AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #1 Skrevet 10. juni 2024 Dette høres bare så ufattelig rart ut i egne ører, at jeg ønsker at en mann skal «redde» meg. Jeg har ingenting jeg trenger å bli reddet fra. Jeg er i 30-årene, har aldri vært i et kjæresteforhold, står stødig på egne bein, og er selvstendig. Jeg har aldri trengt en mann. Men jeg ønsker en mann, en stor og sterk mann som beskytter meg (aner ikke mot hva) og redder meg fra farer (hvilke farer??). Jeg ser jo mye på film og der havner ofte personer i skumle situasjoner, og det er vel noe slikt jeg ser for meg, uansett hvor usannsynlig det høres ut. Det kan også være helt hverdagslige små ting som at det er noe tungt jeg sliter med å løfte (selv må jeg ofte finne kreative løsninger for å bære tunge ting), eller hente noe som er høyt oppe (det er jo ikke et problem for meg å hente en stol å stå på), men likevel er dette noe jeg lengter etter. Er det flere som ønsker en slags jomfru i nød situasjon? Eller har jeg rett og slett sett for mye film? Anonymkode: 2c1f5...bdb
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #2 Skrevet 10. juni 2024 Jeg tror det er ganske vanlig å ønske seg en slags "sjelevenn" som alltid stiller opp og som er beskyttende og omsorgsfull. Men det høres også ut som du har pappaissues. Anonymkode: 3937e...42f 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #3 Skrevet 10. juni 2024 Damer som vil reddes ender opp med menn som vil redde dem. Det pleier å gå til helvete. Oppegående mennesker vil ha likeverdig partnere. Uavhengig av hvilket kjønn de er. Anonymkode: 2ba68...b88 7
Granskudd Skrevet 10. juni 2024 #4 Skrevet 10. juni 2024 For meg høres det ut som at du ønsker deg en livspartner. Uavhengig av hvor selvstendig du er regner jeg med at også du kan bli sliten og ensom? Hvor deilig hadde det ikke vært å ha en å ringe til når dekket punkterer, sjefen er kjip og man trenger en å le katastrofetankene bort med? 2 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #5 Skrevet 10. juni 2024 Jeg er i et forhold, men skjønner likevel hva du mener. Jeg lengter etter en mann som tar litt mer vare på meg, eller hva jeg skal si. Trenger ikke å bli reddet av en mann på en hvit hest liksom, men ønsker meg rett og slett at han bærer meg litt mer på sine skuldre. Men mulig jeg har pappaissues som noen skriver. Mine foreldre ble skilt da jeg var liten, og min far har vært ganske fraværende etter det. Anonymkode: 91d40...661 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #6 Skrevet 10. juni 2024 I mine ører høres det ut som du er hjernevasket av film og tv. Anonymkode: 1f203...692 4
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #7 Skrevet 10. juni 2024 Du høres 100% normal ut. Ingen issues. Det at du blir romantisk tiltrukket av en stor og trygg person betyr ikke at du ønsker å bokstavelig talt bli passet på av en mann. Anonymkode: 055df...9c2 5
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #8 Skrevet 10. juni 2024 Kanskje du bare savner trygghet og samhold? Savner det også en slags beskyttende mann, som kan holde meg i hånda på tur til jeg slutter å være en super pingle, og bare emosjonell trygghet. Kjærlig omfavnelse i en mann. Gode ord, gode klemmer. Det er godt å ha noen der, også til de små tingene du nevner. Men det kan være litt film også ja 😂 Anonymkode: 9873d...86e 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #9 Skrevet 11. juni 2024 Du er kvinne. Du har instinkter. Og de blir ikke borte av at du lever i et samfunn der menn har eliminert praktisk talt alle farer, mens feminisme har lurt deg til å tro at dette skyldes noe ved deg. La det samme skje i Norge som skjedde i Ukraina for godt og vel to år siden. Så oppdager du hvor "sterk og uavhengig" du faktisk er. Innerst inne vet du at feminisme er en løgn. Verre er det ikke. Anonymkode: c60bc...af9 1
Helene1982 Skrevet 11. juni 2024 #10 Skrevet 11. juni 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Du er kvinne. Du har instinkter. Og de blir ikke borte av at du lever i et samfunn der menn har eliminert praktisk talt alle farer, mens feminisme har lurt deg til å tro at dette skyldes noe ved deg. La det samme skje i Norge som skjedde i Ukraina for godt og vel to år siden. Så oppdager du hvor "sterk og uavhengig" du faktisk er. Innerst inne vet du at feminisme er en løgn. Verre er det ikke. Anonymkode: c60bc...af9 Det at vi mennesker gjør mindre fysiske oppgaver, er historisk veldig nytt. Fysisk tunge og farlige oppgaver har tidligere vært mer vanlig. Det er ingen tvil om at kvinner både har drevet med jordbruk, tungt arbeid og har vært jegere. Det å kjempe i krig er en konsekvens av at vi som verdenssamfunn ikke evner å kommunisere og samarbeide. 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #11 Skrevet 11. juni 2024 Helene1982 skrev (23 minutter siden): Det at vi mennesker gjør mindre fysiske oppgaver, er historisk veldig nytt. Fysisk tunge og farlige oppgaver har tidligere vært mer vanlig. Det er ingen tvil om at kvinner både har drevet med jordbruk, tungt arbeid og har vært jegere. Det å kjempe i krig er en konsekvens av at vi som verdenssamfunn ikke evner å kommunisere og samarbeide. Sant nok. Og den tynne hinnen vi har klart å lage mellom livene vi lever idag og det brutale kaoset som har styrt livene til 99% av våre forgjengere, den er veldig lite robust. Den kan ryke når som helst, hvis vi ikke vokter den veldig nøye. Og selv dette er ikke nødvendigvis tilstrekkelig. Så da kan det jo kanskje være greit å ikke basere livet sitt på illusjoner og vrangforestillinger om hvor tøff man er fordi man tror man er skjermet fra alle brutale realiteter..? Anonymkode: c60bc...af9 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #12 Skrevet 11. juni 2024 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Sant nok. Og den tynne hinnen vi har klart å lage mellom livene vi lever idag og det brutale kaoset som har styrt livene til 99% av våre forgjengere, den er veldig lite robust. Den kan ryke når som helst, hvis vi ikke vokter den veldig nøye. Og selv dette er ikke nødvendigvis tilstrekkelig. Så da kan det jo kanskje være greit å ikke basere livet sitt på illusjoner og vrangforestillinger om hvor tøff man er fordi man tror man er skjermet fra alle brutale realiteter..? Anonymkode: c60bc...af9 Vært mye i krigen, du? Hilsen kvinne med bakgrunn fra Forsvaret. Og, nei, jeg lider ikke av noen vrangforestillinger om hvor "tøff jeg er", det er bare så patetisk med typer som deg om sitter og tøffer seg på et kvinneforum. Anonymkode: f34e8...bb3 2 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #13 Skrevet 11. juni 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Damer som vil reddes ender opp med menn som vil redde dem. Det pleier å gå til helvete. Oppegående mennesker vil ha likeverdig partnere. Uavhengig av hvilket kjønn de er. Anonymkode: 2ba68...b88 Dette kan jeg bekrefte med egenerfaring! Ville bli reddet som ts, endte i årelangt voldelig forhold. Gikk i terap og nå er langt mer stabil og stødig, finner helt andre menn. Men møter den typen jeg først ble sammen med også, men nå ser jeg de dårlige egenskapene på lang avstand og skjønner nesten ikke at dette tiltrakk meg før, godt tegn. Anonymkode: 7fd05...0dd 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #14 Skrevet 11. juni 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Men jeg ønsker en mann, en stor og sterk mann som beskytter meg (aner ikke mot hva) og redder meg fra farer (hvilke farer??). Men slike menn finnes ikke. Det blir litt som å tro på julenissen. Ja, jeg mener du er hjernevasket av film og ukebladromaner. Anonymkode: 7d447...fd5 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #15 Skrevet 11. juni 2024 Det er ren biologi og helt naturlig. Kjenner meg veldig godt igjen og savner det samme. Tror vi har lært gjennom feminismen at vi kvinner kan alt og ikke trenger en mann, men jeg tror ikke det er riktig. Fra naturens side må kvinnen beskytte barnet, og mannen beskytte kvinnen (og barnet). Dette ligger nok veldig sterkt i oss så det er ingen grunn til å tenke at dette er feil eller rart. Anonymkode: 1dfb8...9e9 3 1
Helene1982 Skrevet 11. juni 2024 #16 Skrevet 11. juni 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det er ren biologi og helt naturlig. Kjenner meg veldig godt igjen og savner det samme. Tror vi har lært gjennom feminismen at vi kvinner kan alt og ikke trenger en mann, men jeg tror ikke det er riktig. Fra naturens side må kvinnen beskytte barnet, og mannen beskytte kvinnen (og barnet). Dette ligger nok veldig sterkt i oss så det er ingen grunn til å tenke at dette er feil eller rart. Anonymkode: 1dfb8...9e9 Det er jo ikke det. Biologien viser at mannen vil lage barnet og kvinnen passer på seg selv og barnet. Det er det som er biologisk normalt om vi kun skal gå etter dyriske instinkter. Etter at mennesker ble mer siviliserte, har flere valgt å leve i samfunn/familier der vi tar vare på hverandre. Når det gjelder beskyttelse mot vold, har det historisk sett vært menn som er den største faren for både kvinner, menn og barn.
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #17 Skrevet 11. juni 2024 Jeg er så langt fra voldelig som du kommer, men de små tingene i hverdagen som gjør kona godt (noen ganger uten at hun tenker på det) synes jeg bare er veldig koselige å gjøre. Det være seg å være på tilbudssida når ting skal gjøres, hentes, bæres osv. eller alltid ta henne i mot med en klem, en god melding i løpet av dagen, skikkelig pampering på en helt random dag osv. Noen kaller det tøffel, andre kaller det gammeldags - for meg er det synonymt med å prøve å være en trygg og fin livspartner. Anonymkode: e09e9...40e 4
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #18 Skrevet 11. juni 2024 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Dette høres bare så ufattelig rart ut i egne ører, at jeg ønsker at en mann skal «redde» meg. Jeg har ingenting jeg trenger å bli reddet fra. Det høres egentlig bare ut som du er en kvinne. Som har kontakt med sine følelser. Ikke noe rart med det. M40 Anonymkode: 79d1f...299 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #19 Skrevet 11. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er så langt fra voldelig som du kommer, men de små tingene i hverdagen som gjør kona godt (noen ganger uten at hun tenker på det) synes jeg bare er veldig koselige å gjøre. Det være seg å være på tilbudssida når ting skal gjøres, hentes, bæres osv. eller alltid ta henne i mot med en klem, en god melding i løpet av dagen, skikkelig pampering på en helt random dag osv. Noen kaller det tøffel, andre kaller det gammeldags - for meg er det synonymt med å prøve å være en trygg og fin livspartner. Anonymkode: e09e9...40e Du høres ut som min mann, og jeg er så lykkelig over å være i et slikt forhold. Jeg blir kanskje mer uselvstendig fordi han alltid ordner opp, men jeg greier jo det meste om jeg må. Jeg føler meg trygg, ivaretatt og elsket. Og jeg vet han ville gjort alt i verden for å verne meg mot farer og vonde opplevelser. Så ts, jeg synes ikke du er rar som ønsker deg dette 😊 Anonymkode: 864a8...526 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #20 Skrevet 11. juni 2024 1 minutt siden, AnonymBruker said: Du høres ut som min mann, og jeg er så lykkelig over å være i et slikt forhold. Jeg blir kanskje mer uselvstendig fordi han alltid ordner opp, men jeg greier jo det meste om jeg må. Jeg føler meg trygg, ivaretatt og elsket. Og jeg vet han ville gjort alt i verden for å verne meg mot farer og vonde opplevelser. Så ts, jeg synes ikke du er rar som ønsker deg dette 😊 Anonymkode: 864a8...526 Garanterer at mannen din føler det samme, det er et godt forhold å være i ☺️☺️ Anonymkode: e09e9...40e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå