Gå til innhold

Hvor sakte ville dere akseptert at forholdet deres skulle gått fremover i starten?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i ett nytt forhold, vi er 24 år gamle, bor alene hver for oss og har vært sammen i en mend og datet i ca 2 mnd før det. Jeg føler at ting går veldig sakte fremover.. jeg spurte henne idag om hva hun syntes om at jeg kunne overnatte for første gang en dag til helgen, men hun sier at hun ikke vil være klar for det steget før om minst tre måneder.

Jeg sa også at å sove på sofaen ville vært null problem om hun ikke var klar for at jeg skulle sove i senga hennes! Men det var heller ikke ett alternativ.

Jeg liker å tro at jeg er en ganske tålmodig type, er mulig jeg tar feil, men jeg føler at jeg ventet ganske lenge før jeg tok til meg å spørre i første omgang. Så jeg ble litt paff når hun sa minst 3 måneder.

Overreagerer jeg litt her?

Hvor langt ut i forholdet ville evt dere følt dere klare til å ha partner på overnattingsbesøk?

Anonymkode: e52ef...20c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo veldig individuelt, men så flott egentlig, at hun har såpass selvverd at hun ikke lar seg presse eller overtale når hun ikke er klar. Det viktigste nå er at du ikke betaler alt når dere er sammen eller blir en slags hundevalp som gjør alt hun vil i håp om at du skal få deg noe. Vær en likeverdig partner, som kysser henne god natt og går. Le gjerne litt av deg selv, si at du er så tent og at du  gleder deg til å få kysse henne andre steder enn bare på munnen, og så går du avsted. 

Stryk henne over rumpa, kyss henne på halsen. Alt små smakebiter av hva som kommer. Men ikke dra det lenger enn det, du vil at hun skal glede seg, ikke føle seg presset. 

Anonymkode: b8dbf...2bc

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Helt fint at det tar litt tid. Ingen grunn til å stresse med sex, for det blir bra når den tid kommer. Bruk tiden til å bli kjent, og vent med sex til dere er sikre på at det skal bli dere to i lang tid. Sex er best når du har det med noen du kjenner godt og som du er skikkelig glad i. Ikke sånn "forelsket-glad", men "kjærlighets-glad". Om forholdet skulle ryke før dere har hatt sex, da er det jo bare fint at dere ikke har ødelagt det hele med sex.

Selv ble jeg sammen med ei dame som ville vente med sex til vi var gift. Det holdt nesten. Bryllupet ble halvannet år etter at vi ble sammen, og vi hadde ikke samleie før 3-4 uker før bryllupet. Før det hadde vi lekt litt, og gitt hverandre orgasmer, men selve penetreringen holdt vi oss unna nesten helt til mål.

Nå har vi vært lykkelig gift i 25 år, og har tenkt å fortsette veien sammen.

Anonymkode: cd0c7...4ed

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke akseptert den situasjonen i det hele tatt. Men jeg er jo ikke i deres forhold. 

Anonymkode: 6689a...484

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Helt fint at det tar litt tid. Ingen grunn til å stresse med sex, for det blir bra når den tid kommer. Bruk tiden til å bli kjent, og vent med sex til dere er sikre på at det skal bli dere to i lang tid. Sex er best når du har det med noen du kjenner godt og som du er skikkelig glad i. Ikke sånn "forelsket-glad", men "kjærlighets-glad". Om forholdet skulle ryke før dere har hatt sex, da er det jo bare fint at dere ikke har ødelagt det hele med sex.

Selv ble jeg sammen med ei dame som ville vente med sex til vi var gift. Det holdt nesten. Bryllupet ble halvannet år etter at vi ble sammen, og vi hadde ikke samleie før 3-4 uker før bryllupet. Før det hadde vi lekt litt, og gitt hverandre orgasmer, men selve penetreringen holdt vi oss unna nesten helt til mål.

Nå har vi vært lykkelig gift i 25 år, og har tenkt å fortsette veien sammen.

Anonymkode: cd0c7...4ed

Takk for svar, men det har egentlig ingenting med sex å gjøre, det har jeg ingen problemer med å vente med heller, for jeg er så enig i det du sier om at det føles bedre å gjøre det når alt føles rett!

Det handler mer om det å bare få lov til å overnatte uten at det trenger å være noe baktanker, slik at jeg kan slippe å ta den siste bussen hjem hver kveld og få litt ekstra tid før vi legger oss! Istedet for å rushe avgårde og dra hjem til min tomme leilighet

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg ville ikke akseptert den situasjonen i det hele tatt. Men jeg er jo ikke i deres forhold. 

Hva ville du akseptert og gjort da? 

For dette handler ikke som sagt ikke om sex eller noe sånt, bare det ønsket om å få lov til å overnatte, uten baktanker. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke latt en kjæreste overnatte før jeg var klar for sex, uansett hvor mye han forsikret om at han kunne sove på sofaen helt uten baktanker. Litt for mange jenter har oppdaget hvor lite sånne forsikringer kan være verdt i praksis. Kudos til henne som klarer å sette de grensene hun er komfortabel med. 

Anonymkode: 27dfc...b60

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva er vits med overnatting? Du har vel eget hjem. Det er flere som har allerede sex, men venter med overnatting.

Anonymkode: b59f5...6fe

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hva ville du akseptert og gjort da? 

For dette handler ikke som sagt ikke om sex eller noe sånt, bare det ønsket om å få lov til å overnatte, uten baktanker. 

Ville forventet raskt kroppskontakt, sove inntil hverandre og sex. Hadde sagt takk for meg på et tidlig tidspunkt om den jeg datet så helt annerledes på det. Da ville vi jo ikke passet sammen. 

Andre folk kan være helt annerledes enn meg, søstera mi hadde ikke sex før hun ble gift. Men de utvekslet mye annet før den tid. Etter 3 mnds dating hadde hun overnattet på sofaen, møtt sin kommende svigermor mm. 

AnonymBruker
Skrevet

Høres ikke ut som hun er helt vill etter deg. 
Men hvorfor skal du overnatte hvis dere ikke skal ha sex? Høres litt bortkastet ut 😅

Anonymkode: 6b08f...5d7

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg er i ett nytt forhold, vi er 24 år gamle, bor alene hver for oss og har vært sammen i en mend og datet i ca 2 mnd før det. Jeg føler at ting går veldig sakte fremover.. jeg spurte henne idag om hva hun syntes om at jeg kunne overnatte for første gang en dag til helgen, men hun sier at hun ikke vil være klar for det steget før om minst tre måneder.

Jeg sa også at å sove på sofaen ville vært null problem om hun ikke var klar for at jeg skulle sove i senga hennes! Men det var heller ikke ett alternativ.

Jeg liker å tro at jeg er en ganske tålmodig type, er mulig jeg tar feil, men jeg føler at jeg ventet ganske lenge før jeg tok til meg å spørre i første omgang. Så jeg ble litt paff når hun sa minst 3 måneder.

Hvor langt ut i forholdet ville evt dere følt dere klare til å ha partner på overnattingsbesøk?

Ville ha akseptert det. Men tror jeg hadde holdt meg på litt mer avstand. Latt henne sta initiativ til kontakt. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.6.2024 den 21.07):

Mener du at dere har datet i 3 måneder allerede og enda vil hun vente 3 måneder til før overnatting? Har dere sex selv om du ikke overnatter? Hvis ikke, hadde det definitivt vært en dealbreaker for min del. Jeg bodde omtrent hos min kjæreste fra femte date, så for meg er det uforståelig at man ikke ønsker å sove sammen med den man er forelsket i med mindre det ligger noe annet bak?

Anonymkode: 781e2...e74

AnonymBruker
Skrevet

Hadde aldri ventet så lenge på verken overnatting eller sex. 

Anonymkode: bf1b0...288

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.6.2024 den 21.07):

Betyr det at dere ikke har hatt sex på de tre månedene dere har kjent hverandre?

Skrevet

Hun virker ganske umoden når hun sier minst tre måneder. Hvorfor vente med dette når man er sammen? Hvor har hun lest/hørte dette? Så utrolig teit å ha en plan for når man skal gjøre hva i et forhold.

Skrevet

Hmm det er jo bra hun setter tydelige rammer når det virker viktig for henne, siden dere er såpass unge kansje hun er litt redd for det neste steget eller har dårlige erfaringer? 

Ikke så lett å si, kan jo hende dere har helt ulike behov for nærhet også 🤔

Syns jo det var litt spesielt at du ikke kan overnatte på sofaen og derfor må stresse med buss hjem som du sier. Såpass langt inn i datingen🤔

Du må nok rett og slett snakke med henne vi kan synse så mye vi vil men er bare hun som vet svaret på hvorfor hun vil ta det såpass sakte. 

AnonymBruker
Skrevet

Ikke tving henne, da er det bedre å slå opp. Men snakk med henne om det. 

Anonymkode: 9c9fc...1ec

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...