Gå til innhold

Kontoutskrift når man har byttet bank

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Finnes det noen måte man kan få ut kontoutskrift fra en bank man ikke bruker lenger? Slettes all historikk når man sier opp en konto hos en bank? 

Anonymkode: a56c3...752

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det vil jeg tro. Men husk at du ikke trenger å si opp kundeforholdet selv om du bytter bank.

Jeg har flyttet mye rundt opp gjennom for å jakte de beste betingelsene, og tror nok jeg nå er kunde i 7 banker 😛 

Anonymkode: 37cab...343

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det vil jeg tro. Men husk at du ikke trenger å si opp kundeforholdet selv om du bytter bank.

Jeg har flyttet mye rundt opp gjennom for å jakte de beste betingelsene, og tror nok jeg nå er kunde i 7 banker 😛 

Anonymkode: 37cab...343

Nei. De sletter ikke kontoutskrifter bare fordi man sier opp kundeforholdet. Jeg mener å huske de har 10 års oppbevaringsplikt. Så jeg googlet litt, og fant dette:

Hvilket regnskapsmateriale banker og finansieringsforetak må oppbevare i ti år. Banker og finansforetak skal oppbevare kunde- og leverandørspesifikasjoner knyttet til kontoforhold, samt dokumentasjon av bokførte opplysninger som inngår i slike spesifikasjoner, i ti år, jf. bokføringsforskriften § 8-13-4

https://www.skatteetaten.no/rettskilder/type/uttalelser/prinsipputtalelser/hvilket-regnskapsmateriale-banker-og-finansieringsforetak-ma-oppbevare-i-ti-ar/

Endret av Million
La til link
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (2 minutter siden):

Nei. De sletter ikke kontoutskrifter bare fordi man sier opp kundeforholdet. Jeg mener å huske de har 10 års oppbevaringsplikt. Så jeg googlet litt, og fant dette:

Hvilket regnskapsmateriale banker og finansieringsforetak må oppbevare i ti år. Banker og finansforetak skal oppbevare kunde- og leverandørspesifikasjoner knyttet til kontoforhold, samt dokumentasjon av bokførte opplysninger som inngår i slike spesifikasjoner, i ti år, jf. bokføringsforskriften § 8-13-4.9. juli 2015

Takk 😊

Anonymkode: a56c3...752

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...