AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #1 Skrevet 10. juni 2024 Vi har vinduet åpent på soverommet, og hører godt lyder fra nabohuset som sikkert også har vindu på gløtt. Kveld etter kveld i ukesvis er det en baby som gråter lenge, ofte timer i strekk. Jeg vet ikke alder men tipper et par måneder basert på gråten. Ikke kolikkgråt. Har unger selv, og synes det er hjerteskjærende å høre på. Er liksom ikke noe man får gjort heller. Kan ikke akkurat gå og ringe på døra og be de trøste babyen sin. Måtte bare få det ut🤷♀️ Anonymkode: 7c2b3...9de 2
Gjest Chicchi Skrevet 10. juni 2024 #2 Skrevet 10. juni 2024 Men hva er kolikkgråt? Hører du forskjell på et barn som gråter mens det blir trøstet av en desperat forelder og et barn som gråter alene?
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #3 Skrevet 10. juni 2024 Chicchi skrev (Akkurat nå): Men hva er kolikkgråt? Hører du forskjell på et barn som gråter mens det blir trøstet av en desperat forelder og et barn som gråter alene? Ja, er ganske erfaren mor og har hatt flere småsøsken med kolikk… Man hører forskjell på ulik type gråt. Nå har det eskalert til hyling over her…stakkars liten😢 Anonymkode: 7c2b3...9de 1
Gjest Chicchi Skrevet 10. juni 2024 #4 Skrevet 10. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, er ganske erfaren mor og har hatt flere småsøsken med kolikk… Man hører forskjell på ulik type gråt. Nå har det eskalert til hyling over her…stakkars liten😢 Anonymkode: 7c2b3...9de Men hallo i luken... den kjøper jeg ikke. Jeg hadde selv kolikkbarn og var livredd naboene skulle tro jeg torturerte ungen min. Men ingenting hjalp, selv om jeg bysset og bysset i timevis. Og hvis du har rett; gråtekur er vel ikke ulovlig (selv om det kanskje burde vært det). Stakkars barn så klart, men lite å gjøre. Om du våger kan du jo prøve å spørre forsiktig om de trenger hjelp med noe. Trilleturer eller noe sånt. Så kan du se an hva de svarer, om det er gråtekur eller ei
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #5 Skrevet 10. juni 2024 Som utenforstående er det ikke sikkert du hører forskjell på kolikk gråt hos nabo barn. Her trodde naboen neste vi drev med barnemishandling. Barne gråt så og si døgnet rundt. Vi sov på skift. Anonymkode: 173e2...6db 8
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #6 Skrevet 10. juni 2024 Chicchi skrev (4 minutter siden): Men hallo i luken... den kjøper jeg ikke. Jeg hadde selv kolikkbarn og var livredd naboene skulle tro jeg torturerte ungen min. Men ingenting hjalp, selv om jeg bysset og bysset i timevis. Og hvis du har rett; gråtekur er vel ikke ulovlig (selv om det kanskje burde vært det). Stakkars barn så klart, men lite å gjøre. Om du våger kan du jo prøve å spørre forsiktig om de trenger hjelp med noe. Trilleturer eller noe sånt. Så kan du se an hva de svarer, om det er gråtekur eller ei Spiller ingen rolle, for lite jeg får gjort dessverre. Har barn i flere aldre selv og ikke tid å tilby hjelp/trilletur som du foreslår dessverre. Nei ulovlig er det ikke, men ganske utdatert. Anonymkode: 7c2b3...9de
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #7 Skrevet 10. juni 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Som utenforstående er det ikke sikkert du hører forskjell på kolikk gråt hos nabo barn. Her trodde naboen neste vi drev med barnemishandling. Barne gråt så og si døgnet rundt. Vi sov på skift. Anonymkode: 173e2...6db Jo jeg har flere barn, jobber med barn og hadde mange småsøsken. Kolikkgråt er en helt annen type gråt. Høres tøft ut for dere! Godt det går over. Anonymkode: 7c2b3...9de
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #8 Skrevet 10. juni 2024 Tantungen min skrek fra ho var 5-8 måneder mellom kl19 - 22. Hver kveld, som en klokke. For full hals. Ingenting nyttet🙄 Anonymkode: 8d7c8...48a 9
Granskudd Skrevet 10. juni 2024 #9 Skrevet 10. juni 2024 Kanskje du burde vurdere å levere en gryterett eller en kake på døra i stedet for å sitte på andre siden av veggen å dømme. Kanskje til og med spørre om du skal ta en trilletur så de får sove? Å ha et barn som gråter mye er kjempeslitsomt, det går jeg utifra at du vet siden du er en veldig erfaren mor. 11 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #10 Skrevet 10. juni 2024 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Ja, er ganske erfaren mor og har hatt flere småsøsken med kolikk… Man hører forskjell på ulik type gråt. Nå har det eskalert til hyling over her…stakkars liten😢 Anonymkode: 7c2b3...9de Slutt da. Du kjenner ikke denne babyen i det hele tatt. Klart du kjenner igjen gråten til dine egne barn, men du aner ikke årsaken til denne babyens gråt. Tenk heller på de stakkars foreldrene som står i det. Anonymkode: fd55d...8be 13 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #11 Skrevet 10. juni 2024 Granskudd skrev (3 minutter siden): Kanskje du burde vurdere å levere en gryterett eller en kake på døra i stedet for å sitte på andre siden av veggen å dømme. Kanskje til og med spørre om du skal ta en trilletur så de får sove? Å ha et barn som gråter mye er kjempeslitsomt, det går jeg utifra at du vet siden du er en veldig erfaren mor. Kanskje det🙃 Jeg dømmer ikke, bare får så vondt av den lille. Men håper jo at den blir forsøkt trøstet. Anonymkode: 7c2b3...9de
Granskudd Skrevet 10. juni 2024 #12 Skrevet 10. juni 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kanskje det🙃 Jeg dømmer ikke, bare får så vondt av den lille. Men håper jo at den blir forsøkt trøstet. Anonymkode: 7c2b3...9de Det finner du ut om du oppsøker dem med hyggelige gester og en utstrakt hånd. 5
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #13 Skrevet 10. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kanskje det🙃 Jeg dømmer ikke, bare får så vondt av den lille. Men håper jo at den blir forsøkt trøstet. Anonymkode: 7c2b3...9de Du dømmer ikke, du bare lager en forumtråd hvor du spekulerer i at naboene dine ikke gjør det de kan for å ta seg av babyen sin... Anonymkode: 4a88e...acb 11
Anononyma Skrevet 10. juni 2024 #14 Skrevet 10. juni 2024 Trenger vel ikke være kolikk. Vår sønn gråt i 2-6 timer HVER kveld en lang periode da han var 3-4 mnd. Vi bysset, bar, matet, skiftet bleier, holdt, klemte, kosa og sang. Vi var fullstendig desperate. Ingenting fungerte, MEN vi var med han i gråten hvert eneste sekund. Han hadde kort tungebånd og låsninger i nakken som vi fant ut av først da han var 4 mnd og vi dro til kiropraktor etter utallige timer hos hs og fastlege. DA ble det slutt på gråten. Du aner ikke hva naboen din står i. Om du helt reelt er bekymret for at barnet ikke får nødvendig omsorg er det jo selvfølgelig barnets hensyn som skal først, så da må du evt melde til bv. 8
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #15 Skrevet 10. juni 2024 Kan du prøve å bli mer kjent med dem eller se mer hvordan de er sånn ellers? Er vel ganske vanlig å prate med naboene sine om man bor i hus..? Min gråt og en del hver kveld, men aldri aldri alene. Men ikke i timesvis da. Forstår jo likevel at man blir bekymret. Det er jo faktisk babyer der ute som rett og slett blir neglisjert, selv om standardsvarene her på KG er å tro det beste om alle. Anonymkode: 41063...eea
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #16 Skrevet 10. juni 2024 Anononyma skrev (2 minutter siden): Trenger vel ikke være kolikk. Vår sønn gråt i 2-6 timer HVER kveld en lang periode da han var 3-4 mnd. Vi bysset, bar, matet, skiftet bleier, holdt, klemte, kosa og sang. Vi var fullstendig desperate. Ingenting fungerte, MEN vi var med han i gråten hvert eneste sekund. Han hadde kort tungebånd og låsninger i nakken som vi fant ut av først da han var 4 mnd og vi dro til kiropraktor etter utallige timer hos hs og fastlege. DA ble det slutt på gråten. Du aner ikke hva naboen din står i. Om du helt reelt er bekymret for at barnet ikke får nødvendig omsorg er det jo selvfølgelig barnets hensyn som skal først, så da må du evt melde til bv. En av mine hadde også stramt tungebånd så var mye gråt der, slitsomt mens det står på der man trøster etter alle kunstens regler. Denne nabobabyen har jeg hørt hver kveld i mange uker, hvis ikke måneder. Basert på gråten er jeg ganske sikker på at den ligger alene uten å bli trøstet, men jeg kan jo ta feil. Håper jo virkelig det. Anonymkode: 7c2b3...9de
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #17 Skrevet 10. juni 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Kan du prøve å bli mer kjent med dem eller se mer hvordan de er sånn ellers? Er vel ganske vanlig å prate med naboene sine om man bor i hus..? Min gråt og en del hver kveld, men aldri aldri alene. Men ikke i timesvis da. Forstår jo likevel at man blir bekymret. Det er jo faktisk babyer der ute som rett og slett blir neglisjert, selv om standardsvarene her på KG er å tro det beste om alle. Anonymkode: 41063...eea Jeg har prøvd å hilse når jeg går forbi i gata, men de hilser ikke tilbake og virker ganske reserverte. De flyttet inn i fjor en gang. Får prøve igjen☺️ Anonymkode: 7c2b3...9de
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #18 Skrevet 10. juni 2024 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Vi har vinduet åpent på soverommet, og hører godt lyder fra nabohuset som sikkert også har vindu på gløtt. Kveld etter kveld i ukesvis er det en baby som gråter lenge, ofte timer i strekk. Jeg vet ikke alder men tipper et par måneder basert på gråten. Ikke kolikkgråt. Har unger selv, og synes det er hjerteskjærende å høre på. Er liksom ikke noe man får gjort heller. Kan ikke akkurat gå og ringe på døra og be de trøste babyen sin. Måtte bare få det ut🤷♀️ Anonymkode: 7c2b3...9de Da er det ikke gråtekur de holder på med. Barna lærer bare innen noen dager at ingen kommer ved gråtingen. Anonymkode: 58506...7ae 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #19 Skrevet 10. juni 2024 Vår første gråt også utrøstelig noen timer hver kveld når hen var 1-2 måneder gammel. Begynte på ca samme tid, og eskalerte innimellom. Vi bysset på skift, gikk, tok knebøy, prøvde pupp, prøvde smokk, det var et mareritt 🥲 skjedde innimellom på dagtid og, jeg gråt stille selv mens jeg bysset. Varte heldigvis ikke i evigheter, selv om da føltes de ukene som evigheter allikvel. En baby på et par måneder høres jo slt for ung ut til gråtekur, så vi får jo håpe at det ikke er det. Og at det ikke er pga udekkede behov baby gråter. Det kan faktisk være at foreldrene gjør alt de kan. Vil tro at naboer med vår kunne mistenkt at vi ikke gjorde noe. Anonymkode: 2fb6a...84f 2 1
mkbg Skrevet 10. juni 2024 #20 Skrevet 10. juni 2024 Kanskje er du min nabo. Her er endelig ungen min sovnet, etter nok en kveld med gråt, og tidvis hysterisk gråt og hyling. Tilbake sitter 2 utslitte foreldre, som har bært, og bysset, koset, sjekket bleie og prøvd alt vi kan tenke oss de siste ukene for at lille skal få sove... men alene har han ikke vært 4 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå