AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #1 Skrevet 10. juni 2024 Jeg har verdens snilleste samboer, som lager frokost, kjører og henter meg, rydder og vasker og gjør alt for at jeg skal ha det bra. Likevel kommer han ofte til kort når det gjelder å prate om følelser og å støtte meg hvis jeg er nedfor. Det er som om han ikke har vokabularet til å kunne snakke om vanskelige ting eller vite hva jeg trenger. Jeg har hatt mye press på jobben den siste måneden, noe som har ført til at jeg ofte har hatt en del vondt i magen og gruet meg til mandag hele helgen. Hvis jeg prøver å snakke med han om det, kan han svare med «uff da… Det var jo ikke så bra.» og vri temaet over på noe annet. Det er jo ikke fordi han ikke bryr seg, men han vet rett og slett ikke hva han skal si. Er det mulig å lære han opp i dette som voksen? I så fall, hvordan? Anonymkode: d3b67...175 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #2 Skrevet 11. juni 2024 Sikker på at du skal fortsette i den jobben? Høres helt forferdelig ut å jobbe der. Anonymkode: a9a4e...141
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #3 Skrevet 11. juni 2024 Vanlig at menn er dårligere på det enn damer. Har mest med sosial opplæring å gjøre og stereotypi. Er ikke (bare) genetisk. Kan godt hende han kan lære seg å bli bedre på det. Kan være en fordel for ham selv også. Hvis han gjennomgår en personlig krise en gang. Hvis han er et menneske, vil han sikkert det en gang han også. Hos meg er jeg (mann) et hakk bedre på det enn min kjæreste. Hun er en veldig søt og snill dame, men merker hun blir ukomfortabel med å uttrykke egne følelser. Hun viser følelser i kroppspråk og handling. Bare ikke så god på det verbalt. Folk er forskjellige. Anonymkode: 3f578...831 1 1
MicoH01 Skrevet 13. juni 2024 #4 Skrevet 13. juni 2024 AnonymBruker skrev (På 11.6.2024 den 0.26): Jeg har verdens snilleste samboer, som lager frokost, kjører og henter meg, rydder og vasker og gjør alt for at jeg skal ha det bra. Likevel kommer han ofte til kort når det gjelder å prate om følelser og å støtte meg hvis jeg er nedfor. Det er som om han ikke har vokabularet til å kunne snakke om vanskelige ting eller vite hva jeg trenger. Jeg har hatt mye press på jobben den siste måneden, noe som har ført til at jeg ofte har hatt en del vondt i magen og gruet meg til mandag hele helgen. Hvis jeg prøver å snakke med han om det, kan han svare med «uff da… Det var jo ikke så bra.» og vri temaet over på noe annet. Det er jo ikke fordi han ikke bryr seg, men han vet rett og slett ikke hva han skal si. Er det mulig å lære han opp i dette som voksen? I så fall, hvordan? Anonymkode: d3b67...175 Føler umiddelbart og instinktivtt med begge parter her ❤️ Ikke lær han da han kan kanskje se ting på en måte du ikke nødvendigvis forstår men av en grunn. Uansett så er jeg fan av å prate. Så få han til å prate ikke til å være som deg. Det vil du ikke. Hvis du viste alt om han ville du vært lei ham allerede. Gir dette mening? 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #5 Skrevet 13. juni 2024 AnonymBruker skrev (På 11.6.2024 den 0.26): Jeg har verdens snilleste samboer, som lager frokost, kjører og henter meg, rydder og vasker og gjør alt for at jeg skal ha det bra. Likevel kommer han ofte til kort når det gjelder å prate om følelser og å støtte meg hvis jeg er nedfor. Det er som om han ikke har vokabularet til å kunne snakke om vanskelige ting eller vite hva jeg trenger. Jeg har hatt mye press på jobben den siste måneden, noe som har ført til at jeg ofte har hatt en del vondt i magen og gruet meg til mandag hele helgen. Hvis jeg prøver å snakke med han om det, kan han svare med «uff da… Det var jo ikke så bra.» og vri temaet over på noe annet. Det er jo ikke fordi han ikke bryr seg, men han vet rett og slett ikke hva han skal si. Er det mulig å lære han opp i dette som voksen? I så fall, hvordan? Anonymkode: d3b67...175 kommer han til kort da? kanskje det er du som kommer til kort i at du ikke tar ansvar for deg selv. Anonymkode: 92875...799
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #6 Skrevet 13. juni 2024 AnonymBruker skrev (På 11.6.2024 den 0.26): Jeg har verdens snilleste samboer, som lager frokost, kjører og henter meg, rydder og vasker og gjør alt for at jeg skal ha det bra. Likevel kommer han ofte til kort når det gjelder å prate om følelser og å støtte meg hvis jeg er nedfor. Det er som om han ikke har vokabularet til å kunne snakke om vanskelige ting eller vite hva jeg trenger. Jeg har hatt mye press på jobben den siste måneden, noe som har ført til at jeg ofte har hatt en del vondt i magen og gruet meg til mandag hele helgen. Hvis jeg prøver å snakke med han om det, kan han svare med «uff da… Det var jo ikke så bra.» og vri temaet over på noe annet. Det er jo ikke fordi han ikke bryr seg, men han vet rett og slett ikke hva han skal si. Er det mulig å lære han opp i dette som voksen? I så fall, hvordan? Anonymkode: d3b67...175 jeg hadde likt den reaksjonen jeg, det er jo mental styrke i å ikke ta det så tungt. Anonymkode: 92875...799
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #7 Skrevet 13. juni 2024 Vi har en forventning at partner skal fylle alle roller vi har behov for når det egentlig er en utrolig stor ting å be om fra en person. Reaksjonen hans høres okey ut for min del, men den som er spørsmålet er: føler du jeg avvist med den reaksjonen? Hvis ja, kanske det er noe å jobbe med, hvis ikke kanskje det er en oppgave du må plassere på noen andre i livet ditt. Reagerer litt på at du har en holdning om at du skal lære han opp. Det oppleves litt ovenfra og ned. Er han interessert i å endre denne holdningen må det komme fra han. og den jobben må nok byttes. Anonymkode: 5e4c4...506
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå