AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #1 Skrevet 10. juni 2024 Jeg blir litt usikker på han jeg har vært sammen med i ca ett år nå. Jeg synes han noen ganger virker mindre emosjonelt intelligent(?), samtidig som han kan bli rørt av en film, vise kjærlighet ovenfor sin niese, komme i prat med de fleste og fremstå som en likanes kar - noe han jo på mange måter er også. Men jeg senser også litt fordommer hos han. Han sier aldri noe direkte, og benekter det når jeg stiller spørsmålstegn ved at noen av holdningene hans kan virke rasistiske, men han har lett for å kalle mennesker for rar og kunne for eksempel ikke tenkt seg å bo i et boligfelt hvor det «bare» er utlendinger. Han kan også si litt sårende ting til folk og senere le det bort og si det var tull, om han merker at vedkommende blir berørt av det. Hva tenker dere? Jeg får ikke helt «tak i» hva slags menneske han faktisk er. Er han empatisk og snill, eller er han egentlig ganske fordomsfull/ser ned på andre… Anonymkode: 0fabc...feb
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #2 Skrevet 10. juni 2024 Det er jo umulig å si hvordan din kjæreste er, til det må man bli skikkelig kjent med ham. Mange som ikke hadde hatt lyst til å bo i boligfelt med kun utenlandske/ikke etnisk norske, og det kommer av at mange er veldig ulike oss når det gjelder kultur osv., har et veldig spesielt kvinnesyn, og enkelte bryr seg fint lite om hvordan det ser ut rundt dem for eksempel. Så her er din kjæreste ikke alene. Det er ikke uten grunn, og fordi man er rasist, at så mange flytter bort fra bydeler med mye utenlandske. Jeg har venner som har bodd i slike bydeler, og de har nå flyttet på grunn av mange negative erfaringer, og at det rett og slett er utrygt der. Men, til spørsmålet du stiller, så kunne jeg ikke tenke meg å være sammen med en som ikke er empatisk. Veldig spesielt å si sårende ting til noen, for så å liksom unnskylde det ved at det var tull. Sånt ville jeg ikke tolerert. Anonymkode: 4f958...bf8 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #3 Skrevet 10. juni 2024 Jeg tenker at folk med lav EQ har en diagnose av det mindre populære slaget. Så jeg kunne ikke hatt et forhold til en sånn person. Anonymkode: 031a7...cb1 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #4 Skrevet 10. juni 2024 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Jeg blir litt usikker på han jeg har vært sammen med i ca ett år nå. Jeg synes han noen ganger virker mindre emosjonelt intelligent(?), samtidig som han kan bli rørt av en film, vise kjærlighet ovenfor sin niese, komme i prat med de fleste og fremstå som en likanes kar - noe han jo på mange måter er også. Men jeg senser også litt fordommer hos han. Han sier aldri noe direkte, og benekter det når jeg stiller spørsmålstegn ved at noen av holdningene hans kan virke rasistiske, men han har lett for å kalle mennesker for rar og kunne for eksempel ikke tenkt seg å bo i et boligfelt hvor det «bare» er utlendinger. Han kan også si litt sårende ting til folk og senere le det bort og si det var tull, om han merker at vedkommende blir berørt av det. Hva tenker dere? Jeg får ikke helt «tak i» hva slags menneske han faktisk er. Er han empatisk og snill, eller er han egentlig ganske fordomsfull/ser ned på andre… Anonymkode: 0fabc...feb Normalt empatiske oppegående mennesker har ingen ting imot å bo i et boligfelt med bare utlendinger, helt til de har gjort det i virkeligheten. Jeg har bodd i muslimsk land i flere år, og det kommer jeg aldri til å gjøre igjen. Taler til hans fordel synes jeg. Kanskje han burde slippe wokefolk med lav IQ? Anonymkode: 0599b...aff 4 3
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #5 Skrevet 11. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg blir litt usikker på han jeg har vært sammen med i ca ett år nå. Jeg synes han noen ganger virker mindre emosjonelt intelligent(?), samtidig som han kan bli rørt av en film, vise kjærlighet ovenfor sin niese, komme i prat med de fleste og fremstå som en likanes kar - noe han jo på mange måter er også. Men jeg senser også litt fordommer hos han. Han sier aldri noe direkte, og benekter det når jeg stiller spørsmålstegn ved at noen av holdningene hans kan virke rasistiske, men han har lett for å kalle mennesker for rar og kunne for eksempel ikke tenkt seg å bo i et boligfelt hvor det «bare» er utlendinger. Han kan også si litt sårende ting til folk og senere le det bort og si det var tull, om han merker at vedkommende blir berørt av det. Hva tenker dere? Jeg får ikke helt «tak i» hva slags menneske han faktisk er. Er han empatisk og snill, eller er han egentlig ganske fordomsfull/ser ned på andre… Anonymkode: 0fabc...feb nei, min EQ (lulz) er for lav til at det kan fungere. jeg må ha en mann med en betagende EQ, som jeg bare kan sitte og sukke hengitt over. snufs, er det mulig å ha så høy EQ. *tørke tåre* Anonymkode: 347bc...fa4 1
Helene1982 Skrevet 11. juni 2024 #6 Skrevet 11. juni 2024 Jeg synes ikke det er så merkelig at man vil bo et sted der det er flere som har lignende livsstil/livssyn som en selv. Det er selvsagt forskjell på «alle» og «ingen» og at noen er annerledes enn en selv er som regel bra, men om all er det, vil man som regel ikke trives. Dette gjelder alle demografier som alder/kjønn/økonomi og etnisitet. Jeg reagerer mer på at han sier sårende ting og ler det bort. Vi alle sier sårende ting av og til, og da er det viktig å erkjenne andres følelser og si unnskyld, selv om vi selv kanskje ikke hadde blitt såret av det samme. Og det handler om EQ.
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #7 Skrevet 11. juni 2024 Tja. Min kjære har nok ikke den største emosjonelle intelligensen. Men han er ofte logisk og lett å forholde seg til nå som vi er godt kjent. Og han er ikke arrogant, han kan si unnskyld. Anonymkode: 1d291...24f 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #8 Skrevet 11. juni 2024 Tja. Mye av det du tar opp har lite med EQ med å gjøre. 1. avsnitt tyder egentlig på at han har EQ/er empat. 2. avsnitt tror jeg bare wokere med minimal reell livserfaring reagerer på. Jeg har vokst opp i blandet miljø og bor nå også i et blandet miljø. Jeg har så langt selv ingen dårlige erfaringer med utlendinger. Men ser også at i de områdene det er klart overtall av ikke-etniske, så er det mye problemer, mye sosialklienter, mange som nekter å delta på dugnader osv. og mye dårlige ungdomsmiljøer. Mye kan man ignoreres, men jeg ville ikke oppdrett mine egne barn der. 3. avsnitt handler etter min mening mer om dårlige sosiale ferdigheter og oppdragelse. Litt lav selvtillit. Sånt kan/bør avlæres. Anonymkode: bba26...1d1 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #9 Skrevet 11. juni 2024 Høres akkurat ut som min eks. Aldri igjen sier jeg.. Anonymkode: 4aa86...9bf
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #10 Skrevet 11. juni 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Tja. Mye av det du tar opp har lite med EQ med å gjøre. 1. avsnitt tyder egentlig på at han har EQ/er empat. 2. avsnitt tror jeg bare wokere med minimal reell livserfaring reagerer på. Jeg har vokst opp i blandet miljø og bor nå også i et blandet miljø. Jeg har så langt selv ingen dårlige erfaringer med utlendinger. Men ser også at i de områdene det er klart overtall av ikke-etniske, så er det mye problemer, mye sosialklienter, mange som nekter å delta på dugnader osv. og mye dårlige ungdomsmiljøer. Mye kan man ignoreres, men jeg ville ikke oppdrett mine egne barn der. 3. avsnitt handler etter min mening mer om dårlige sosiale ferdigheter og oppdragelse. Litt lav selvtillit. Sånt kan/bør avlæres. Anonymkode: bba26...1d1 Takk for at du deler noen synspunkter. Lav selvtillit er jeg litt uenig i. Vil heller si at han har veldig god selvtillit. Nesten for god. Han er ekstremt trygg (bastant) på egne meninger, og lite interessert i å ta innover seg andre måter å se ting på (kanskje litt sta). Kan få inntrykk av at han nesten ser litt ned på andre, og at han tror han kan slippe unna med det meste (lite gjennomtenkte kommentarer, for eksempel), med sin «sjarm» (tulle det bort). TS Anonymkode: 0fabc...feb
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #11 Skrevet 11. juni 2024 Det er jævlig mange hårsåre mennesker for tiden, så det at noen blir såret av en som tuller litt sier ikke så mye. Anonymkode: e3638...e6c 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #12 Skrevet 11. juni 2024 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Det er jævlig mange hårsåre mennesker for tiden, så det at noen blir såret av en som tuller litt sier ikke så mye. Anonymkode: e3638...e6c Eksempel: Kusina hans skal møte en ny venninne. Typen følger opp med å spørre «hvem er det? er hun like rar som de andre vennene dine?» (hun har et par venner med diagnoser som i følge typen gjør dem «rare»). Dette synes åpenbart ikke kusina hans er noe hyggelig og når hun prøver å si fra, tuller han det bort. TS Anonymkode: 0fabc...feb
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #13 Skrevet 11. juni 2024 Jeg kunne aldri vært sammen med en slik mann. Husk at om dere får barn sammen vil han overføre sine holdninger til barnet. Anonymkode: 053cb...db9
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #14 Skrevet 11. juni 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Eksempel: Kusina hans skal møte en ny venninne. Typen følger opp med å spørre «hvem er det? er hun like rar som de andre vennene dine?» (hun har et par venner med diagnoser som i følge typen gjør dem «rare»). Dette synes åpenbart ikke kusina hans er noe hyggelig og når hun prøver å si fra, tuller han det bort. TS Anonymkode: 0fabc...feb Var nok bare tulling, men kanskje litt smakløs og over grensen. Anonymkode: e3638...e6c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå