som ikke fungerer normalt. Personen er 60+ år. Klarer ikke bo noe sted fast, klarer ikke holde på relasjoner. Klarer ikke spare penger, eier ikke nåla i veggen. Er alltid i konflikter med folk. Er så sliten av å ha det sånn. Har ytret et ønske om at denne forelderen skal klare å slå seg til ro snart, drømmer om å kunne ha et fast sted å besøke, komme på middag osv. I perioder blir det lovet at ting skal bli bedre, men det faller alltid tilbake til utgangspunktet. Er det noen fler dere ute som sliter med relasjonen til sine foreldre på samme måte? Orker dere å ha kontakt med dem? Anonymkode: 37590...52c Har du hoppet inn i hodet mitt å skrevet dette? 🤷♀️😟😔 Jeg har det sånn og ser ingen løsning i sikte. nr 1 (skriver ikke kjønn med tanke på personvern, håper du forstår) sliter med sinneproblemer og mange andre «greier» av psykisk art. nr 2 bor per dags dato i en campingvogn med dårlig helse. solgt og kjøpt hus (aka oppussingsobjekter) hele livet mitt like fort som andre skifter sokker. derfor har hen flyttet mye og aldri slått rot noe sted i livet. På toppen av kaka er hen i konflikt med kommunen angående helsehjelp som gjør at hen ikke får noe helsehjelp i campingvognen nå. fylkesmann har sagt grønt lys på dette - hen er selvsagt rivende uenig og mener dette handler om budsjett/penger aka dem skal spare penger på denne helsehjelpen og ser ikke sin egen rolle med at hen har vært kranglete osv imot hjelpen. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, må vel bare holde ut. ingen søsken heller så har ingen som virkelig forstår. Endret 11. juni 2024 av Sofie Maria 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #7 Skrevet 11. juni 2024 Sofie Maria skrev (12 timer siden): Har du hoppet inn i hodet mitt å skrevet dette? 🤷♀️😟😔 Jeg har det sånn og ser ingen løsning i sikte. nr 1 (skriver ikke kjønn med tanke på personvern, håper du forstår) sliter med sinneproblemer og mange andre «greier» av psykisk art. nr 2 bor per dags dato i en campingvogn med dårlig helse. solgt og kjøpt hus (aka oppussingsobjekter) hele livet mitt like fort som andre skifter sokker. derfor har hen flyttet mye og aldri slått rot noe sted i livet. På toppen av kaka er hen i konflikt med kommunen angående helsehjelp som gjør at hen ikke får noe helsehjelp i campingvognen nå. fylkesmann har sagt grønt lys på dette - hen er selvsagt rivende uenig og mener dette handler om budsjett/penger aka dem skal spare penger på denne helsehjelpen og ser ikke sin egen rolle med at hen har vært kranglete osv imot hjelpen. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, må vel bare holde ut. ingen søsken heller så har ingen som virkelig forstår. Uff jeg føler sånn med deg ❤️ Forstår det veldig godt. Har mye mer jeg har lyst til å skrive jeg også, men tør ikke pga frykt for gjenkjennelse og at jeg ikke vil utlevere personen. Kjenner meg godt igjen med dette med bosted, min ene forelder har lignende handlingsmønster, bare at hen leier og ikke eier. Per må bor hen i et slags kollektiv, med mindre "normale" mennesker om jeg kan si det sånn. Men har også gått husløs i perioder, sovet på sofaen til folk osv. Synes det er så flaut. Og det har ikke manglet på hjelp fra oss rundt, men det hjelper ikke i lengden. Penger blir bare borte og hus/leiligheter er aldri bra nok.. Ønsker meg bare en normal voksen å forholde meg til, en ekte forelder.. Ts Anonymkode: 37590...52c 3 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #8 Skrevet 11. juni 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Uff jeg føler sånn med deg ❤️ Forstår det veldig godt. Har mye mer jeg har lyst til å skrive jeg også, men tør ikke pga frykt for gjenkjennelse og at jeg ikke vil utlevere personen. Kjenner meg godt igjen med dette med bosted, min ene forelder har lignende handlingsmønster, bare at hen leier og ikke eier. Per må bor hen i et slags kollektiv, med mindre "normale" mennesker om jeg kan si det sånn. Men har også gått husløs i perioder, sovet på sofaen til folk osv. Synes det er så flaut. Og det har ikke manglet på hjelp fra oss rundt, men det hjelper ikke i lengden. Penger blir bare borte og hus/leiligheter er aldri bra nok.. Ønsker meg bare en normal voksen å forholde meg til, en ekte forelder.. Ts Anonymkode: 37590...52c https://www.reddit.com/r/raisedbynarcissists/ Mange som lider samme skjebne her. Ser deg kanskje der. ❤️ Anonymkode: b272e...627 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #9 Skrevet 11. juni 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): https://www.reddit.com/r/raisedbynarcissists/ Mange som lider samme skjebne her. Ser deg kanskje der. ❤️ Anonymkode: b272e...627 Takk for tips ❤️ Ts Anonymkode: 37590...52c
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #10 Skrevet 12. juni 2024 Du er absolutt ikke alene ❤️ Min fantastiske mor og familiens bauta døde brått for tre år siden. Nå har jeg bare min far, som er rusmisbruker, har kraftig ADHD og er ett av de mest egoistiske menneskene jeg kjenner. Selv er jeg førstegangsgravid, og kjenner at det er ekstra sårt at jeg ikke har en stabil voksenperson å støtte meg på i denne perioden. Min samboer har også bare én forelder i live, som også er alkoholiker. Heldigvis har vi andre familiemedlemmer som er oppegående og tilstedeværende, samt et stort nettverk av venner. Misunner alle som kan dra på besøk til familien, få servert middag og bli vartet opp litt og ha normale samtaler. Anonymkode: e80d5...6c4 2
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #11 Skrevet 12. juni 2024 AnonymBruker skrev (På 11.6.2024 den 1.54): Føler meg helt alene om å ha en forelder som ikke fungerer normalt. Personen er 60+ år. Klarer ikke bo noe sted fast, klarer ikke holde på relasjoner. Klarer ikke spare penger, eier ikke nåla i veggen. Er alltid i konflikter med folk. Er så sliten av å ha det sånn. Har ytret et ønske om at denne forelderen skal klare å slå seg til ro snart, drømmer om å kunne ha et fast sted å besøke, komme på middag osv. I perioder blir det lovet at ting skal bli bedre, men det faller alltid tilbake til utgangspunktet. Er det noen fler dere ute som sliter med relasjonen til sine foreldre på samme måte? Orker dere å ha kontakt med dem? Anonymkode: 37590...52c Jeg har brutt kontakten. Men det er andre årsaker enn bosted. De er avvikere, krangler, drikker og sløser med penger. Vi forsøkte å være sammen tidligere. Da begynte barna mine å ta etter besteforeldrene. Krankel og konflikter. Renkespill, manipulering og drama. Jeg har brutt kontakten med den forelderen som er mest manipulativ. Den forelderen som er manipulert, har i perioder brutt kontakten med meg. De kommer på ubehagelige overraskelsesbesøk etpar ganger i året. Da blir det uro i huset. Ungene blir lei seg, når de observerer besteforeldrenes atferd. Det er en kjip situasjon. Mitt tips er å bryte med familien, vise grenser, og fortelle i klartekst hva som er greit og ikke greit. Hvordan vil du ha det. Dersom dine krav og ønsker ikke blir imøtegått, bryt! Du vil få et roligere og mer harmonisk liv. Sjelen heles. Anonymkode: ce217...c22 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå