AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #1 Skrevet 10. juni 2024 Hei! Elsker jobben min men får ofte følelsen at den ikke betyr så mye i det store bilde. Jeg er svært risikoavers og hadde nok ikke trivdes i viktige jobber fordi jeg hadde vært redd for å gjøre noe feil. Må alle jobber bety noe? Anonymkode: ac40d...fa5
Gjest pop up bruker Skrevet 10. juni 2024 #2 Skrevet 10. juni 2024 Alle jobber betyr noe, og vi trenger folk i alle stillinger. Så at du vil gjøre akkurat den jobben du gjør, og er veldig fornøyd med det, er nok mer viktig for samfunnet enn du tror 🙏
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #3 Skrevet 10. juni 2024 Det finnes mange såkalte bullshit jobs. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Bullshit_Jobs Vet ikke om det er noe sånt du føler du har? Men så lenge trives (bra for deg selv) og betaler skatt (bra for andre), så tenker jeg det på mange måter betyr mye 😊 Anonymkode: bd0e6...7c0 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #4 Skrevet 10. juni 2024 Ofte er det mindre «fine» jobber som er viktigst. Vi så det godt under korona hvem som var samfunnskritiske (renhold, helse, transport, barnehage og matbutikk) og hvem som fikk evig hjemmekontor. Alle jobber betyr noe. Det er ikke alltid den med høyest lønn man savner først. Anonymkode: 54c82...a07 3 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #5 Skrevet 10. juni 2024 Jeg er dønn lat og vil ha mest mulig penger for minst mulig insats og ansvar. Har endt opp med det beste jeg kan tror jeg, men ser selvfølgelig etter muligheten til å ytterligere senke innsatsen mot tilsvarende belønning. Anonymkode: d6c90...351 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #6 Skrevet 10. juni 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ofte er det mindre «fine» jobber som er viktigst. Vi så det godt under korona hvem som var samfunnskritiske (renhold, helse, transport, barnehage og matbutikk) og hvem som fikk evig hjemmekontor. Alle jobber betyr noe. Det er ikke alltid den med høyest lønn man savner først. Anonymkode: 54c82...a07 Bla bla bla. På KORT sikt. På lang sikt er det jo mange av oss med hjemmekontor-jobber som finansierer dere med disse samfunnskritiske jobbene. Anonymkode: 0a486...dd2 3
Brunello Skrevet 10. juni 2024 #7 Skrevet 10. juni 2024 Samfunnet trenger alle. Det går helt fint at noen ikke har ambisjoner. Faktisk er det overraskende mange som har alt for store ambisjoner for seg selv ut fra forutsetningene de har. 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #8 Skrevet 10. juni 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Bla bla bla. På KORT sikt. På lang sikt er det jo mange av oss med hjemmekontor-jobber som finansierer dere med disse samfunnskritiske jobbene. Anonymkode: 0a486...dd2 Dere med hjemmekontor produserer ikke en damn shit. Det er oss på gulvet som sliter som gjør at du i det hele tatt kan sitte der på ræva og glo på en skjerm. Anonymkode: 9e0d6...ee3 5
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #9 Skrevet 10. juni 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dere med hjemmekontor produserer ikke en damn shit. Det er oss på gulvet som sliter som gjør at du i det hele tatt kan sitte der på ræva og glo på en skjerm. Anonymkode: 9e0d6...ee3 Du har null forståelse for hvordan ting henger sammen. Hjelp! Anonymkode: 0a486...dd2 3
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #10 Skrevet 10. juni 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Bla bla bla. På KORT sikt. På lang sikt er det jo mange av oss med hjemmekontor-jobber som finansierer dere med disse samfunnskritiske jobbene. Anonymkode: 0a486...dd2 Hehe. Kontekst: jeg er siviløkonom og har en såkalt hjemmekontor-jobb. Skammer meg litt hver gang jeg henter i bhg i treningstights og skjorte, og vet at jeg har høyere lønn enn alle som har stått på og sørget for at barna mine har hatt en fin dag, alle sykepleierne som kommer pesende opp fra sykehuset og til og med fysioterapeutene som også har lindret noens ubehag den dagen. Jeg tjener godt, har fantastiske vilkår og en behagelig jobb. Men føler virkelig ikke det betyr en pøkk Anonymkode: ac40d...fa5 3 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #11 Skrevet 10. juni 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Bla bla bla. På KORT sikt. På lang sikt er det jo mange av oss med hjemmekontor-jobber som finansierer dere med disse samfunnskritiske jobbene. Anonymkode: 0a486...dd2 Hjemmekontor betyr jobb uten betydning for samfunnet. Anonymkode: 86a40...5c5 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #12 Skrevet 10. juni 2024 Brunello skrev (10 minutter siden): Samfunnet trenger alle. Det går helt fint at noen ikke har ambisjoner. Faktisk er det overraskende mange som har alt for store ambisjoner for seg selv ut fra forutsetningene de har. Jeg har alltid ansett meg selv som ambisiøs. Jeg har jobbet hardt for å kommet inn på studiet, fått gode karakterer og jeg gjør det bra i jobben min. Jeg er rå på holde presentasjoner, men føler jobben min betyr så ekstremt lite. Mye er jo bare svada. Men ambisiøs = betydningsfullt yrke..? Ikke nødvendigvis vel? Anonymkode: ac40d...fa5
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #13 Skrevet 10. juni 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hjemmekontor betyr jobb uten betydning for samfunnet. Anonymkode: 86a40...5c5 Jeg tipper at 75% av alle system og funksjoner du er avhengig av i det daglige (både jobb og privat) er kodet og programmert av noen på er hjemmekontor 😊 Anonymkode: ac40d...fa5 3 3
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #14 Skrevet 10. juni 2024 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Jeg er dønn lat og vil ha mest mulig penger for minst mulig insats og ansvar. Har endt opp med det beste jeg kan tror jeg, men ser selvfølgelig etter muligheten til å ytterligere senke innsatsen mot tilsvarende belønning. Anonymkode: d6c90...351 Hva jobber du med? Anonymkode: ac40d...fa5
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #15 Skrevet 10. juni 2024 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg har alltid ansett meg selv som ambisiøs. Jeg har jobbet hardt for å kommet inn på studiet, fått gode karakterer og jeg gjør det bra i jobben min. Jeg er rå på holde presentasjoner, men føler jobben min betyr så ekstremt lite. Mye er jo bare svada. Men ambisiøs = betydningsfullt yrke..? Ikke nødvendigvis vel? Anonymkode: ac40d...fa5 Jeg er på veg fra et av de yrkene som blir nevnt over og studerer nå til siv øk, og kommer vel til å starte dagen tights sånn som deg om noen år. syns egentlig det er litt synd for jeg elsket jobben jeg hadde. Skulle på mange måter helst beholdt den livet ut. Den dårlige lønna og noen andre ting jeg misliker med bransjen (ikke selve jobben) er eneste grunnen til at jeg bytter. Har ingen tro på at jeg vil få det bedre i en annen jobb. Men jeg ønsker å ha bedre råd. Anonymkode: 2aea9...b25
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #16 Skrevet 10. juni 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hjemmekontor betyr jobb uten betydning for samfunnet. Anonymkode: 86a40...5c5 Ok, som en annen skriver. Da kan du jo bare gå tilbake til 100 % analog jobb da. Ingen elektroniske systemer. Ingen fremgang innen medisinsk forskning eller utvikling heller. Forskere elsker jo hjemmekontor! Så kan vi fjerne alle som jobber med etterretning eller datasikkerhet også, så kan Russland bare ta knekken på oss. Og du trenger vel heller ikke lønn, for økonomimedarbeideren har vel hjemmekontor innimellom? Anonymkode: 0a486...dd2 3
TomSawyer Skrevet 10. juni 2024 #17 Skrevet 10. juni 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg tipper at 75% av alle system og funksjoner du er avhengig av i det daglige (både jobb og privat) er kodet og programmert av noen på er hjemmekontor 😊 Anonymkode: ac40d...fa5 Skulle til å skrive noe lignende..😂. Alle som baserer identiteten sin på jobben sin bør jobbe med å slette den koplingen framover...de aller fleste jobbene som finnes vil bli gjort av roboter innen få år..
Portia Catonis Skrevet 11. juni 2024 #18 Skrevet 11. juni 2024 7 hours ago, pop up bruker said: Alle jobber betyr noe, og vi trenger folk i alle stillinger. Så at du vil gjøre akkurat den jobben du gjør, og er veldig fornøyd med det, er nok mer viktig for samfunnet enn du tror 🙏 Nei, samfunnet trenger ikke alle stillinger. Samfunnet trenger at folk betaler skatt, det er noe annet. Om jeg jobber som fotballspiller eller negledesigner kan jeg ikke si at jobben min er samfunnskritisk, men skatteinnbetalingene mine er det.
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #19 Skrevet 11. juni 2024 7 hours ago, AnonymBruker said: Hjemmekontor betyr jobb uten betydning for samfunnet. Anonymkode: 86a40...5c5 Jeg har hjemmekontor. Jobber i kommune, understøtter alt fra EPJ/pasientjournalsystemer til sosialklientsystem for den kommunale delen av NAV, nettverk til skolene i kommunen og mye mer. Helt uten betydning for samfunnet sa du? Neppe. Anonymkode: 2f838...0e3
Helt uperfekt Skrevet 11. juni 2024 #20 Skrevet 11. juni 2024 Så lenge noen gidder å betale deg for jobben du gjør betyr det at jobben din har en betydning
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå