Gå til innhold

Flere som synes Hollywood-filmer er mer uinteressante fordi skuespillerne er altfor pene? Det blir for mye.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor skal jeg gidde å se filmer med superpene kvinner/menn på 40+ som ser ut som roboter? 
 

Altså Hollywood har alltid vært overfladisk. Men teknologien har kommet så langt at det blir for polert. Og det orker jeg ikke. 
 

Breaking Bad var en fantastisk serie. Karakterene så ut som vanlige mennesker. Ikke perfekt Hollywoodske. 
 

 

Anonymkode: 376cc...35c

  • Liker 14
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja jeg sitter og ser på disse perfekte damene, og lurer på hvilke ansiktsbehandlinger de tar

Anonymkode: 063c2...bff

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser mye på franske filmer og serier for tiden, holder på å lære meg fransk! 
Men- har helt klart lagt merke til hvor mer naturlig utseende de fleste franske skuespillere har enn amerikanske. Et større mangfold - på alle måter. 

Anonymkode: a9e36...30e

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.6.2024 den 22.34):

Hvorfor skal jeg gidde å se filmer med superpene kvinner/menn på 40+ som ser ut som roboter? 
 

Altså Hollywood har alltid vært overfladisk. Men teknologien har kommet så langt at det blir for polert. Og det orker jeg ikke. 
 

Breaking Bad var en fantastisk serie. Karakterene så ut som vanlige mennesker. Ikke perfekt Hollywoodske. 
 

 

Anonymkode: 376cc...35c

Helt enig. Det irriterer, fordi det ødelegger filmer som ellers ville vært gode.

Anonymkode: 92d17...0cf

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det begynner å bli for mye. Det gjelder ikke bare utseendet, men også klesdrakt, sko osv.

Hvilke kvinnelige politibetjenter løper rundt i stiletthæler på jobb, liksom? Det blir for dumt og lite realistisk.

Det blir for perfekt og for striglet, noen ser jo ut som KI genererte mennesker. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke sett på amerikanske filmer eller serier på noen år. Det er det samme det går i hele tiden. Og ikke minst: de ser like ut alle sammen. 

Anonymkode: b7705...ded

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns at mye av filmene/seriene innhold også er overfladisk, og at det legges så mye vekt på comic relief eller generell overfladiskhet at karakterene ikke møter livet realistisk, også så ofte at alt bare føles ut som pjaff. Eller så mye drama, blandet med denne overfladiske urealistiske heyhey, blir bare lei, og det blir heller masete enn morsomt eller spennende.

Men det kan også være fordi en serie bør sees i moderate mengder for å nytes, istede for å sees i et sluk, for da kan jeg spesielt, vet ikke med dere, begynne å bli veldig lei av karakterer. 

Anonymkode: 0866b...41b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, foretrekker engelske eller nordiske serier og filmer. De fra USA blir så uvirkelig og vanskelig å relatere til. 

Endret av 17.11
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristin70 skrev (26 minutter siden):

Jeg er enig. Jeg liker å se engelsk krim, der ser jo folk helt vanlige ut, eks Happy Valley

Samme her. Det er en flott serie!

I samtlige amerikanske filmer og serier er skuespillerne urealistisk pene. Feilfrie tenner, og så videre. Gjør det litt uinteressant, og vanskelig å relatere seg til.
 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foretrekker at kvinnelige skuespillere både er attraktive og dyktige. Mange bevis på at slike finnes. 

Tenker kvinner innerst inne tenker det samme når det gjelder mannlige love-interests i filmer og serier.

Anonymkode: 30551...82f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Delvis enig. Synes det fungerer i noen filmer som James Bond-filmer, osv. Der gir det mening at folk er Hollywood-pene. 

Men i mange filmer så synes jeg skuespillerne er for pene til at rollen blir troverdig. Det gjeler f.eks når de prøver å spille "vanlige mennesker" eller "sliterne i samfunnet". De skal jo ikke se ut som modeller og de skal ikke være sminket som om de var på Oscar-utdeling. 

Samme gjelder kritthvite og perfekte tenner. 

Så nylig historisk drama hvor de hadde lagt enormt mye innsats i å få antrekkene riktige, men så er selv tjenestepikene sminket som om de var på Oscar-utdeling når selv fruen i huset ikke ville sminket seg fordi sminke på den tiden var sett ned på. 

Anonymkode: 231d6...61a

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Delvis enig. Synes det fungerer i noen filmer som James Bond-filmer, osv. Der gir det mening at folk er Hollywood-pene. 

Men i mange filmer så synes jeg skuespillerne er for pene til at rollen blir troverdig. Det gjeler f.eks når de prøver å spille "vanlige mennesker" eller "sliterne i samfunnet". De skal jo ikke se ut som modeller og de skal ikke være sminket som om de var på Oscar-utdeling. 

Samme gjelder kritthvite og perfekte tenner. 

Så nylig historisk drama hvor de hadde lagt enormt mye innsats i å få antrekkene riktige, men så er selv tjenestepikene sminket som om de var på Oscar-utdeling når selv fruen i huset ikke ville sminket seg fordi sminke på den tiden var sett ned på. 

Anonymkode: 231d6...61a

Edit: I tillegg irriterer jeg meg over at ektepar i Hollywood-filmer alt for ofte blir spilt av skuespillere hvor mannen er 20+ år eldre enn kvinnen. Det er ikke vanlig i virkeligheten at menn på 50+ er gift med 30-år gamle damer. 

Anonymkode: 231d6...61a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er enig. Det blir så virkelighetsfjernt når de skal være supervakre mennesker hvor alt er perfekt.

Og ting som irriterer meg er at kvinnene alltid har håret løst, uansett situasjon. De løper, jobber i helse, lager mat, jakter på skurker osv. Regner med at det fordi løst hår ser penere ut.

Historiske antrekk er også ofte veldig feil i Hollywood. De satser på at det skal se pent og sexy ut. De glemmer veldig ofte at kvinner frem til ganske nylig dekket til håret sitt, også i Norge. Og ofte var også bryst og hals dekket til. Men aldri i Hollywood. 

Å mennene er supertrente og har ofte et hårløst bryst. 

Det blir for kjedelig rett og slett.

Anonymkode: 992d2...755

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig,likte godt Linsey Lohan (sikkert feil skrivd) før.Men så litt av en film med hu nå,orka ikke se hele.Hu så så merkelig ut🙈Ble så feil å se på.

Anonymkode: 18d06...a12

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Irriterte meg litt over dette i serien Suits. Der var de jo omtrent på jobb på kontoret i 18-20 timer i døgnet. Men damene var hundre prosent striglet hele tiden i perfekte antrekk. De viste sjeldent vanlige scener som at man må gå på matbutikken, sove, vaske klær og hus osv... 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg er enig. Det blir så virkelighetsfjernt når de skal være supervakre mennesker hvor alt er perfekt.

Og ting som irriterer meg er at kvinnene alltid har håret løst, uansett situasjon. De løper, jobber i helse, lager mat, jakter på skurker osv. Regner med at det fordi løst hår ser penere ut.

Historiske antrekk er også ofte veldig feil i Hollywood. De satser på at det skal se pent og sexy ut. De glemmer veldig ofte at kvinner frem til ganske nylig dekket til håret sitt, også i Norge. Og ofte var også bryst og hals dekket til. Men aldri i Hollywood. 

Å mennene er supertrente og har ofte et hårløst bryst. 

Det blir for kjedelig rett og slett.

Anonymkode: 992d2...755

Det der irriterer meg i kostymedramaer også. For eksempel den siste filmatiseringen av Little Women, hvor samtlige hovedroller store deler av filmen surrer rundt med helt eller delvis utslått hår. Nei, kvinner gikk ikke rundt sånn på 1860-tallet. Vi som er litt kostymenerder kaller det The Great Hair Pin Shortage. Hele Hollywood er ekstremt hardt rammet. 

Og litt mer til tema. Jeg foretrekker ofte britiske filmer og serier. De har mange og gode karakterskuespillere som ser ut som helt vanlige mennesker, og dermed kan brukes i veldig mange ulike typer roller.

Anonymkode: d466c...bed

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alexandrine

Helt enig - ser nesten kun britiske og skandinaviske filmer og serier.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg er enig. Det blir så virkelighetsfjernt når de skal være supervakre mennesker hvor alt er perfekt.

Og ting som irriterer meg er at kvinnene alltid har håret løst, uansett situasjon. De løper, jobber i helse, lager mat, jakter på skurker osv. Regner med at det fordi løst hår ser penere ut.

Historiske antrekk er også ofte veldig feil i Hollywood. De satser på at det skal se pent og sexy ut. De glemmer veldig ofte at kvinner frem til ganske nylig dekket til håret sitt, også i Norge. Og ofte var også bryst og hals dekket til. Men aldri i Hollywood. 

 

Anonymkode: 992d2...755

Enig. I tillegg til at man i Hollywood-filmer ofte går svært upraktisk kledd. Veldig merkbart når filmene handler om steder med ekstreme klimaer. Om det enten blir svært kaldt eller svært varmt. I Hollywood bryr man seg ikke og velger heller hva som ser kult/sexy ut. 

Anonymkode: 231d6...61a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...