Gå til innhold

Ble feit etter koronavaksinene!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er på ingen måte motstander av vaksiner.

Derfor tok jeg alle i rekken under pandemien.

Jeg har ikke noe bevis i det jeg nå sier.. men etter å kunne spist hva jeg vil hele livet og vært tynn som en strek er jeg nå 15 kg tyngre.

Ingen endring i livsstil.

Jeg er ikke gammel nok til overgangsalder, som kommer svært sent i begge sider av min slekt.

Jeg er mildt sagt i sjokk over å vektoppgangen. Jeg må nå passe meg, likevel bare øker vekten.

Ellers er helsen ok.

Anonymkode: fce22...609

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er normalt at man lettere går opp i vekt med alderen. Uten at det er overgangsalderen 

Anonymkode: e2ba7...4e6

• Liker 9
Skrevet

Demens neste....🙃🤪

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette tror jeg ikke noe på at har sammenheng. Uansett kan det ikke ha kommet 15kg over natten, kunne nok fint ha korrigert litt underveis.

Anonymkode: 1a61e...55e

• Liker 5
Skrevet

Coronatiden ga oss alle en endring i livsstil.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Alt man skal henge denne fuckings vaksinen på. Folk i dag, altså 🤯

Mange kom inn i usunne vaner ila pandemien, inkludert meg selv. La på meg 10 kg. Ble latere og spiste mer. Men da vaksinen kom så fikk det oss fortere i rute igjen og vi slapp mer nedstengninger.

Anonymkode: 637c1...7fb

• Liker 6
Skrevet

Det er nok andre ting en vaksine...så mye annet i kroppen din og livet ditt som kan gjøre at du går opp i vekt 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har ikke noe bevis i det jeg nå sier.. men etter å kunne spist hva jeg vil hele livet og vært tynn som en strek er jeg nå 15 kg tyngre.

Jeg er ikke gammel nok til overgangsalder, som kommer svært sent i begge sider av min slekt.

Jeg er mildt sagt i sjokk over å vektoppgangen. Jeg må nå passe meg, likevel bare øker vekten.

Ellers er helsen ok.

Det skyldes nok ikke vaksinene.... 

Anonymkode: 8b7a5...5d2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk også opp uvanlig mye etter de vaksinene. Tok to før jeg stoppet. Gikk fra ca 72-80, 37 år

Anonymkode: a0510...685

• Liker 3
Skrevet (endret)

Hvem vet,kanskje kroppen din reagerte på vaksina. Alle her inne er jo eksperter på vaksiner...tror de.

Endret av Sannhetsøkende
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk også opp mye i vekt etter vaksine, og potetgull med dipp, klart vaksinen har all skyld her!

Anonymkode: a925b...e45

• Liker 4
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje det er vaksinen, kanskje ikke. Det blir litt det samme som å skylde depresjoner og angst hos barn på pandemien. Ingen vet.

Anonymkode: d1be3...63b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Coronatiden avslørte virkelig gærningene blant oss.

Anonymkode: 72d55...9e6

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ellers er helsen ok.

Tynn som en strek og feit med bare 15kg? Hva med slank, normal, lubben? 

Anonymkode: 51179...b27

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Coronatiden avslørte virkelig gærningene blant oss.

Anonymkode: 72d55...9e6

Gjorde den?

Anonymkode: a25a5...c21

AnonymBruker
Skrevet

Det har vært mange ulike bivirkninger av vaksinen, noen mindre kjente enn andre, så jeg skjønner ikke at folk i denne tråden kan påstå at det ikke er vaksinen sin skyld. Det kan faktisk helt fint være en bivirkning. 

Anonymkode: 2dc26...0d7

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet

Hmm... Kan det være hormonelt? Hvordan ble menstruasjon påvirket av vaksinen? Endringer i hormoner kan påvirke mye som går utover vekta; insulin, stoffskifte, leptin, ghrelin og en rekke andre hormoner som styrer sult/metthet og appetitt. Vaksinen i seg selv påvirker ikke vekta, men mange opplevde jo endringer i menstruasjon så kan det tenkes at andre hormoner også kan påvirkes? Uansett årsak, gjelder termodynamikkens lover; energi inn versus ut, og om du er sikker på at inntaket ikke har endret seg, må forbruket ha blitt lavere - som kan skyldes en kombinasjon av flere ting som hormoner, søvn, stress, muskelmasse , aktivitetsnivå, medisiner mm . Du må dermed enten øke forbruket eller redusere inntaket

• Nyttig 2
Skrevet (endret)

Jeg la også på meg under koronatiden. Hjemmekontor  førte til at jeg spiste når jeg fikk lyst på noe.. Ventet ikke til lunchtid og så til middagstid.  Hva gjorde jeg på kvelden? Jo,  da satt jeg i sofaen og så på serier, koste meg da også! 

Var nok livsstilen og ikke vaksinen som gjorde at jeg la på meg! 

Har heldigvis gått ned nå da. 

Endret av tirben
Gjest Luksusbia
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Tynn som en strek og feit med bare 15kg? Hva med slank, normal, lubben? 

Anonymkode: 51179...b27

Akkurat det synes jeg bar merkelig også. Er jo bare fire år siden korona, og hvis ts tok tre vaksiner i 2021-22, og alltid har kunnet spise uten å legge på seg? Ingen går opp 15 kg og er feit helt plutselig. La oss si hun veide 65 kg da hun tok første vaksine og nå 80 kg bare 2 år senere. Uansett er det ikke bare lett å få i seg 105000 kalorier mer enn man trenger på så kort tid. Nå kan hun jo føle seg feit da. Men har hørtav en fetter at han la på seg 10 kg under korona. Men han hadde også sluttet å røyke, så da spiste han mye snop. Uansett kan ts spise litt mindre og gå ned de kiloene igjen. 

Gjest Luksusbia
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Det har vært mange ulike bivirkninger av vaksinen, noen mindre kjente enn andre, så jeg skjønner ikke at folk i denne tråden kan påstå at det ikke er vaksinen sin skyld. Det kan faktisk helt fint være en bivirkning. 

Anonymkode: 2dc26...0d7

Men hvis det er en bivirkning, så fjerner det likevel ikke ansvaret for å justere mat og aktiviteter, på en sånn måte at vekten ikke fortsetter å øker med 7-8 kg hvert eneste år. Pfizer kommer ikke til å betale erstatning uansett. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...