AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #1 Skrevet 10. juni 2024 Hei! Jeg skal flytte ut hjemmefra og skal leie hybel i forbindelse med studiene mine. Hybelen har helt hvite vegger og grått gulvbelegg. Ikke nyoppusset. Nå lurte jeg på om noen har interiørtips som kan gjøre at det blir mer alright å være der? Jeg får dessverre ikke hengt opp ting på veggene med spiker, men tenker å henge opp litt plakater med teip feks😊 Anonymkode: 34214...038
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #2 Skrevet 10. juni 2024 Du kan henge opp mye med skolegummi (som vi kalte det) eller tackit som det heter. FARGER er hyggelig. Kjøp puter/tepper/ eller lignende med en farge du liker godt. Anonymkode: 5840a...6ee 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #3 Skrevet 10. juni 2024 Det kommer jo helt an på hva slags stil du har og hva slags interiør du liker? https://www.mestergronn.no/mg/blomstertips-pd/gronne-planter/skap-bedre-trivsel-paa-studenthybelen-med-gronne-planter.html https://boligpluss.no/interior/8-geniale-ideer-til-a-innrede-hybelen Anonymkode: ae325...861 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #4 Skrevet 10. juni 2024 Du kan henge opp bilder uten å lage hull: Opphenging | Handle hos Clas Ohlson Kanskje noen fargerike lysestaker i vinduskarmen, noen potteplanter i krukker, sofaputer etc. Eksempel: Vase- og skålsett Leonardo Fusione 3 deler - Vaser & krukker - Rusta.com lysestaker og telysholdere - Kid Regner med du sikkert ikke ønsker å bruke mye penger på dette siden du skal inn i studentlivet Anonymkode: f3464...e32
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #5 Skrevet 10. juni 2024 Skillevegger med hyller er fint. Finner de billig på finn.no eller nye på Ikea. Anonymkode: 3a960...e72 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #6 Skrevet 10. juni 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Skillevegger med hyller er fint. Finner de billig på finn.no eller nye på Ikea. Anonymkode: 3a960...e72 Problemet her jo at disse må festes til veggen, for ellers så blir de ustødige. Og ts kan ikke feste noe til veggen. Anonymkode: 550c1...cb8
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #7 Skrevet 10. juni 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Problemet her jo at disse må festes til veggen, for ellers så blir de ustødige. Og ts kan ikke feste noe til veggen. Anonymkode: 550c1...cb8 Jeg har hatt en slik en og brukt den slik som på bilder som vist og med mindre du bor sammen med 3 små barn som klatrer over alt, 4 hunder som hopper over alt og 3 hester som skal vri seg bort på alt så vil jeg si at den jeg hadde kjøpt meg på IKEA sto like bom stille som sofaen min. Helt uten å være skrudd sammen på noe vegg. Så ustødige er de ikke. Anonymkode: 18eb0...4c3 7
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #8 Skrevet 10. juni 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Problemet her jo at disse må festes til veggen, for ellers så blir de ustødige. Og ts kan ikke feste noe til veggen. Anonymkode: 550c1...cb8 TS skal bo alene på hybel, ikke innrede en barnehage... Anonymkode: 08678...628 4
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #9 Skrevet 10. juni 2024 Tusen takk for mange fine tips! Jeg har begynt å kikke litt i noen nettbutikker i kveld, som feks søstrene grene😄 Ts Anonymkode: 34214...038
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #10 Skrevet 10. juni 2024 Jeg ville også kjøpt et gulvteppe. Det skaper en god stemning i rommet. Anonymkode: 7b52b...85b 3
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #11 Skrevet 10. juni 2024 Belysning!! Ingen taklamper, spesielt ikke midt i rommet! Punktbelysning er koselig. Belysning er viktigere enn interiøret for trivselen! Ellers: kjøp command tape til å henge opp ting med, helt genialt! Fås hos bl a Clas Olhson. Få inn farger på den måten. Og helst noen planter. Anonymkode: 74d90...39f 2
Mardina Skrevet 10. juni 2024 #12 Skrevet 10. juni 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Problemet her jo at disse må festes til veggen, for ellers så blir de ustødige. Og ts kan ikke feste noe til veggen. Anonymkode: 550c1...cb8 Nei, det er ikke nødvendig å feste dem til veggen. Jeg har 3 av de hyllene i forskjellige størrelser og ingen av dem er festet til vegg. Alle står stødig 😊 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #13 Skrevet 10. juni 2024 Et hyggelig gulvteppe, gulvene er ofte litt stusslige på studenthybler. Og smålamper med varme pærer 😊 Anonymkode: 05f97...d16
Jajakvinne12 Skrevet 10. juni 2024 #14 Skrevet 10. juni 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hei! Jeg skal flytte ut hjemmefra og skal leie hybel i forbindelse med studiene mine. Hybelen har helt hvite vegger og grått gulvbelegg. Ikke nyoppusset. Nå lurte jeg på om noen har interiørtips som kan gjøre at det blir mer alright å være der? Jeg får dessverre ikke hengt opp ting på veggene med spiker, men tenker å henge opp litt plakater med teip feks😊 Anonymkode: 34214...038 Finnes noe greier på Jysk som ikke lager hull o veggene. Det har vi brukt til å henge opp bilder. Eller er GRØNNE PLANTER mye hjelp, ekte eller plast spiller ingen rolle. Og slike lysballer, det er super koslig.
Jajakvinne12 Skrevet 10. juni 2024 #15 Skrevet 10. juni 2024 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Problemet her jo at disse må festes til veggen, for ellers så blir de ustødige. Og ts kan ikke feste noe til veggen. Anonymkode: 550c1...cb8 Nei. Har hatt slik selv. Den var ikke festet til veggen, velta aldri selv om katten hoppa i og på den.
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #16 Skrevet 11. juni 2024 Ja, det første jeg ville ha tenkt på er et fint teppe til gulvet. Med tanke på grønne planter, så kanskje du skulle kjøpt noe kunstig (eller eventuelt en som ikke trenger mye vann) for studenter drar ofte hjem i ferier og da dør plantene om de blir stående uten vann lenge. Hvis du skal henge opp et bilde eller to, så hør hos Jernia etter kroker som du enkelt kan slå inn i veggen (og ta bort senere), disse tåler noen kilo, så du kan fint ha noen bilder. Ellers så er det fint med nytt sengetøy, og kanskje en sengeløper eller sengeteppe i en fin farge, og puter. Kanskje bytte ut gardinene med noen som du kjøper ferdig hos Kid eller Princess. Du kan også kjøpe en fin stålampe, den er enkel å ta med seg når du skal flytte. Når du kjøper feks klesstativ, så kan du velge en type som er dekorativ, samme med pult og stol. Anonymkode: b952b...387
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #17 Skrevet 11. juni 2024 Tusen takk for enda flere gode tips! Jeg sjekker litt rundt i nettbutikker og sånt fremover, ønsker jo å trives der jeg bor😊 - Ts Anonymkode: 34214...038 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2024 #18 Skrevet 14. juni 2024 Hybelen er jo sikkert liten og du skal bo der midlertidig, så du trenger ikke å overtenke det så veldig mye heller 🙂 Gå på nærmeste Europris, eller Rusta, eller Søstrene Grene ja, og finn deg en liten gulvløype/teppe, gardiner, pledd og 2-4 pynteputer som går sammen i fargene. Pluss et par sengetøy. Ikke kjøp disse ting i nøytrale farger som grå/beige/svart, men ta en farge du liker. Så har du bilder/plakater, en vaske med kunstige blomster, et speil på veggen f-eks. Normal selger nå fine kunstige blomster til 29,- kr (tror jeg) pr stykk. En vaske, potte, eller slike pynte ting, ville jeg kanskje sett etter i en brukt butikk, for noe søt nostalgisk og retro. Men en vase fra Søstrene Grene er sensagt like bra den også. se for mer ideer på pinterest - https://no.pinterest.com/pin/74027987619048168/ Anonymkode: e4718...4fc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå