AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #1 Skrevet 10. juni 2024 Jeg er gravid i uke 10 og har funnet ut at min samboer har vært utro i et halvt års tid. det er så vondt, vi skulle jo bli en familie, jeg har et vondt valg, jeg ønsker jo barnet, men da må jeg forholde meg til han resten av livet. samboeren påstår han elsker meg og babyen, og vil ikke jeg skal ta abort. men det er vel egentlig det beste? Anonymkode: 67ed9...dec 1 32
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #2 Skrevet 10. juni 2024 Antagelig. Hadde han elsker deg, hadde han aldri hatt er forhold bak ryggen din Anonymkode: 4b05a...9db 32 16
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 Populært innlegg #3 Skrevet 10. juni 2024 Ta abort. Du kan starte en familie med en annen mann uten bagasje på slep. Særkullsbarn fører mye ekstra med seg. Både mtp arv og såre følelser. Stefar kommer ikke til å elske Særkullsbarnet som han elsker fellesbarna deres og dermed ofte oppdra litt strengere osv. Samarbeid med ekser om oppdragelse, ferier, oppfølging osv. Det er forferdelig mye mer mas å ha mine/dine/våre. Hadde jeg kunne unngått det så hadde jeg gjort det glatt. Anonymkode: af239...11e 40 3 15
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #4 Skrevet 10. juni 2024 Huff, herregud. Stakkars deg 💔 For en ufattelig råtten samboer du har. Det er bare du som kan ta avgjørelsen om du skal beholde babyen eller ikke. Samme hvilken av delene du velger, kommer det til å føles rett på sikt. Av erfaring kan jeg i alle fall si at ingenting kommer til å bli det samme. Ikke bli hos ham. Du kommer til å bli spist opp innvendig, og å få en baby oppi det hele virker helt umenneskelig. Det er en ekstrem omveltning i seg selv, som vil være vanskelig å kose seg og nyte følelsen over å være førstegangsmor sammen med en man har en slik historie med. Det kommer til å ødelegge så mye. Selv ville jeg nok flyttet ut og tatt abort for ti år siden, og det hadde vært rett da. Mens nå ville jeg flyttet ut og beholdt barnet, for nå står jeg veldig stødig på alle plan. Alt kommer an på hvilken livsfase du er i. Ønsker deg masse lykke til med valget, og håper du har gode mennesker rundt deg ❤️ Anonymkode: 00762...a8f 12 5 4
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #5 Skrevet 10. juni 2024 Jeg hadde tatt abort om dette var meg. Jeg hadde hatt nok med å komme meg over sviket fra samboeren min at jeg ikke hadde hatt kapasitet til å gå gravid og få barn. Og i hvert fall ikke med en mann som har vært utro. Ikke bare en fylla-har-skylda-utroskap engang, men noe som har pågått over lang tid. Nei, dette hadde jeg ikke villet ha barn med. Stor klem Anonymkode: 84c67...010 16 2 5
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #6 Skrevet 10. juni 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg er gravid i uke 10 og har funnet ut at min samboer har vært utro i et halvt års tid. det er så vondt, vi skulle jo bli en familie, jeg har et vondt valg, jeg ønsker jo barnet, men da må jeg forholde meg til han resten av livet. samboeren påstår han elsker meg og babyen, og vil ikke jeg skal ta abort. men det er vel egentlig det beste? Anonymkode: 67ed9...dec Altså det må jo nesten du finne ut av selv. Vil du ha barnet? Er forholdet over uavhengig av hva valg du tar? Er det for å straffe han du vil ta abort? Kan du oppdra barnet alene? Personlig ville jeg gått fra forholdet og tatt abort hvis abort føles rett for meg. Hadde jeg ikke tatt valget om abort - ville jeg likevel gå fra forholdet og oppdra barnet alene. Man kan umulig vite hva man føler i en sånn setting før man står der. Anonymkode: b92e4...e19 5 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #7 Skrevet 10. juni 2024 En mulighet er jo også å gjøre det slutt, få barn og registrere barnet med ukjent far. Anonymkode: e8ff6...0b5 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #8 Skrevet 10. juni 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): En mulighet er jo også å gjøre det slutt, få barn og registrere barnet med ukjent far. Anonymkode: e8ff6...0b5 Den muligheten er jo en forferdelig straff for det kommende barnet. Barnet har jo en far, selvom han var utro mot mor. Anonymkode: 2ba40...6e3 25 1 6
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #9 Skrevet 10. juni 2024 Stakkars deg, en forferdelig situasjon! 💔 Jeg hadde tatt abort hvis jeg var i din situasjon. Hadde gått videre og heller fått barn med en som er til å stole på. Anonymkode: dacce...5d7 4 3
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #10 Skrevet 10. juni 2024 Hvor gamle er dere? Synes det spiller litt inn, for er du f eks under 30 har du fortsatt god tid til å finne lykken på nytt og få barn med en som VIRKELIG elsker deg. Er du i 30 årene bør du beholde barnet. Du finner fortsatt en ny mann da også da, men har likevel fått sikret deg et barn 😬 Anonymkode: ff775...fa3 8 2 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #11 Skrevet 10. juni 2024 Dette må være veldig tøft❤️ Det er vanskelig å forstå situasjonen fullt og helt ut fra det lille du skriver. Jeg tror jeg hadde beholdt barnet. Og holdt muligheten åpen for at barnefar og jeg kunne funnet sammen igjen. Men da måtte begge være 100% motivert. Og han være villig til å jobbe knallhardt med seg selv og med å få meg tilbake igjen. Anonymkode: 6a7e6...93a 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #12 Skrevet 10. juni 2024 Få ungen, så lenge det ikke går ut over barnet på noe vis. KAN du se på barnet og unngå å se din samboer og hva han gjorde i følgende år til du dør? Nei? Ta abort. Anonymkode: ee8fc...f4d 5
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #13 Skrevet 10. juni 2024 Snakk med en nøytral tredjeperson om dette, TS. Du kan ringe Amathea også: https://amathea.no/ Vi vet ikke noe om hvor gamle dere er, hvor lenge dere har vært sammen og bodd sammen, og heller ikke hvordan forholdet har vært siste året. Alt dette, og mer til, kan spille inn på hvilket valg som vil være det beste for deg. Det som er viktig nå er at du finner ut hva som er riktigst for deg å gjøre ❤️ Hadde dette vært meg hadde jeg sett mindre alvorlig på f.eks. et ons i fylla hvis vi en periode forut hadde hatt det utfordrende i forholdet. Men det å være utro i et halvt år, det er noe langt mer en ubetenksomhet, et øyeblikk, en tilfeldighet. Å være utro i et halvt år innebærer utrolig mange valg, planlegging, tilrettelegging - og trolig også ganske mange løgner til partner. Og en mann som er istand til å gjøre dette over tid, det er en mann jeg ville slitt veldig med å få tillit til igjen, om det i det hele tatt var mulig for meg å få det. Videre er det andre ting som spiller inn. Hvordan oppdaget du utroskapen? Var det han selv som angret og fortalte det selv? Eller ble han avslørt av deg eller andre, eller tilfeldigvis avslørte seg selv uten å mene det? Og ikke minst - hva var hans reaksjon når han var avslørt? Måten han håndterte dette, og hvilke planer han har for å forsøke å reparere forholdet, og hvor mye ansvar han ønsker å ta for deg, ville også spilt inn for min del for hvilket valg jeg tok videre. Hans tidligere forholdshistorikk ville også spilt inn. Samme med om han viser selvinnsikt og greier å reflektere dypere over følgene av det han har gjort. Faktisk så ville hans tanker om hvordan han ev. vil stille opp som samværsfar spilt inn - både på om jeg beholdt barnet og om jeg ev. ga ham en sjanse til. Du trenger ikke svare på noen svar her, Ts, de er mest ment for at du kan tenke gjennom dem og se dem i forhold til hvordan han har håndtert dette siden du fant ut om hans utroskap. Det er så utrolig mye som kan spille inn, og det er bare du som kan finne ut hva som er riktig for deg, og du må forsøke å kommunisere godt med ham (og ikke minst han med deg!) for å komme frem til riktig beslutning. Uansett hvilken løsning du går for, så vil det mest trolig bli utfordrende og kreve hardt arbeid for deg - og samboer. Det er tøft om dere går fra hverandre, det er tøft om du beholder barnet, det er tøft om du tar abort, og det vil kreve minst like mye tøff jobbing om dere skulle holde sammen og gi forholdet og barnet en sjanse. Noen kan greie å holde sammen etter slik utroskap, men det krever mye, og det tar lang tid og stor innsats fra begges side for å få det til å lykkes - og begge må være villige til å gjøre den tøffe jobben som i så fall må til for å reparere og bygge et sterkere forhold sammen. Hva som er riktig må du og dere finne ut. Men ring Amathea og/eller snakk med en annen person som greier å gi deg gode og nøytrale råd oppi dette, slik at du lander på den løsningen som vil være riktigst for deg fremover! Jeg ønsker deg alt godt og styrke til videre, uansett hvilken løsning du går for ❤️ Anonymkode: c53bb...bd2 7 4 5
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #14 Skrevet 10. juni 2024 18 år- abort 42 år- behold Anonymkode: 800fe...137 5 1 4
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #15 Skrevet 11. juni 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): En mulighet er jo også å gjøre det slutt, få barn og registrere barnet med ukjent far. Anonymkode: e8ff6...0b5 Gud så latterlig Anonymkode: 94335...9a3 8 7
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #16 Skrevet 11. juni 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): En mulighet er jo også å gjøre det slutt, få barn og registrere barnet med ukjent far. Anonymkode: e8ff6...0b5 Så fordi mannen var utro mot damen. Så skal barnet straffes med å være uten en far... Ts. Du velger selv. Har du kapasitet både økonomisk og annet til å være Deltids mamma? Og ja da må du forholde deg tok pappaen i mange år fremover. Og om noen år har han rett på å ha barnet på deltid. Ønsker du dette så gå for det. Eller så tar du abort og finner en ny mann. Anonymkode: d26a9...bc3 4
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #17 Skrevet 11. juni 2024 Ts her, uff dette er så tungt og vondt, men jeg tror jeg er mest for abort. jeg orker ikke tanken på å forholde meg til han resten av livet. Og til deg som forslo at jeg skulle registrere ukjent far, han vet jo at jeg er gravid, og han er ikke idiot, og det hadde vært feil uansett. Vondt er det, men heldigvis er ikke foster større en sviske akkurat nå. Anonymkode: 67ed9...dec 1 32 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #18 Skrevet 11. juni 2024 Det ultimate sviket. Jeg har store problemer med å tro på at en slik mann evner å stille opp under svangerskap, fødsel og barseltid, ei heller å bli en god far. Anonymkode: 014ce...0f1 4 5
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #19 Skrevet 11. juni 2024 Så trist, god klem til deg❤️ Personlig hadde nok ikke jeg tatt abort. Folk har forskjellige meninger og ville tatt forskjellige valg. Hvor gammel er du? Har du økonomi til å være alenemor om det er det du ønsker? Du velger selv hva du vil gjøre. Om du har lyst på barn, har økonomi til å være alenemor, så tror nok ikke jeg du kommer til angre på å beholde selv om du må ha kontakt med han. Men om du føler abort er rett for deg, så må du gjøre det. Anonymkode: 32c37...0b5
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #20 Skrevet 11. juni 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Så trist, god klem til deg❤️ Personlig hadde nok ikke jeg tatt abort. Folk har forskjellige meninger og ville tatt forskjellige valg. Hvor gammel er du? Har du økonomi til å være alenemor om det er det du ønsker? Du velger selv hva du vil gjøre. Om du har lyst på barn, har økonomi til å være alenemor, så tror nok ikke jeg du kommer til angre på å beholde selv om du må ha kontakt med han. Men om du føler abort er rett for deg, så må du gjøre det. Anonymkode: 32c37...0b5 26, jeg har god økonomi, men jeg føler jeg har et valg, og jeg orker ikke den mannen resten av livet. Anonymkode: 67ed9...dec 6 30 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå