Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg som samboer skulle reise på ferie om litt over en uke. Vi skulle på bilferie rundt i Norge, og innom familien hans som bor på andre kanten av landet. Tromsø/Oslo Jeg har ME og har gått inn i en dårlig periode som ikke ser ut til å bli bedre, så har vel landet på at det ikke blir noe ferie på meg. 
Fortalte dette til samboer i går, sa at han kan jo fly å besøke familien sin alene, ingen grunn til at han må bli hjemme i ferien selv om jeg blir det. Det var han enig i, men han syns da at jeg burde betale halve flybilletten hans siden den blir ganske dyr siden den blir bestilt i siste liten. 
Planen var å dele kostnadene for ferie 50/50, men jeg syns ikke jeg skal måtte betale halvparten av hans billetter, jeg skal jo bare være hjemme.

Hva blir riktig her? Vi tjener ca like mye til vanlig, men han får mer feriepenger enn meg.

Anonymkode: f0b72...f16

• Liker 1
  • Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
Gjest ZarahSweet
Skrevet

Klart du ikke skal betale for at han drar på ferie👀🫣 Hallo?

AnonymBruker
Skrevet

Selfølgelig skal ikke du betale for hans billett. Da får han heller kjøre ned alene om han syns det ble for dyrt å fly. 

Anonymkode: 2c617...a8a

• Liker 7
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Han vet du har ME. Om han er så gnien så får han bli hjemme i stede for å reise til familien sin.

Anonymkode: 2c617...a8a

• Liker 6
  • Nyttig 2
Gjest Luksusbia
Skrevet

Det er dyrt å fly, men synes ikke du skal betale for hans billett likevel. Hvorfor spør han ikke foreldrene eller noen han skal besøke hjemme i stedet? Tjener han egne penger og er klar over din diagnose, så bør han betale selv( regner med at dere er voksne?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hva blir riktig her? Vi tjener ca like mye til vanlig, men han får mer feriepenger enn meg.

Du skal ikke betale fordi du er syk og ikke kan gjennomføre reisen! Han får ta bilen og kjøre opp som opprinnelig planlagt om han ikke vil betale for flybilletten.

Anonymkode: 7df69...cd6

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet

Hahaha.... er han helt blåst? 🙄😂

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Hæ? Skjønner ikke at han har mage til å be om noe sånt en gang! Selvfølgelig skal du IKKE betale for hans ferie! Alle vet at det er risiko for at ferier kan bli avlyste pga sykdom, og spesielt om ens partner har en kronisk sykdom. Han kan ikke komme her og forlange penger av deg for det. Si nei. Han får bli hjemme om han ikke vil bruke feriepenger på ferien SIN.

Han skal dra for å besøke sin familie, og mener du skal betale halve billetten så han får det.... man skal høre mye rart før øra detter av!

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jeg som samboer skulle reise på ferie om litt over en uke. Vi skulle på bilferie rundt i Norge, og innom familien hans som bor på andre kanten av landet. Tromsø/Oslo Jeg har ME og har gått inn i en dårlig periode som ikke ser ut til å bli bedre, så har vel landet på at det ikke blir noe ferie på meg. 
Fortalte dette til samboer i går, sa at han kan jo fly å besøke familien sin alene, ingen grunn til at han må bli hjemme i ferien selv om jeg blir det. Det var han enig i, men han syns da at jeg burde betale halve flybilletten hans siden den blir ganske dyr siden den blir bestilt i siste liten. 
Planen var å dele kostnadene for ferie 50/50, men jeg syns ikke jeg skal måtte betale halvparten av hans billetter, jeg skal jo bare være hjemme.

Om han ønsker å dra eller ei er opp til han. Du har jo ikke sagt at han MÅ dra. Du har bare sagt at du ikke behøver hans bistand hjemme, og at han kan dra.

Har han ikke råd? Vel, da blir han hjemme. Det er jo ikke noe som helst problem for deg om han ikke besøker sin familie, er det? For du er jo vesentlig bedre tjent med at han blir hjemme og tar 100% av det forefallende husarbeidet for deg som er syk (som jeg antar han gjør hver gang du er syk, ellers er han ikke noe du bør velge å samle på)

Anonymkode: 41c87...cc5

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Så du er syn og går glip av ferie, og derfor skal du betale hans ferie? Hvordan i alle verden skal det gi mening? Høres helt blåst ut!

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Nei, dette står ikke på deg, du skal ikke betale. Han høres usympatisk ut.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Luksusbia skrev (21 minutter siden):

Det er dyrt å fly, men synes ikke du skal betale for hans billett likevel. Hvorfor spør han ikke foreldrene eller noen han skal besøke hjemme i stedet? Tjener han egne penger og er klar over din diagnose, så bør han betale selv( regner med at dere er 

Endret av PurpleRain
Feil
AnonymBruker
Skrevet
Luksusbia skrev (22 minutter siden):

Det er dyrt å fly, men synes ikke du skal betale for hans billett likevel. Hvorfor spør han ikke foreldrene eller noen han skal besøke hjemme i stedet? Tjener han egne penger og er klar over din diagnose, så bør han betale selv( regner med at dere er voksne?

Vi er i 30 årene, så rart å spørre familie om penger til billett. Han har råd til det, han bor gratis og får mat hos foreldrene mens han er på besøk. Så det eneste han må betale for er billettene og transport til/fra flyplassen. Det kommer på 6000-7000,-

AnonymBruker
Skrevet

Må han fly fordi du må ha bilen? I så fall ville jeg nok tenkt at det er naturlig å bidra til billetten, men ikke med halvparten, kanskje en tusenlapp eller to.

Anonymkode: b4f01...fcc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Haha,at hæ?

Selvfølgelig skal han betale for sin egen billett😂😂

Så han mener du skal sponse han 50% fordi du er SYK og han skal da han en slags belønning for han skal reise alene til sin EGEN familie?

Tulling av en mann du har. Er han generelt gnien og svært opptatt av dele alt 50/50?🤔

Anonymkode: b1855...177

• Liker 1
  • Nyttig 4
Gjest Spade
Skrevet

Han bør klare å betale billetten sin selv

AnonymBruker
Skrevet

Hvis han insisterte hadde jeg gitt ham en enkeltbillett. 

Anonymkode: 18650...d83

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Må han fly fordi du må ha bilen? I så fall ville jeg nok tenkt at det er naturlig å bidra til billetten, men ikke med halvparten, kanskje en tusenlapp eller to.

Anonymkode: b4f01...fcc

Min bil, som jeg eier alene. Han har ikke bil. Han vil heller ikke kjøre så langt alene, grunnen til at vi egentlig skulle kjøre var fordi kjøreturen var en del av ferieplanen vår.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er heller mot å være litt enig med ham. Dere skulle sammen på ferie og dere skulle dele kostnadene 50/50. Nå sitter han igjen og må betale alt selv. Skjønner at han blir litt oppgitt, og særlig nå så sent at flybillettene mellom sør og nord koster nærmest diamanter og heroin

Anonymkode: a942b...a95

Gjest ZarahSweet
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er heller mot å være litt enig med ham. Dere skulle sammen på ferie og dere skulle dele kostnadene 50/50. Nå sitter han igjen og må betale alt selv. Skjønner at han blir litt oppgitt, og særlig nå så sent at flybillettene mellom sør og nord koster nærmest diamanter og heroin

Anonymkode: a942b...a95

Det er hans familie👀

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...