Gå til innhold

Østerrike


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som har gode tips til reisemål med en 16 år i Østerrike?

Anonymkode: f4d84...d10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et fantastisk land, sommer som vinter! Wien er selvsagt bra, Salzburg likeså. Mange flotte kunstmuseer og severdigheter. Men det finnes mange fine småbyer og så utrolig mye fin natur. Så ville anbefalt å reise litt rundt. Cruise på Donau er fint. Også det kanskje beste landet for julemarkeder, men du hadde kanskje spesifisert det hvis dere skulle reise på den tiden. 

Anonymkode: f5709...2eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Et fantastisk land, sommer som vinter! Wien er selvsagt bra, Salzburg likeså. Mange flotte kunstmuseer og severdigheter. Men det finnes mange fine småbyer og så utrolig mye fin natur. Så ville anbefalt å reise litt rundt. Cruise på Donau er fint. Også det kanskje beste landet for julemarkeder, men du hadde kanskje spesifisert det hvis dere skulle reise på den tiden. 

Anonymkode: f5709...2eb

Er nå i sommer. Skal til Wien en tur. Resten tar vi litt på sparket. Hvordan er prisene på flybilletter videre fra Østeriket, tenkte kanskje vi kunne hoppet på et tilfeldig fly til et annet sted. 

Slott er vel et must I land som Østerrike! Så det skal vi nok få med. Lurte litt på om det er finnes noe spesielt som kunne vært verd å få med seg, kanskje noe spesielt til og med.

Anonymkode: f4d84...d10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Er nå i sommer. Skal til Wien en tur. Resten tar vi litt på sparket. Hvordan er prisene på flybilletter videre fra Østeriket, tenkte kanskje vi kunne hoppet på et tilfeldig fly til et annet sted. 

Slott er vel et must I land som Østerrike! Så det skal vi nok få med. Lurte litt på om det er finnes noe spesielt som kunne vært verd å få med seg, kanskje noe spesielt til og med.

Anonymkode: f4d84...d10

Austrian har ofte bra priser og flyr til mange steder, vet ikke hvordan prisene er på kort varsel midt på sommeren, dog. Wien kan ofte bli trykkende varmt på sommeren, så jeg ville absolutt tatt meg en tur rundt i landet, finne noen fine alpelandsbyer. Men det er flere fantastiske slott bare i Wien, som Schönbrunn og Belvedere. På elvecruise som jeg nevnte seiler man forbi flere fine slott, og man kan også komme i land og se seg rundt, litt forskjellig hva de ulike tilbyr.

Anonymkode: f5709...2eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Austrian har ofte bra priser og flyr til mange steder, vet ikke hvordan prisene er på kort varsel midt på sommeren, dog. Wien kan ofte bli trykkende varmt på sommeren, så jeg ville absolutt tatt meg en tur rundt i landet, finne noen fine alpelandsbyer. Men det er flere fantastiske slott bare i Wien, som Schönbrunn og Belvedere. På elvecruise som jeg nevnte seiler man forbi flere fine slott, og man kan også komme i land og se seg rundt, litt forskjellig hva de ulike tilbyr.

Anonymkode: f5709...2eb

Takk for tips👍

Anonymkode: f4d84...d10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Er nå i sommer. Skal til Wien en tur. Resten tar vi litt på sparket. Hvordan er prisene på flybilletter videre fra Østeriket, tenkte kanskje vi kunne hoppet på et tilfeldig fly til et annet sted. 

Slott er vel et must I land som Østerrike! Så det skal vi nok få med. Lurte litt på om det er finnes noe spesielt som kunne vært verd å få med seg, kanskje noe spesielt til og med.

Anonymkode: f4d84...d10

Hvorfor ikke ta tog? Ta en titt på kartet, så ser du at det er flere andre land man kan reise til uten at det blir så lange avstander. Det fine med tog er at det som regel går fra sentrum til sentrum, så man sparer inn litt tid på å slippe å reise til og fra flyplass. I tillegg har man utsikt, slik at turen i seg selv blir en opplevelse.

 

Anonymkode: bc86f...bb1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

58 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor ikke ta tog? Ta en titt på kartet, så ser du at det er flere andre land man kan reise til uten at det blir så lange avstander. Det fine med tog er at det som regel går fra sentrum til sentrum, så man sparer inn litt tid på å slippe å reise til og fra flyplass. I tillegg har man utsikt, slik at turen i seg selv blir en opplevelse.

 

Anonymkode: bc86f...bb1

Ja, både Wien, Bratislava og Praha er innen rimelig avstand.

Anonymkode: f5709...2eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ja, både Wien, Bratislava og Praha er innen rimelig avstand.

Anonymkode: f5709...2eb

Men kan jo tilføye at jeg synes Østerrike har mer en nok å by på til mer enn ett besøk, så ville dratt til de andre stedene på egne turer :) 

Anonymkode: f5709...2eb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert med gode tips😊 Samtidig prøver jeg å finne noen opplevelser uten om det vanlige, uren at det blir vulgært selvsagt, men har alltid søkt etter alternative opplevelser på reiser. Men dere har mange andre gode tips. Tenker det blir noen togreiser til andre bye og steder. Ville bare høre om noen har gjort noe spesielt på ferie, noe litt uten om det vanlige. 

Anonymkode: f4d84...d10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Budapest er en enkel dagstur unna. 

Anonymkode: 3d42b...0f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våre beste ferieminner fra Østerrike er Burg Hohenwerfen i nærheten av Salzburg, og bobbane i Serlesbahnen nær Innsbruck. 

Anonymkode: 30e98...348

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...