AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #1 Skrevet 10. juni 2024 Jeg har stive og ømme muskler i nakke, skuldre og rygg på grunn av en mangel på vitamin B12 som jeg ikke visste om. Jeg har gått lenge hos kiropraktor (før jeg visste om mangelen), men det hjelper i grunnen lite, annet enn å lindre for en stund. Jeg kunne selvfølgelig fortsatt for lindringens del, siden det er det eneste jeg får. Men nå orker jeg ikke mer av den oppknekkingen! Det er bare så slitsomt. Ikke virker det heller. Veien til å bli bra er lang og tidvis tung, men jeg vet jo at det gir seg til slutt. Nå ser jeg etter en annen behandling. For eksempel ren massasje, uten all den knekkingen og manipuleringen. Kan jeg gå til fysioterapeut for dette? Jeg spør fordi omtrent alle jeg kjenner som går til fysioterapi kommer bare ut av kontoret med en lapp i hånden med øvelser de skal gjøre. Det er poengløst for meg. Jeg er litt redd for at fysioterapeuten vil se rart på meg og bestillingen min, for det virker ikke å være så mye kunnskap om konsekvensene av B12-mangel rundt omkring. Kanskje er eneste løsning en massasjetime på et spa..? Anonymkode: fcb73...409
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #2 Skrevet 10. juni 2024 Muskel- og massasjeterapeut, men du bør kombinere behandling med trening uansett for å bygge opp så du ikke belaster feil, da vil vondtene bare returnere. Anonymkode: 874fa...544
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #3 Skrevet 10. juni 2024 Det er en grunn til at pasienter får øvelser... Se også på eget kosthold, for kosthold og (mangel på) aktivitet henger i stor grad sammen med slike plager som du forteller om. Du kan ev. gå til en naprapat, de jobber ofte mer med muskler i tillegg til ev. leddmessige justeringer. Manuellterapeuter kan være et annet valg, men personlig foretrekker jeg naprapater fremfor manuellterapeuter. Men uten en god egeninnsats også så blir du ikke bedre, for selv om B12-mangelen ev. er hele årsaken til de symptomene du har, så må du nå bygge kroppen opp igjen etter å ha hatt det dårlig lenge. Og da kommer du ikke uten om et varig godt kosthold og nok trening/aktivitet. Anonymkode: 855e3...0df 1
Kålrota Skrevet 10. juni 2024 #4 Skrevet 10. juni 2024 Øvelser er en stor del av behandlingen ja, nåde hos kiropraktor og fysioterapeut. Bevegelse er vel den viktigste medisinen i nesten alle tilfeller. Jeg har innsett at jeg må gå til kiropraktor jevnlig i mange år, samtidig som jeg trener styrke og utholdenhet. Det, samt å redusere på svin og sukker, hjelper greit på revmatismen.
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #5 Skrevet 10. juni 2024 Du kan gå til naprapat. Personlig ville jeg heller satset på foundation training. Søk opp Eric goodman på YouTube, ligger mye gratis info ute. Jeg brukte det til å bli kvitt hoftesmerter pga ptsd. Anonymkode: 434a9...92f
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #6 Skrevet 10. juni 2024 Okei, her var det knapt et eneste svar på det jeg spurte om. Jeg beveger meg og trener. Jeg passer på å få i meg det jeg skal av næringsstoffer. Det hjelper ikke, det er poenget mitt. Det var derfor jeg spurte. Anonymkode: fcb73...409 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #7 Skrevet 10. juni 2024 Hvis det du vil ha er en massasje, så bestill time til massør. Avhengig av hvor du bor så kan du prøve litt forskjellig til du finner en terapeut som passer deg. Anonymkode: a0258...696
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #8 Skrevet 10. juni 2024 Ville godt til manuellterapaut Anonymkode: 278c0...2a7
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #9 Skrevet 10. juni 2024 Sjekk osteopat, jeg og flere har fått veldig god hjelp her! Men du får ikke tilskudd til behandling, så koster jo litt… men etter 2-4 behandlinger har hjelpen sittet en stund for min del (så klart noen flere da jeg var gravid) Anonymkode: f3d5a...1cf
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #10 Skrevet 10. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ville godt til manuellterapaut Anonymkode: 278c0...2a7 Gått* Anonymkode: 278c0...2a7
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #11 Skrevet 10. juni 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Okei, her var det knapt et eneste svar på det jeg spurte om. Jeg beveger meg og trener. Jeg passer på å få i meg det jeg skal av næringsstoffer. Det hjelper ikke, det er poenget mitt. Det var derfor jeg spurte. Anonymkode: fcb73...409 Jeg foreslo naprapat, men og dette er viktig. Jeg beveger meg også og trente mye, men det var ikke før foundation training at kroppen fikk hjelp til å fikse seg selv. Uten det kunne jeg beveger og trent så mye jeg orket uten å bli bedre. Vil du bare ha massasje booker du det, men det er og midlertidig på samme måte som kiropraktoren du har gått til. Anonymkode: 434a9...92f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå