Gå til innhold

Er ungdommene over 18 med dere på sommerferie, isåfall hvir?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Ja, datter på 20 ferierer med oss. Vi betaler, da hun har mer enn nok med studier og deltidsjobb ellers.

Anonymkode: a7fb3...d43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Våre to på 22 og 17 var med i fjor til Hellas, lot seg heldigvis kombinere med jobb (vi reiste 10 dager i aug). I år skal vi ikke reise bort så da blir det ev. hytta.

Eldste bor i utlandet og kommer hjem på ferie (skal jobbe litt), yngste skal jobbe men fikk beskjed at det går fint å ta f.eks. en langhelg et par ganger. Regner med at i fjor var siste familietur på noen år.

Ser faktisk litt frem til å kunne reise rimelig utenom skoleferiene, men vil de være med etter hvert er det hyggelig.

Er enig i at man må regne med å jobbe det meste av sommeren om man er feriehjelp, men virker som mange arbeidsgivere likevel er åpne for at man tar litt fri.

Anonymkode: 067ac...638

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

🙄

ja,  slik har det blitt…

Anonymkode: edd00...1a7

Har blitt? Jeg hadde sommerjobb i alle år både som elev ved vgs og som student, men jeg hadde da (selvsagt) litt ferie i løpet av sommeren for det. Sommerferien er lang. 

Jeg fikk aldri en krone hjemme, så tjente alt jeg trengte selv. 

Anonymkode: a8f0a...ec5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.6.2024 den 8.00):

Oi, mange som ferierer med foreldre her. Men hvordan i alle dager får de sommerjobb, om de må be seg fri 2 - 3 uker midt i fellesferien? De går jo fort glipp av minst 30.000 om de ikke jobber.

Anonymkode: e896a...3bb

Hun jobber kvelder og helger ellers, og har fått fri akkurat de to ukene vi er på ferie. Men vi måtte droppe fellestur til huset vårt nordpå pga hennes jobb. Har altså jobb gjennom hele året, og jobber mer i ferien, men de la inn ferieønsker og hun fikk sitt innfridd. Jobber mye før og etter ferieturen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi er visst unntaket ser der ut som. Vår 19 åring reiser på ferie med venner og kjæreste, og gleder seg til å ha huset vårt for seg selv når vi reiser bort. 

Anonymkode: af75a...ffb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...