Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Noen som husker et tv-show (gameshow) hvor det var 2 lag som skulle løse oppgaver/gåter og komme frem til stedsnavn, og så hadde de en helikopterpilot (som het Johan) som reiste fra sted til sted og muligens lette etter tegn på at laget hadde kommet fram til riktig løsning.... Han fløy i utlandet..ihvertfall det jeg husker så var han i Columbia eller no slik...LUrer på om han var svensk og at hele tv-programmet var svensk, evt svensk/norsk. Noen som husker? Det er sikkert 20 år siden... *gammel*

Endret av MiniMjau
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg husker det! Han Johan, var egentlig stuntmann eller noe... :klø: ? Men ikke pokker om jeg klarer å huske hva programmet het. Men det var svensk, ja og gikk på SVT. Du kan jo forsøke å sende en mail til Sveriges Television, se :svt.se

Skrevet

Men det MÅ ha gått på NRK, for vi hadde bare NRK på denne tiden... ingen av de andre kanalene var "oppfunnet" og parabol var vel også fremmedord...

Skrevet
Men det MÅ ha gått på NRK, for vi hadde bare NRK på denne tiden... ingen av de andre kanalene var "oppfunnet" og parabol var vel også fremmedord...

Ja jeg husker det! Og jeg har spurt mange, men det ser ikke ut til at det er noen andre enn meg som husker det. Og det gikk garantert på NRK, for vi hadde heller ikke noen andre kanaler da.

Var det Roald Øyen som var programleder tro?

Gjest Plonk ikke innlogget
Skrevet

Bra noen andre husker det der også! Jeg begynte å lure på om det var noe jeg hadde drømt... Jeg er 99% sikker på at det het Skattejakten. Det var utrolig kult. Så det kan umulig ha vært Roald Øyen som var programleder :ler::ler:

Skrevet
Bra noen andre husker det der også! Jeg begynte å lure på om det var noe jeg hadde drømt... Jeg er 99% sikker på at det het Skattejakten. Det var utrolig kult. Så det kan umulig ha vært Roald Øyen som var programleder  :ler:  :ler:

Ja det het skattejakten. Og jeg også trodde en stund at jeg hadde drømt det, men da må vi i så fall ha hatt den samme drømmen! :ler:

Mye er forresten kult når man ikke har alternativer, så ikke utelukk Roald Øyen helt enda... ;)

Skrevet

Jeg husker det ja, men husker ikke så mye mere enn dere

Skrevet

Jeg husker så godt en gang de sikkert var i Australia. Han svensken så kenguruer for første gang, og han hoiet og lo mens han løp for å rekke oppdraget.

Det var sikkert ikke så bra som vi husker det nå, for da hadde det vel fortsatt gått varianter av det.... :ler:

Fru Nitha

Skrevet

JA, dette husker jeg! :klappe:

Det var vel egentlig en slags TV-variant av den skattejakten som går på radio i påsken, bare at her sendte man da faktisk noen ut til de stedene man skulle frem til.

Husker iallefall jeg syns deltagerne var kjempeflinke som klarte å finne frem til alle de stedene.

Det var helt klart et norsk program, med norske deltagere, men mulig han "Johan" var svensk.....?

• 2 uker senere...
Skrevet (endret)

Jeg sendte mail til nrk da denne tråden var aktuell, og her er er svaret jeg fikk:

Hei, Serien "skattejakt" ble sendt på NRK i 1983(9. programmer).Prodinfo: NRK  P: Roald Øyen, P: Knut Bjørnsen

Innhold :

Fra et studio i Paris dirigeres letingen etter tre skatter gjemt under

fremmede himmelstrøk.  deltakere i det første programmet i serien er Gitte

LAURITZEN og Knut BITSCH fra Danmark.  Dommer : Jørgen SCHLEIMANN.

Helikopterreporter : Johan TOREN.

Med vennlig hilsen

NRK marked-og kommunikasjonsavd

Publikumsservice

Var altså ikke hele borte da jeg nevnte Roald Øyen som programleder, og helikopterpiloten het virkelig Johan! :)

Endret av Violetta
Skrevet

JEg husker jeg så det på svensk TV. Med han som startet Robinson programmene som programleder. Men hva het nå han igjen? Lang, blond svenske.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...