AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #1 Skrevet 10. juni 2024 Og jeg ble glad for å høre det. Det har vært magefølelsen min og nå fikk jeg det bekrefta. Har levd med kompleks dissosiativ lidelse hele livet og var heldig nok til halvannet år med individual-psykolog på Modum Bad Oslo, men det er liksom såvidt starten på å få til "indre samarbeid" og ordentlig bearbeiding. Jeg er ikke fortvila eller i en desperat situasjon. Bare resignert. Vet ikke hva jeg spør etter. Eller jo. Er det noen med tunge traumelidelser som har fått god hjelp? En god og sensitiv psykolog med konkrete verktøy og/eller god hva det enn er som får en videre? Noen som har tips? Noen som har akseptert at slik ble livet og slått seg til ro med det? Jeg er 39 og venter liksom ennå på å bli frisk så livet kan starte... Anonymkode: aeb24...334 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #2 Skrevet 10. juni 2024 Jeg har store traumer fra barndommen, begge foreldrene mine utsatte meg for det, så det er jo mange traumer over flere år. Og føler at de fleste psykologer vil ikke ta tak i det, siden det blir så mye. Men gikk i 1,5 år til en traume spesialist på DPS. Og han prøvde sitt beste. Men så at han og ble påvirket av dette, og at det var tøft for han, og høre de groveste traumene. Ting ble litt bedre, men ingen stor endring. Og det er jo som han sa, vi kan ikke jobbe med 1000 forskjellige traumer. Og etter 1,5 år, så var jeg og sliten av å gå gjennom traumer. Så jeg ville og ha pause. Jeg prøvde og privat psykolog, men han ville overhodet ikke jobbe med traumene. Der endte vi opp med å prate mest om politikk. Så da sluttet jeg der. Jeg har vel bare gitt litt opp. Jeg mediterer og holder på med yoga. føler det hjelper litt og. Men jeg lever et greit liv. Anonymkode: 47c1a...25d 2 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #3 Skrevet 10. juni 2024 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Og jeg ble glad for å høre det. Det har vært magefølelsen min og nå fikk jeg det bekrefta. Har levd med kompleks dissosiativ lidelse hele livet og var heldig nok til halvannet år med individual-psykolog på Modum Bad Oslo, men det er liksom såvidt starten på å få til "indre samarbeid" og ordentlig bearbeiding. Jeg er ikke fortvila eller i en desperat situasjon. Bare resignert. Vet ikke hva jeg spør etter. Eller jo. Er det noen med tunge traumelidelser som har fått god hjelp? En god og sensitiv psykolog med konkrete verktøy og/eller god hva det enn er som får en videre? Noen som har tips? Noen som har akseptert at slik ble livet og slått seg til ro med det? Jeg er 39 og venter liksom ennå på å bli frisk så livet kan starte... Anonymkode: aeb24...334 Hvordan oppdaget du at du har denne lidelsen? Anonymkode: dc982...535
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #4 Skrevet 10. juni 2024 17 minutter siden, AnonymBruker said: Hvordan oppdaget du at du har denne lidelsen? Anonymkode: dc982...535 Kjente meg igjen i en roman. Leste mer om det og fikk mitt livs sjokk da jeg oppdaget at diagnosen var satt mange år før, under en innleggelse. Ts. Anonymkode: aeb24...334
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #5 Skrevet 10. juni 2024 Glemte å skrive at jeg også ble utredet på Modum. Skulle vært utallige Modum Bad i hele Oslo og resten av landet. De er i særklasse. Anonymkode: aeb24...334
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #6 Skrevet 10. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Og jeg ble glad for å høre det. Det har vært magefølelsen min og nå fikk jeg det bekrefta. Har levd med kompleks dissosiativ lidelse hele livet og var heldig nok til halvannet år med individual-psykolog på Modum Bad Oslo, men det er liksom såvidt starten på å få til "indre samarbeid" og ordentlig bearbeiding. Jeg er ikke fortvila eller i en desperat situasjon. Bare resignert. Vet ikke hva jeg spør etter. Eller jo. Er det noen med tunge traumelidelser som har fått god hjelp? En god og sensitiv psykolog med konkrete verktøy og/eller god hva det enn er som får en videre? Noen som har tips? Noen som har akseptert at slik ble livet og slått seg til ro med det? Jeg er 39 og venter liksom ennå på å bli frisk så livet kan starte... Anonymkode: aeb24...334 Jeg fant meg en terapeut! Privat, ikke en psykolog eller psykiater… Og det funket for meg… Etter år i ‘’systemet’’ med ‘’behandling’’, så innså jeg, at jeg trengte noen som ikke fokuserte på diagnosene, men på meg som person! Sier ikke dette er rett for alle, men det var det for meg… Jeg synes det var veldig demotiverende og følte mye avmakt å bare bli sett på som en ‘’pasient med diagnosene x og y… For så å komme til ett menneske som var interessert i MEG og min historie og hva JEG mente, tenkte, følte (Selvom jeg absolutt ikke visste hva jeg mente, tenkte og hvert fall ikke følte😂) var helt magisk!! Terapeuten satt ikke å noterte, hun forstod at jeg ikke visste! Å høre for første gang; ‘’Det er ikke rart du ikke vet hva du mener, tenker eller føler, for jeg får en følelse av at det verken har vært eller er noen som noen gang har tillatt deg å mene, tenke eller føle noe annet det alle andre mente du skulle føle, slik at andre ikke følte eller føler det ubehagelig?’’ Var for meg helt uvirkelig… Så det funket for meg❤️ Uansett lykke til! Hvis du holder til i Oslo/Drammen/Hokksund kan jeg anbefale Samtaleterapeut Marisol Acosta. Hun holder til i Hokksund❤️ Nydelig dame som reddet meg! og ja, vært innom Modum Bad tidligere og ble stemplet som ‘’behandlingsresistent’’🤦♀️ Anonymkode: 17452...323 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #7 Skrevet 10. juni 2024 3 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg fant meg en terapeut! Privat, ikke en psykolog eller psykiater… Og det funket for meg… Etter år i ‘’systemet’’ med ‘’behandling’’, så innså jeg, at jeg trengte noen som ikke fokuserte på diagnosene, men på meg som person! Sier ikke dette er rett for alle, men det var det for meg… Jeg synes det var veldig demotiverende og følte mye avmakt å bare bli sett på som en ‘’pasient med diagnosene x og y… For så å komme til ett menneske som var interessert i MEG og min historie og hva JEG mente, tenkte, følte (Selvom jeg absolutt ikke visste hva jeg mente, tenkte og hvert fall ikke følte😂) var helt magisk!! Terapeuten satt ikke å noterte, hun forstod at jeg ikke visste! Å høre for første gang; ‘’Det er ikke rart du ikke vet hva du mener, tenker eller føler, for jeg får en følelse av at det verken har vært eller er noen som noen gang har tillatt deg å mene, tenke eller føle noe annet det alle andre mente du skulle føle, slik at andre ikke følte eller føler det ubehagelig?’’ Var for meg helt uvirkelig… Så det funket for meg❤️ Uansett lykke til! Hvis du holder til i Oslo/Drammen/Hokksund kan jeg anbefale Samtaleterapeut Marisol Acosta. Hun holder til i Hokksund❤️ Nydelig dame som reddet meg! og ja, vært innom Modum Bad tidligere og ble stemplet som ‘’behandlingsresistent’’🤦♀️ Anonymkode: 17452...323 Ble du stemplet "behandlingsresistent " av Modum?? De et jo så imot begrepet. Ts. Anonymkode: aeb24...334
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #8 Skrevet 10. juni 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Ble du stemplet "behandlingsresistent " av Modum?? De et jo så imot begrepet. Ts. Anonymkode: aeb24...334 Ser det ble dårlig formulert… Det var ikke Modum som sa det🙈 Det var først etter siste behandleren min mente jeg var det, at jeg ble henvist til Modum Anonymkode: 17452...323
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #9 Skrevet 11. juni 2024 Det er ingen sammenheng mellom overskrift og innlegget ditt TS… ? Anonymkode: 12257...f63 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #10 Skrevet 11. juni 2024 3 hours ago, AnonymBruker said: Det er ingen sammenheng mellom overskrift og innlegget ditt TS… ? Anonymkode: 12257...f63 So.....? Anonymkode: aeb24...334
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #11 Skrevet 11. juni 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): So.....? Anonymkode: aeb24...334 Det er irriterende og unødvendig? Anonymkode: d7568...7cc
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #12 Skrevet 11. juni 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Det er irriterende og unødvendig? Anonymkode: d7568...7cc Det er jo deler av innlegget som samsvarer med overskriften. Skriver også midtveis at "jeg vet ikke hva jeg vil med dette". Ts. Anonymkode: aeb24...334
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå