Gå til innhold

Er man rik eller har god råd i dette tilfellet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvis man har ca. 3.2 millioner i fond/cash, og en leilighet til 4-5 millioner. Er man da rik, eller har man god råd, eller hva er man i det tilfellet?

Anonymkode: 5e86e...ad2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Og uten gjeld.

AnonymBruker
Skrevet

Rik er man ikke, men den personen har god økonomi.

Anonymkode: 49ab5...040

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Rik er du i alle fall ikke. God råd har dumuligens, men det er mer et likviditetsspørsmål: Flere faktorer spiller inn, og det er ikke noe direkte fasitsvar her ut over at "du kunne vært verre stilt".

Anonymkode: 6c9ed...1d3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvis man har ca. 3.2 millioner i fond/cash, og en leilighet til 4-5 millioner. Er man da rik, eller har man god råd, eller hva er man i det tilfellet?

God økonomi.

Jeg er ikke rik vil jeg si. Er «god for» skarve 17 mill (fond/hus/++).

Anonymkode: a21cf...76e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Man har god økonomi

Anonymkode: 5ed78...049

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde følt meg ganske rik om jeg alene hadde en bolig til 4-5 mill uten gjeld og over 3 mill i fond. Men jeg har nokså høy lønn også. Hadde jeg tjent veldig lite, så hadde jeg ikke følt meg fullt så rik med dette. 

Anonymkode: 29c1a...c3a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ikke rik, man må ha minst flere titalls millioner for å kunne snuse på rik.

Støre er vel eksempel på en person jeg ville kalt rik. Han er ikke kakse, som for eksempel Fredriksen er, men han er rik.

Anonymkode: b2c86...d0d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

God økonomi.

Jeg er ikke rik vil jeg si. Er «god for» skarve 17 mill (fond/hus/++).

Hvorfor føler du deg ikke rik med så mange verdier? Hvor mye mener du man må ha for å føle seg som rik?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg hadde følt meg ganske rik om jeg alene hadde en bolig til 4-5 mill uten gjeld og over 3 mill i fond. Men jeg har nokså høy lønn også. Hadde jeg tjent veldig lite, så hadde jeg ikke følt meg fullt så rik med dette. 

Kan jeg spørre om inntekt formue?

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor føler du deg ikke rik med så mange verdier? Hvor mye mener du man må ha for å føle seg som rik?

Rik tenker jeg man er når man ikke trenger å bekymre seg om pengene. Jeg bekymrer meg hver eneste dag. 
50+ mill kanskje 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Rik tenker jeg man er når man ikke trenger å bekymre seg om pengene. Jeg bekymrer meg hver eneste dag. 
50+ mill kanskje 

Ikke for å være slem, men om du bekymrer deg nå, så tror jeg du hadde bekymret deg om du hadde 50 mill. Skjønner virkelig ikke hvordan du kan bekymre deg når du har 17 mill? Kan du beskrive hva du bekymrer deg over?

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Ikke for å være slem, men om du bekymrer deg nå, så tror jeg du hadde bekymret deg om du hadde 50 mill. Skjønner virkelig ikke hvordan du kan bekymre deg når du har 17 mill? Kan du beskrive hva du bekymrer deg over?

Jeg har ingen inntekt lenger. Er arbeidsledig. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har ingen inntekt lenger. Er arbeidsledig. 

Skjønner, takk for at du deler. Da gir det litt mer mening.

Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg vil si ingen av delene. Hvor god råd man har kommer an på inntekt, som ikke blir opplyst om. Pengene kan jo komme fra lottogevinst eller arv for alt jeg vet. 

Rik blir man aldri som vanlig ansatt, og man blir heller ikke rik av avkastning på fond. Man kan absolutt bli rik på eiendomsinvesteringer, men ikke på én leilighet til under gjennomsnittpris.

AnonymBruker
Skrevet

Rik er man når man ikke trenger arbeidsinntekt lengre men kan leve på kapitalinntekt. 20 mill minst, men uten boligformue. Så lenge man bor i boligen sin er det ren papirverdi.

Anonymkode: f22e3...bc2

AnonymBruker
Skrevet

man er kanskje rik på penger for de som ikke har penger, men rik er man ikke før man kan velge om man vil jobbe eller ikke og likevel kan leve som man ønsker.. 

Anonymkode: 4983a...a9e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil si du er rik. Jeg syn synd på mennesker som kun tenker penger=rikdom. Du har ingen gjeld, derav ingen økonomiske problemer. Joda, du kan stresse om fondet synker, men vil anta at du har god avkastning og kan redde deg ut om det får en dupp/krasj etc.

Du kan velge å jobbe mindre, leve enklere eller gjøre mer. For meg er det rikdom

Anonymkode: 13ba9...371

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Kan jeg spørre om inntekt formue?

Tjener 1.000.000 (ektefelle omtrent det samme), har bolig midt i Oslo med under 50 % belåningsgrad, utleiebolig, nesten 1.500.000 i fond og sparing. 
Føler meg ikke rik nå, men hadde vi fortsatt å ha denne lønna og kommet opp i dine verdier, så tror jeg, som sagt, at jeg hadde følt meg ganske rik. Nedbetalt bolig hadde gitt enorm frihet 😊

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har mer (ca 10mnok totalt)  føler meg ikke rik men trygg. Og beløpene du nevner er ikke nok hvis man ikke også har en ok inntekt.

Anonymkode: 34e6b...0a7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...