Gå til innhold

Mattips til en nylig slankeoperert

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg trenger tips til hvordan håndtere den nye hverdagen etter gastrisk bypass for en måned siden. Kom gjerne med tips og erfaringer, trenger spesielt tips til middager, og mat på farten/jobb/restaurant etc. Sliter litt med å tilpasse meg, magen er mye hoven og jeg har en del blodsukkerfall (tror jeg).. 

Takk på forhånd om du orker å svare ❤️

Anonymkode: da7ed...584

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Knekkebrød og tubeost er mat på farten. Rett i koppen er også flott da de fleste bensinstasjoner har kokende vann i kaffemaskiner sine.  Yoghurt, cottage cheese er også fine små måltider. Og egg om du tåler det (eggerøre, omelett, kokt egg).

Anonymkode: df005...f48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De første 6 ukene var de verste. Fikk ikke meg nok væske, kjøpte reabsorb på apoteket som hjalp veldig på formen! (Elektrolytter)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

De første 6 ukene var de verste. Fikk ikke meg nok væske, kjøpte reabsorb på apoteket som hjalp veldig på formen! (Elektrolytter)

Dette er slitsomt ja, mye verre enn jeg trodde.. kanskje jeg også skal prøve det, da jeg går i meg for lite væske.

Vil dere fortelle litt om deres erfaringer om når det blir bedre i magen og med mat/drikke etc? Føler meg såå oppblåst og øm enda. Har null matlyst.

Anonymkode: da7ed...584

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke forbredt deg på dette før operasjonen? Du må jeg jo igjennom en livsstilsendring, så veldig spesielt at du ikke har satt deg inn i hvordan den nye hverdagen vil bli. 

Anonymkode: 31e97...fa0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du ikke oppfølging fra ernæringsfysiolog? 

Anonymkode: 7a058...b68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...