Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor lenge tenker du at det er greit at samboer/kjæreste/mann/kone drar på ferie uten deg?

Da han/hun bruker av sine ferieuker til å besøke familie/dra et sted uten deg? I strekk? Hvert år? 
Hvor mye av de ferieukene man har hadde du forventet at det ble prioritert at man brukte sammen?

Gjerne ta med hvor gamle dere er og om dere har barn.

Anonymkode: 5c842...709

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal på 2 uker ferie alene. 

Anonymkode: 340b0...55a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har ikke barn, men samboeren er fra et land på andre siden av jordkloden, så jeg forbereder meg på at det kan bli 4-5 uker hvor han er bortreist uten meg. Kan takle det feks annethvert år. Ideelt ønsker jeg to uker ferie sammen. 

Anonymkode: d8ab9...6cc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er gift og har barn. 

Forventer ektefelle bruker hovedparten av ferie sammen med oss. 

Anonymkode: 0aa4f...c1a

AnonymBruker
Skrevet

Før barn tenkte jeg at halve ferien iløpet av året forventet jeg at vi var sammen. I praksis var vi som regel sammen 2/3 av ferien.

Etter barn forventer jeg at vi er sammen mesteparten av ferien eller at den som har ferie alene har med eller er med barnet. I år har vi vel tatt 2-3 dager hver til egne ting og resten av ferien er til familien.

Anonymkode: f6293...cf7

AnonymBruker
Skrevet

Jeg reiser gjerne på ferie 4 - 6 uker alene. Men da ungene var små så reiste vi aldri hver for oss på ferie.

Anonymkode: f3118...c18

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Er gift og har barn. 

Du er vel en sånn som forventer mye av hen, men ikke omvendt?

Anonymkode: ab6bd...ccc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du er vel en sånn som forventer mye av hen, men ikke omvendt?

Anonymkode: ab6bd...ccc

Logisk må vel vedkommende gjøre det samme selv, ellers blir det ikke familieferie.

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

For min del kan ektefelle reise bort så mye han ønsker. Han er pensjonist så det kan knapt kalles ferie.

Jeg har et voksent særkullsbarn boende i utlandet som jeg besøker to uker hvert år. 

Det er aldri noen konflikter eller diskusjoner rundt det å reise på egenhånd.

For dere med felles småbarn/skolebarn og jobb med vanlige fem ferieuker, synes jeg ferier skal tilbringes sammen. 

Anonymkode: 5ae59...c53

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Er gift og har barn. 

vi har også familie men jeg forventer at han også bruker tid på den familien han hadde før vi ble en fordi den første familien, mor, far, søsken, tanter osv ikke blir mindre viktig selv om vi har vår familie resten av året. 

Anonymkode: 1706a...fa7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hvor lenge tenker du at det er greit at samboer/kjæreste/mann/kone drar på ferie uten deg?

Da han/hun bruker av sine ferieuker til å besøke familie/dra et sted uten deg? I strekk? Hvert år? 
Hvor mye av de ferieukene man har hadde du forventet at det ble prioritert at man brukte sammen?

Gjerne ta med hvor gamle dere er og om dere har barn.

Anonymkode: 5c842...709

vi er 44 og 48, har barn og flere dyr. Jeg drar på ferie alene 1-2 uker per år (ikke to i strekk, men en eller to separate), pluss noen langhelger. Eller alene eller sammen med en venninne. Drar stort sett på «husmorferie» for å trene, være på kurs (hobby ikke jobb), yogaretreat, etc.

Vi er jo sammen i hverdagene, trenger ikke å tråkke oppå hverandre all ferie i tillegg. Mannen liker teltturer, bilferie, fisking, padlin, klatring og fjellturer, og jeg liker strand, varme, yoga og ridning.

I tillegg drar jeg og barnet minst en gang i året på ferie til min familie alene. Han er med av og til, men er jo bedre at alle får gjøre det de ønsker i ferien - jeg har heller ikke noe behov for å tilbringe mer enn et par dager sammen med hans familie. 

Anonymkode: dd4cf...de7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Samboere i starten av 40 årene. Vi har ikke barn. 
Hvor mye tid han vil bruke på egen ferie, bestemmer han da helt selv. 
Hvor mye tid vi bruker på ferie sammen, er noe vi finner ut av ad hoc. Ikke noe vi lager regler for.:svett:

Anonymkode: aac6f...f57

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært vant med å reise litt alene, enten ei uke på fjellet, eller til varmere strøk. Etter at jeg ble samboer, så har vi reist 3 uker sammen hver sommer, men i år har hun bestemt at jeg trenger en "husfarferie", så jeg reiser en uke alene til varmen, før hun og hennes sønn kommer etter. Vi vil da ha 2 uker sammen. 

Anonymkode: 5e00a...a73

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

1 uke max 😭

Anonymkode: 9228e...51b

AnonymBruker
Skrevet

Er ikke noen selvfølge at man som par har særlig ferie samtidig.

• 1 måned senere...
AnonymBruker
Skrevet

I sommer tilbrakte samboeren min hele ferien med foreldrene og søsknene sine. Jeg var der deler av ferien, så fikk sett han. Men syntes ikke det var greit at ingenting av ferien hans var satt av til ferie med bare oss to og at hele ferien hvor vi så hverandre skjedde på hans premisser. Vi har vært samboere i noen år, men har ikke barn ennå. 

Generelt sett jeg tenker i alle fall 1 uke av ferien bør tas sammen når man ikke har barn ennå. Når man har barn derimot bør mesteparten av ferien tilbringes sammen med samboer/ektefelle og barn. 

Anonymkode: e5f4c...542

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...