Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei..

Jeg sitter fast i et ekteskap der jeg «tror» kona er skjult narsisist. Jeg kunne skrevet en lang tekst om henne, men det er ikke poenget. Poenget er, hvilken instans eller type person kan hjelpe meg med å forstå henne. Jeg trenger støtte, hjelp og kunnskap til å på best mulig vi lande «hva hun er» , slik at jeg kan agere deretter. 

Jeg vurderer å gå fra henne, men det får store konsekvenser, både for meg, barna og henne, så i utgangspunktet så er mitt ønske å få det best mulig med de forutsetningene vi har..

Så, hvem kan jeg snakke med for å få denne typen hjelp?

Anonymkode: d5453...c41

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Familievernkontoret 

Anonymkode: ef22c...369

AnonymBruker
Skrevet

Narsissisme selvdiagnostiseres mer enn forkjølelse i våre dager.. 

Men nei, det er selvsagt ingen steder som hjelper deg til å leve i et forhold hvor du behandles dårlig. Og som tenker at barna har det bedre av å leve med foreldre som ikke fungerer sammen enn skilsmisse. 

Anonymkode: 7793f...083

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Spørs om det er så mye hjelp å få om det ikke er en bekreftet diagnose på plass. Personlighetsforstyrrelser er kompliserte og vanskelige, og krever lang utredning. 

Du kan jo forsøke å oppsøke en privat psykolog eller familieterapeut? 

Anonymkode: ba2d7...8ac

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hei..

Jeg sitter fast i et ekteskap der jeg «tror» kona er skjult narsisist. Jeg kunne skrevet en lang tekst om henne, men det er ikke poenget. Poenget er, hvilken instans eller type person kan hjelpe meg med å forstå henne. Jeg trenger støtte, hjelp og kunnskap til å på best mulig vi lande «hva hun er» , slik at jeg kan agere deretter. 

Jeg vurderer å gå fra henne, men det får store konsekvenser, både for meg, barna og henne, så i utgangspunktet så er mitt ønske å få det best mulig med de forutsetningene vi har..

Så, hvem kan jeg snakke med for å få denne typen hjelp?

Anonymkode: d5453...c41

https://mittvendepunkt.no/2021/10/30/covert-narsissist-den-skjulte-narsissisten/

Er dette her gjenkjennbart? 

AnonymBruker
Skrevet

Les deg opp/se på youtube om tillnyktrings teori. Mennesker med usikker/angstfull tilknyttning kan bli oppfattet som sårbare narsissister eller borderline. 

Jimmy On relationships på YouTube har mye bra om evnet. 

Anonymkode: 31028...a63

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...