Gå til innhold

Gruer meg til ferie med venninner pga uren hud

Suverenbruker

Anbefalte innlegg

Jeg har slete med uren hud i 2 år nå, kjøpte for en måned siden en ny serie hudpleie til 1700kr, brukt i en måned og så vidt jeg kan se har alt bare blitt værre… jeg har en planlagt ferie med to venninner og jeg gruer meg til de skal se huden min… noen som har hatt/har uren hud som kan gi meg tips? Har veldig dårlig selvtillit akk nå

• Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Suverenbruker skrev (24 minutter siden):

Jeg har slete med uren hud i 2 år nå, kjøpte for en måned siden en ny serie hudpleie til 1700kr, brukt i en måned og så vidt jeg kan se har alt bare blitt værre… jeg har en planlagt ferie med to venninner og jeg gruer meg til de skal se huden min… noen som har hatt/har uren hud som kan gi meg tips? Har veldig dårlig selvtillit akk nå

Hvilke produkter bruker du? På en del produkter kan man bli litt verre før man blir bedre! Altså, litt mer kviser en kort periode. 1 mnd er nok heller ikke så lang tid. Har du gått til hudpleier?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AlternativX skrev (3 minutter siden):

Hvilke produkter bruker du? På en del produkter kan man bli litt verre før man blir bedre! Altså, litt mer kviser en kort periode. 1 mnd er nok heller ikke så lang tid. Har du gått til hudpleier?

Jeg kjøpte serien «tetraforce» fra qkoreancosmetics, det skulle visst være veldig bra etter et par uker. Står på venteliste til avbestilte timer til hudlege, ellers så har jeg time i oktober….

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Suverenbruker skrev (6 minutter siden):

Jeg kjøpte serien «tetraforce» fra qkoreancosmetics, det skulle visst være veldig bra etter et par uker. Står på venteliste til avbestilte timer til hudlege, ellers så har jeg time i oktober….

Hvilke hudproblemer har du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AlternativX skrev (7 timer siden):

Hvilke hudproblemer har du?

Mye akne på hele haken, pannen og ved nesen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har noen venninner som har slitt med huden. 

Jeg har stor forståelse for at dere som sliter med det synes det er vanskelig, men hvis det er ekte venninner av deg så har du ikke noe å grue deg for. 
Min beste venninne har hatt akne hele sitt voksne liv, og hatt flere runder på iso.
Det eneste jeg tenker på angående det, er at jeg får vondt i venninne-hjertet mitt over hvor mye hun skammer seg. Jeg får vondt av å se at hun føler seg mindre verdt på grunn av huden sin. 

Anonymkode: 533ac...686

• Liker 2
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Suverenbruker skrev (39 minutter siden):

Gå til fastlegen og få resept på skinoren, jeg hadde samme kviser som deg, ille byller der og generellt egentlig. Skinoren er det eneste som har hjulpet meg iog jeg brukte sikkert 20.000 på hudpleie og ræl i mange år før jeg fikk den. 

Siden det er sommer skal ikke skinoren brukes om dagen, den er ikke bra å få sol på, så smør deg på kvelden og vask av dagen etter, bruk solkrem, gjenta hver kveld. Det svir en del først, den etser virkelig vekk kvisene og alt altså. Det tar noen uker/par måneder før du ser total bedring, men så forsvinner de også. Når kvisene er borte kan du bruke den som vedlikehold 1-2 ganger i uka i stede for hver dag. 

Anonymkode: 427d4...a00

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Suverenbruker skrev (8 timer siden):

De hudutfordringene du beskriver, ville jeg gått til legen med. Eventuelt begynne med å spørre om råd på et apotek. Forøvrig har ofte ikke prisen på kroppspleieprodukter noen sammenheng med kvaliteten. Ofte er det overprisede produkter som selger fordi det er kjente merkevarer som har vært gode på markedsføring, og ikke fordi det er noe ekstra kvalitet på det. Ofte bortkastede penger, og det har jo du også erfart nå. Velg enkle og rimelige produkter uten all verdens "lurium" i. Dette "luriumet" er ofte kjemikalier som du ikke trenger, og som kan gjøre mer skade enn nytte.

Så håper jeg ikke du er redd for å vise fram huden din. Det er en sykdom som er under behandling, og ikke noe du kan noe for. Dine venner bør være opptatt av deg som person, og ikke hvordan du ser ut.

Anonymkode: cbc64...341

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Suverenbruker skrev (10 timer siden):

Da ville jeg tatt en prat med fastlegen! Finnes mye mot akne du kan få på resept🙂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg fikk akne i voksen alder. Legen ga meg resept på differin. Jeg ble akne fri. Ble litt verre før det ble bedre. Ta den på kvelden og unngå sol. Kjøp i tillegg le roche posey fuktighetskrem for differin kan fort tørke ut huden! 

Anonymkode: 6abdf...2bf

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg har noen venninner som har slitt med huden. 

Jeg har stor forståelse for at dere som sliter med det synes det er vanskelig, men hvis det er ekte venninner av deg så har du ikke noe å grue deg for. 
Min beste venninne har hatt akne hele sitt voksne liv, og hatt flere runder på iso.
Det eneste jeg tenker på angående det, er at jeg får vondt i venninne-hjertet mitt over hvor mye hun skammer seg. Jeg får vondt av å se at hun føler seg mindre verdt på grunn av huden sin. 

Anonymkode: 533ac...686

Ta til deg dette, ts!

I tillegg, snakk om det med venninnene dine på forhånd. Fortell dem hva du sliter med, og at du gruer deg til at de skal se det. Er de gode venninner gir de deg støtte og trygghet før dere reiser. 

Ønsker deg en herlig ferie med venninnene dine ♥️

Anonymkode: 9964a...1e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Slutt å kjøp disse tullete produktene. Det er bare lureri. 

At folk ikke har skjønt det enda er for meg totalt uforståelig 

Anonymkode: c4228...f1f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Vennene dine er med deg pga hvem du er, ikke fordi du ser sånn og sånn ut!

Men om du sliter veldig med akne sp kan du be om henvisning til hudlege. Det finnes ordentlige preparater man kan prøve som virker langt bedre enn dyre hudpleieserier.

Anonymkode: f9fd0...8af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Spør om resept på lymecyclin( må slutte med den en ukes tid før soleksponering) lett å bli solbrent

Anonymkode: 0420a...c99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Evt prøv SOS paste fra Elixir, den inneholder svovel som er SVÆRT betennelsesdempende. Råbra!! 

Anonymkode: 0420a...c99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Helt seriøst, kjør carnivorekosthold fra og med i morgen. Det klarner opp huden umiddelbart! Bare spis rene råvarer og styr unna absolutt alt av melk, korn, sukker og ferdigmat. Spis egg til frokost + en halv avokado. Drikke masse vann, faste til tidlig middag som bør være en biff stekt i smør/talg/kokosolje. Ha litt avokado til.

Jeg LOVER det blir bedre!

Anonymkode: 41ce4...614

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Suverenbruker skrev (12 timer siden):

Dette høres sikkert drastisk ut, og jeg er det ikke selv og prøver å «konvertere» deg, men en vegansk diett gjør faktisk underverker for Akne! Mange som ikke vet dette. Melkeprodukter kan trigge akne hos noen. Kanskje du kan prøve det i noen uker? 

se på hun her f.eks, finnes masse annet om det på som du kan søke opp. 

https://youtu.be/QF3fcVh2Mpo?si=ps61_slFB7gfFC1T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du skriver ikke noe om hvilke produkter du har prøvd før.

Jeg anbefaler denne rensen vertfall. Den er billig, men funker veldig bra på uren hud. Jeg får nesten ikke kviser lenger, og om jeg får det, så forsvinner de mye raskere. 

image.png.7de7a329f4123a1aecfeebb4e67af276.png

Bruk morgen og kveld. 

Anonymkode: 4e903...83f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du skriver ikke noe om hvilke produkter du har prøvd før.

Jeg anbefaler denne rensen vertfall. Den er billig, men funker veldig bra på uren hud. Jeg får nesten ikke kviser lenger, og om jeg får det, så forsvinner de mye raskere. 

image.png.7de7a329f4123a1aecfeebb4e67af276.png

Bruk morgen og kveld. 

Anonymkode: 4e903...83f

Du kunne jo lagt ved navn og utsalgssted, ikke helt enkelt å lese på bildet :)

Anonymkode: fa5c2...d75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...