Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg leier leilighet i en 4 mannsbolig. De andre 3 leier også. Vi har en felles platting utenfor. Han under meg har satt ut bord og stoler der. Er ikke plass til flere møbler der. Men jeg fikk beskjed om at jeg ikke får bruke møblene. Og det er jo greit. Men der er ikke plass til flere møbler der. Har ikke veranda. Hva er rett og galt her? 

Anonymkode: 81967...6bc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har dere felles utleier? Eller har alle leilighetene forskjellige eiere?

Hva sier eventuelt utleier? 

Eller hva sier sameiet sine regler/vedtekter? 

Anonymkode: f987a...bc3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har dere felles utleier? Eller har alle leilighetene forskjellige eiere?

Hva sier eventuelt utleier? 

Eller hva sier sameiet sine regler/vedtekter? 

Samme utleier. 

Jeg skal kontakte han. 

AnonymBruker
Skrevet

Han har rett til å ha møblene der siden han også er leietaker av plattingen. Om han skal kreve at ingen andre skal bruke møblene må han flytte de til sin leilighet når han ikke benytter dem selv. 

Anonymkode: 141b4...a2e

AnonymBruker
Skrevet

Hadde vært bedre at utleier sørget for møbler som alle kunne bruke istedenfor at en setter ut egne private møbler.

Anonymkode: a1f35...96a

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Hadde vært bedre at utleier sørget for møbler som alle kunne bruke istedenfor at en setter ut egne private møbler.

Anonymkode: a1f35...96a

Tenker at det mest normale er at om man setter ut sine egne utemøbler og det ikke er plass til annet møblement, så lar man de andre bruke dem, med forbehold at man bruker de med måte. Sånn er det å ha "felles"-plass uavhengig om det er kollektiv eller delt inn i leiligheter.

Om ikke leietaker ønsker at andre mennesker bruker møblene, så må utleier komme med regler eller "fellesmøbler". 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Han har rett til å ha møblene der siden han også er leietaker av plattingen. Om han skal kreve at ingen andre skal bruke møblene må han flytte de til sin leilighet når han ikke benytter dem selv. 

Anonymkode: 141b4...a2e

Jeg spurte i stad om jeg kunne sette meg der å lese og spise is. Fikk nei. 

AnonymBruker
Skrevet

Vennina mi eier leiligheten i en 4 manns bolig. Der er det en platting nede mellom de leiligheten i 1 etasje, der står det i vedtektene at denne plattingen tilhører alle boenheter. Så der har beboerne gått sammen og lagget en samlingspunkt. Der sitter de ofte med kaffe koppen å prater. 

Anonymkode: 4a9f6...bf9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Vennina mi eier leiligheten i en 4 manns bolig. Der er det en platting nede mellom de leiligheten i 1 etasje, der står det i vedtektene at denne plattingen tilhører alle boenheter. Så der har beboerne gått sammen og lagget en samlingspunkt. Der sitter de ofte med kaffe koppen å prater. 

Anonymkode: 4a9f6...bf9

Det var sånn jeg trodde det ble her også. Jeg flyttet inn i Mai. Men sånn er det ikke sånn

Så 1 av 4 leiligheter får bruke den plattingen da 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...