Gå til innhold

Hyper allergisk. Tips til god duft til klær?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er hyper allergisk men har lyst på god duft til klærene. Etter alle forsøkene mine er det kun Milo som funker og jeg er både lei og synes det lukter lite og kort. Noen tips til vaskemiddel som har funket får andre med mye allergi? Har gitt opp det siste året så føler klærene mine stinker 

Anonymkode: f56b8...078

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Eddik.  Eller, aller best: sol og vind.

Anonymkode: addb9...7a0

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Verste for en allergiker er å tørke klær utendørs

Anonymkode: 48599...003

AnonymBruker
Skrevet

Om klærne stinker så vasker eller tørker du de feil. 

Anonymkode: bf0b9...227

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Verste for en allergiker er å tørke klær utendørs

Anonymkode: 48599...003

Aldri hørt. Hvorfor?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Aldri hørt. Hvorfor?

Pollen?

Anonymkode: cb4e8...4ca

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Pollen?

Anonymkode: cb4e8...4ca

Schønner

AnonymBruker
Skrevet

Hyperallergisk og vil bruke vaskemiddel med parfyme? Vel...

Bruk heller vaskemiddel helt uten parfyme. Dropp skyllemiddel.

Dersom det lukter av klærne etter vask så er det noe feil med vask og tørking, og ei lukt som ikke kan kamufleres med parfyme.

Anonymkode: 43ba7...9d3

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hyperallergisk og vil bruke vaskemiddel med parfyme? Vel...

Bruk heller vaskemiddel helt uten parfyme. Dropp skyllemiddel.

Dersom det lukter av klærne etter vask så er det noe feil med vask og tørking, og ei lukt som ikke kan kamufleres med parfyme.

Anonymkode: 43ba7...9d3

Klærene lukter ingenting og det er grunnen til jeg føler jeg stinker når jeg lukter andres klær på lang avstand😅 tåler den ene med lukt fra Milo men lukten er så svak den går bort medengang og er egentlig ikke til vanelig klesvask. 

Allergisk mot pollen og noen tre typer som er ute 😱 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Aldri hørt. Hvorfor?

Du tuller?

Anonymkode: d06b7...7b1

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er og svært allergisk. Men har aldri likt lukten av klær med tøymykner. Mange av de lukter jo grusomt. Jeg har alltid brukt neutral vaskemiddel. Selv da jeg ikke var allergisk mot parfyme. 

Og det beste er jo at klærne ikke lukter noe.

Anonymkode: c307d...8c6

AnonymBruker
Skrevet

Er allergisk selv og bruker bare vaskemiddel fra Sonett og evt eddik som skyllemiddel. Klærne lukter alltid rent og godt. Hvis du tåler det så kan du jo ha noen dråper med essensielle oljer i eddiken, da vil du få en naturlig duft ihvertfall, isteden for syntetisk som er farlig for både deg og miljøet. 

Anonymkode: c218d...c07

AnonymBruker
Skrevet

Klærene lukter ingenting og det er grunnen til jeg føler jeg stinker når jeg lukter andres klær på lang avstand😅 tåler den ene med lukt fra Milo men lukten er så svak den går bort medengang og er egentlig ikke til vanelig klesvask. 

Allergisk mot pollen og noen tre typer som er ute 😱 

Klærene? Vanelig? Tre typer som er ute?

Kan du ikke norsk?

Anonymkode: 49810...c92

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Klærene? Vanelig? Tre typer som er ute?

Kan du ikke norsk?

Anonymkode: 49810...c92

Dysleksi er veldig vanlig. Vil mene at å oppføre seg sånn som du gjør her er verre enn å ha skrivevansker. Ta deg sammen.

Anonymkode: c218d...c07

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vask klærne oftere om de stinker! 

Hvis du selv har normal hygiene, og du vasker klær regelmessig, så trenger du ikke at klærne lukter noe annet enn nøytralt/rent.

Anonymkode: 0a8ed...99f

• 1 måned senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.6.2024 den 20.39):

Er hyper allergisk men har lyst på god duft til klærene. Etter alle forsøkene mine er det kun Milo som funker og jeg er både lei og synes det lukter lite og kort. Noen tips til vaskemiddel som har funket får andre med mye allergi? Har gitt opp det siste året så føler klærene mine stinker 

Dropp det. Det lukter rett og slett ikke godt.

Milo lukter lenge.men når du går i lukta kjenner du det ikke lengre. Alle andre lukter det da

Anonymkode: b8bb5...292

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.6.2024 den 20.39):

Tuller du? Eller har du ikke forstått situasjonen din? 
Dersom en bjørkeallergiker hadde opprette en tråd og spurt om hvordan hen skulle klare å sove ute i bjørkeskogen i hele pollensesongen, så hadde det vært nesten like håpløst sumt og uforstående som å spørre hvilken duft en hyperallergisk person kan ha i klærne sine. 
Er du hyperallergisk så er det en ting som gjelder, å holde deg unna alt som lukter i ditt hjemmemiljø både for pusten/lungene , huden og hjerne n din sin del. 
Så hva er du hyperallergisk mot? Hva og hvor har du fått påvist hyperallergi? Hvilken behandling har du fått og får du? Litt vesentlig for spørsmålet ditt. 
Men er du selvdiagnostisert  så gidder ikke jeg bruke mer tid på et så håpløst spørsmål.

Anonymkode: c60eb...fae

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...