AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #1 Skrevet 10. juni 2024 Etter 2 år med mobbing hver dag orker ikkje barnet mer. Barnet ønsker selv å bytte skole. Jeg har vært på uttalige møter med skolen men det gjemmer seg bak personvern osv. gjør ingenting. Lovet en en hel del tiltak som aldri skjer… så nå har jeg hørt på barnet mitt og vi bytter. skolen mener jeg skylder skolen at medelever får vite om dette i god tid før ferien ( er dog bare 14 dager igjen ) men jeg mener jeg bør høre på barnet som ønsker minst mulig oppmerksomhet rundt dette bytte da det er veldig sårt og vondt. Hva mener dere? Hvordan hadde dere gjort det? Jeg tenkte det kunne offentliggjøres noen dager før sommerferien men det var skolen uenig i. Anonymkode: 3d378...72e 2 1
AnonymBrukerNeida Skrevet 10. juni 2024 #2 Skrevet 10. juni 2024 (endret) Hvorfor skal medelever vite at barnet bytter skole om barnet fortsatt blir mobbet? Tenker at barna kommer til å ta litt ekstra i, uten å føle at de kommer til å møte på konsekvenser siden det ikke blir oppfulgt da barnet eller foreldre ikke lenger er til stede. Det er ikke for ditt barns beste at det skal annonseres god tid i forveien, og ville derfor stått sterkt på at de ikke skal få vite det. Ønsker deg og barnet ditt det beste Endret 10. juni 2024 av AnonymBrukerNeida 8 2 15
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #3 Skrevet 10. juni 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Etter 2 år med mobbing hver dag orker ikkje barnet mer. Barnet ønsker selv å bytte skole. Jeg har vært på uttalige møter med skolen men det gjemmer seg bak personvern osv. gjør ingenting. Lovet en en hel del tiltak som aldri skjer… så nå har jeg hørt på barnet mitt og vi bytter. skolen mener jeg skylder skolen at medelever får vite om dette i god tid før ferien ( er dog bare 14 dager igjen ) men jeg mener jeg bør høre på barnet som ønsker minst mulig oppmerksomhet rundt dette bytte da det er veldig sårt og vondt. Hva mener dere? Hvordan hadde dere gjort det? Jeg tenkte det kunne offentliggjøres noen dager før sommerferien men det var skolen uenig i. Anonymkode: 3d378...72e Jeg hadde ikke sagt noe om skolebytte i det hele tatt. Det er ikke nødvendig. Barnet kan si det selv til venner. Her måtte vi flytte for å komme vekk fra mobbingen. Barnet begynte på ny skole 1 måned før sommerferien. Anonymkode: a63ad...43f 8 5 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #4 Skrevet 10. juni 2024 Strålende skole, som gir mobberne belønning i form av at den som blir mobbet må flytte. Ville sagt til skolen at dette har dere ingenting med, for dere har sviktet totalt. Ingen andre har noe med at ungen deres bytter skole. Barnet kan fortelle til de som er aktuelle. Jeg ville heller ikke lagt noe imellom om jeg møtte på foreldre utenom skolen. Ville ha fortalt at barnet måtte skifte skole fordi ungene ikke kunne oppføre seg. Anonymkode: 92ae1...8d3 4 3 7
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #5 Skrevet 10. juni 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Strålende skole, som gir mobberne belønning i form av at den som blir mobbet må flytte. Ville sagt til skolen at dette har dere ingenting med, for dere har sviktet totalt. Ingen andre har noe med at ungen deres bytter skole. Barnet kan fortelle til de som er aktuelle. Jeg ville heller ikke lagt noe imellom om jeg møtte på foreldre utenom skolen. Ville ha fortalt at barnet måtte skifte skole fordi ungene ikke kunne oppføre seg. Anonymkode: 92ae1...8d3 Helt enig i dette. Vi måtte også bytte skole pga mobbing, der skolen rett og slett satt med henda i fanget og gjorde rent lite. Dere skylder verken skolen eller barna noen forklaring eller lignende. Følg magefølelsen din og respekter barnet ditt sine ønsker. Lykke til ❤️ Anonymkode: 180c5...439 6 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #6 Skrevet 11. juni 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg hadde ikke sagt noe om skolebytte i det hele tatt. Det er ikke nødvendig. Barnet kan si det selv til venner. Her måtte vi flytte for å komme vekk fra mobbingen. Barnet begynte på ny skole 1 måned før sommerferien. Anonymkode: a63ad...43f Har det gått greit med skolebytte? 🩷 Anonymkode: 3d378...72e
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #7 Skrevet 11. juni 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Helt enig i dette. Vi måtte også bytte skole pga mobbing, der skolen rett og slett satt med henda i fanget og gjorde rent lite. Dere skylder verken skolen eller barna noen forklaring eller lignende. Følg magefølelsen din og respekter barnet ditt sine ønsker. Lykke til ❤️ Anonymkode: 180c5...439 Åh takk. Trengte det. Hadde en 45 minutters avhandling fra skolen i dag at livet ikke består av å rømme fra problemer og noen barn opplever mestring ved å stå i mobbing, og jeg måtte tenke på de som satt igjen og ikke bare på mitt eget barn. Så var godt med støtte 🩷 Anonymkode: 3d378...72e 12
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #8 Skrevet 11. juni 2024 AnonymBrukerNeida skrev (19 minutter siden): Hvorfor skal medelever vite at barnet bytter skole om barnet fortsatt blir mobbet? Tenker at barna kommer til å ta litt ekstra i, uten å føle at de kommer til å møte på konsekvenser siden det ikke blir oppfulgt da barnet eller foreldre ikke lenger er til stede. Det er ikke for ditt barns beste at det skal annonseres god tid i forveien, og ville derfor stått sterkt på at de ikke skal få vite det. Ønsker deg og barnet ditt det beste Tusen takk. Angrer på jeg sa noe i dag. Ble så tatt på sengen. Barnet har vært borte fra skolen i 1,5 uke. Var tilbake i dag og da ringer skolen og det bare datt utav meg. De var mest opptatt av hvor barnet skulle. Anonymkode: 3d378...72e 3
Silviana Skrevet 11. juni 2024 #9 Skrevet 11. juni 2024 37 minutter siden, AnonymBruker said: Åh takk. Trengte det. Hadde en 45 minutters avhandling fra skolen i dag at livet ikke består av å rømme fra problemer og noen barn opplever mestring ved å stå i mobbing, og jeg måtte tenke på de som satt igjen og ikke bare på mitt eget barn. Så var godt med støtte 🩷 Anonymkode: 3d378...72e Hæ?? Går det virkelig an at en skole sier noe sånt?? Ærlig talt. Selvfølgelig setter du ditt barn sin trivsel i hverdagen aller først! "Opplever mestring ved å stå i mobbing" høres ut som ren ansvarsfraskrivelse. Blir nesten målløs av å lese det her. Skolen har sviktet barnet ditt ved å la dette pågå i 2 år. Det minste de kan gjøre er å respektere deres ønske om at skolebyttet ikke skal annonseres i klassen. Som andre har skrevet, barnet ditt kan selv si i fra til de hen ønsker å dele det med. "Tenke på de som sitter igjen"?? Nei, de skulle for lengst ha tenkt på barnet ditt og gjort noe for at barnet skulle føle seg trygg og glad på skolen! 6 4
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #10 Skrevet 11. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Åh takk. Trengte det. Hadde en 45 minutters avhandling fra skolen i dag at livet ikke består av å rømme fra problemer og noen barn opplever mestring ved å stå i mobbing, og jeg måtte tenke på de som satt igjen og ikke bare på mitt eget barn. Så var godt med støtte 🩷 Anonymkode: 3d378...72e Skriv et samtalereferat og send det til rektor og gjerne legg på mottakere med folk litt høyere oppe i systemet. Send på epost. Anonymkode: a7e79...e8e 7
Helene1982 Skrevet 11. juni 2024 #11 Skrevet 11. juni 2024 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Åh takk. Trengte det. Hadde en 45 minutters avhandling fra skolen i dag at livet ikke består av å rømme fra problemer og noen barn opplever mestring ved å stå i mobbing, og jeg måtte tenke på de som satt igjen og ikke bare på mitt eget barn. Så var godt med støtte 🩷 Anonymkode: 3d378...72e Hva i alle verdens dager? Jeg forstår veldig godt at du er rystet over en sånn tilbakemelding fra skolen. For det første må barn akseptere at andre barn av og til flytter eller bytter skole. Det er naturlig å si fra til barnets venner, men det er ikke informasjon alle har krav på. Alle barn har rett til en trygg skolegang. Det er internasjonalt vedtatt. Det at denne skolen har feilet i å tilby dette til denne eleven, sier noe om at de ikke har rømt fra problemet, men faktisk sittet og sett på problemet, uten å handle. Dette er deres jobb og deres ansvar. Det å forvente at et barn skal løse et problem som er dere jobb som de har mandat og lønn for å løse, er bare latterlig. Ingen barn er trygge på en skole som dette. Endret 11. juni 2024 av Helene1982 3
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #12 Skrevet 11. juni 2024 Vi bytta skole, gav beskjed til lærer og skole på morgenen flr første dag på ny skole. De hadde mulighet til p gjøre noe men turde ikke, mitt ansvar er for mitt barn ikke deres følelser etterpå, ei heller mobberenes følelser ( i etterkant kom det frem at en Elev og hennes foreldre hadde presset andre til å være med på mobbinngen) Anonymkode: a2ef6...881 2 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #13 Skrevet 11. juni 2024 Meld saken til Statsforvalteren før eleven slutter, høres ut som skolen hadde hatt godt av en gjennomgang av saken… Anonymkode: b05ca...d91 4 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #14 Skrevet 11. juni 2024 Pass på ditt barn før du tar hensyn til en større gruppe. Anonymkode: 633c0...cc0 2 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #15 Skrevet 11. juni 2024 Vi tok og ut barna mer eller mindre på dagen. Vi sa rett ut:nå orker Vi ikke mer og nå må eldste få bedre skoledag. Så siden dere ikke klarer å ta til dere ting. Så fra i morgen går ikke barna her lenger. Her var ppt inne så de viste om bytte og vi hadde alt vært i møtte på ny skole. Ga 0 beskjed til andre. Og når folk spurte etterpå sa vi rett ut hvorfor. Her ble det en ny hverdag. Alt etter 4 dager på ny skole var de bedt u bursdag. Nye venner med hjem osv. Eldste gikk videre på videregående og nå i lære sammen med den ene som han da ble venn med, som er bestevenn Anonymkode: f1e2a...701 3 5
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #16 Skrevet 11. juni 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Åh takk. Trengte det. Hadde en 45 minutters avhandling fra skolen i dag at livet ikke består av å rømme fra problemer og noen barn opplever mestring ved å stå i mobbing, og jeg måtte tenke på de som satt igjen og ikke bare på mitt eget barn. Så var godt med støtte 🩷 Anonymkode: 3d378...72e Fy faen. Mobbing er SKADELIG og det er ikke bra for unger å "stå i det". Ville gitt dem minst mulig informasjon. Når de er så uprofesjonelle risikerer du at de kontakter ny skole eller gjør andre rare ting. Bra jobba mamma og lykke til på ny skole. Håper det blir bra ❤️ Anonymkode: d3d16...01a 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #17 Skrevet 11. juni 2024 Vi flytter også i sommer, etter 2år med mobbing. Jeg respekterer mitt barns ønske om å ikke si noe, hverken til ledelse, lærere eller elever på den gamle skolen. Ny skole er informert og vi har en veldig god dialog med dem. Anonymkode: 0c18a...c98 4 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #18 Skrevet 11. juni 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): skolen mener jeg skylder skolen at medelever får vite om dette i god tid før ferien ( er dog bare 14 dager igjen ) men jeg mener jeg bør høre på barnet som ønsker minst mulig oppmerksomhet rundt dette bytte da det er veldig sårt og vondt. Hva mener dere? Hvordan hadde dere gjort det? Jeg tenkte det kunne offentliggjøres noen dager før sommerferien men det var skolen uenig i. Anonymkode: 3d378...72e Skolen kan dra til helvete! De har ikke klart å ta tak i problemet. De har ingen stemme! Anonymkode: af2f4...50a 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #19 Skrevet 11. juni 2024 Jeg blir helt satt ut av hva du skriver her ts. Nesten så jeg ville holdt barnet borte fra skolen og hatt hjemmeundervisning de siste ukene før sommeren. At skolen tar mer hensyn til klassen enn til mobbeofferet sier vel egentlig alt. Vær den løvemammaen barnet ditt trenger nå og stå opp for ham/henne!! Hvis barnet har utviklet skolevegring er jo dette gått alt alt for langt!! vi måtte også bytte, og jeg sa ifra etter at ferien hadde startet enda vi visste det lenge før. Skolebytte er en privat sak, og ingen andre enn eleven selv avgjør hvem som skal vite det. lykke til og kjemp videre!!! Anonymkode: 95232...51e 4
Momma Skrevet 11. juni 2024 #20 Skrevet 11. juni 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Skolen mener jeg skylder skolen at medelever får vite om dette i god tid før ferien... Anonymkode: 3d378...72e Så det mener de, men å gidde å gjøre noe for et barn som mobbes, nei det blir litt verre! De kan selvsagt ikke kreve dette, og det er uhyrlig å mene at dere skylder dem eller mobberne noe som helst. Du og barnet ditt skylder dem ingenting annet enn å referere og melde hva som har blitt sagt og gjort, eller mangel på det som har blitt gjort, inn som sak til Statsforvalteren. Og så kan du jo sende en melding til rektor når det passer deg om at barnet bytter skole. Jeg blir rasende når jeg leser om tafattheten som rår i norske skole når det gjelder å verne om mobberne og fryse ut de som mobbes. En skam! 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå