Gå til innhold

Noe vits å kjøpe billig laptop til 3.000–4.000 kr?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Den jeg sitter på nå, kostet vel 3000. Forrige PC konket ut og jeg hadde ikke råd til mer. 

Den fungerer helt utmerket til surfing. Skriveprogram tar heller ikke mye kapasitet. 

Jeg har jo også en spinndyr utviklerPC fra jobb, jeg må si at akkurat når jeg sitter og bare surfer så merker jeg ikke den helt enorme forskjellen.

Anonymkode: 4aa6f...5de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

On 7/3/2024 at 8:45 AM, AnonymBruker said:

Den jeg sitter på nå, kostet vel 3000. Forrige PC konket ut og jeg hadde ikke råd til mer. 

Den fungerer helt utmerket til surfing. Skriveprogram tar heller ikke mye kapasitet. 

Jeg har jo også en spinndyr utviklerPC fra jobb, jeg må si at akkurat når jeg sitter og bare surfer så merker jeg ikke den helt enorme forskjellen.

Anonymkode: 4aa6f...5de

Samme her. Dyr jobb pc og billig hjemme pc gjør akkurat samme nytten. Jobben kaster tydeligvis bort masse spenn for at PCn skal kunne gjøre greier jeg ikke kan. 

Anonymkode: f4242...5b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Eller det er spesifikasjoner som teller ikke pris. Minimum 16gb ram, ssd og 8 kjerner cpu. Skal den brukes til noen som helst spill må det være gpu med minimum 8gb ram.

Anonymkode: b2e08...343

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 hours ago, AnonymBruker said:

Nei. Eller det er spesifikasjoner som teller ikke pris. Minimum 16gb ram, ssd og 8 kjerner cpu. Skal den brukes til noen som helst spill må det være gpu med minimum 8gb ram.

Anonymkode: b2e08...343

Det er jo selvsagt bare tull. Det er titusenvis av spill som overhode ikke krever 8 GB VRAM.

Anonymkode: 7401e...35f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/12/2024 at 3:21 PM, Mamma_Mor said:

Det kan du. For den prisen ville jeg nok valgt chromebook, spesielt om den er til studier. De er raske og greie, og ladingen holder veldig lenge. Hvis du ikke skal bruke den til noe avansert, men kun til skriving, høre musikk og streame, så får du en passende chromebook for den prisen. Kvalitet varierer jo litt mellom de forskjellige, men jeg hadde en slik billig en i åresvis som bruktes hovedsakelig til studier. 

Jeg anbefaler ikke chromebook. Jeg slet ved ferdigstilling av oppgaver fordi jeg ikke kunne ha word-programvaren. Mulig jeg gjorde noe feil, men jeg fikk kun til å ha web-versjonen av word, og den mangler en del funksjoner som desktopvarianten har. Google docs er ikke like bra til oppgaveskriving. Min holdt ett semester og så kjøpte jeg heller en ordentlig PC. Det er nyttig å ha mulighet til å laste ned programmer som Endnote når man studerer slike fag. Dette testet jeg ikke på chromebook, men siden man ikke kan laste ned word så tviler jeg. 

Anonymkode: 536d5...f3a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.6.2024 den 16.39):

3k er dyrt for en laptop da

Anonymkode: 15bd2...85a

Lol nei 

Anonymkode: 61868...95e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg anbefaler ikke chromebook. Jeg slet ved ferdigstilling av oppgaver fordi jeg ikke kunne ha word-programvaren. Mulig jeg gjorde noe feil, men jeg fikk kun til å ha web-versjonen av word, og den mangler en del funksjoner som desktopvarianten har. Google docs er ikke like bra til oppgaveskriving. Min holdt ett semester og så kjøpte jeg heller en ordentlig PC. Det er nyttig å ha mulighet til å laste ned programmer som Endnote når man studerer slike fag. Dette testet jeg ikke på chromebook, men siden man ikke kan laste ned word så tviler jeg. 

Anonymkode: 536d5...f3a

Klart du kan bruke word på Chromebook. Slik får du tilgang til Microsoft Office på en Chromebook - Støtte for Microsoft

Office365 ligger i sjyen og du får tilgang til alt via nettleser.

Men Endnote får du ikke lastet ned. Dog vil du kunne bruke Endnote via en extention. Can you use EndNote on a Chromebook? - Google-søk Har ikke testet det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Det er jo selvsagt bare tull. Det er titusenvis av spill som overhode ikke krever 8 GB VRAM.

Anonymkode: 7401e...35f

Kabal og andre småspill regnes så klart ikke. Seriøse spill utgitt siste året krever såpass om det er høyere oppløsning på skjermen. Uansett er det cpu og internminne som var poenget i posten. PCer til 3-4 tusen har spesifikasjoner som var utdatert for fem år siden.

Anonymkode: 8b577...49b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.7.2024 den 23.48):

Samme her. Dyr jobb pc og billig hjemme pc gjør akkurat samme nytten. Jobben kaster tydeligvis bort masse spenn for at PCn skal kunne gjøre greier jeg ikke kan. 

Anonymkode: f4242...5b1

Eller kanskje jobben din sparer penger på at de ansatte har mest mulig lik PC uavhengig av behov?

Det koster ekstremt mye penger og enormt mye tid å drive med brukerstøtte og service på mange ulike modeller og produsenter. Så i 99% av tilfellene er det bedre å betale for en dyr PC til deg selv om behovet ditt er mindre enn andre sitt, enn at du skal få en PC til 3k av en serie/produsent en ikke har erfaring med fra før eller serviceavtale med. Tar maskinen din kvelden så kan du nesten regne med 4-8 tapte arbeidstimer hos deg bare for å få deg opp å gå igjen. Pluss timene IT avdelingen bruker. Ikke bare står du uten arbeidsverktøy når du venter på ny maskin men noen må og gjøre jobben med å feilsøke maskinen og deretter skaffe deg ny PC. Og selv om mye er automatisert i dag så er det ikke helt der enda for de fleste bedrifter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off, var innom dell.no og konfigurerte min drømme XPS / Precision til over 35k 🤯

Anonymkode: 03bc0...23b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Off, var innom dell.no og konfigurerte min drømme XPS / Precision til over 35k 🤯

Anonymkode: 03bc0...23b

Hørtes ut som en bortkastet ting å gjøre om du ikke har tenkt å kjøpe? Eller var det for å briefe?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fountaine skrev (På 2.7.2024 den 14.39):

Er 3k dyrt for en laptop? Får man laptop til 3k?

Ja

Anonymkode: 15bd2...85a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.7.2024 den 8.01):

Lol nei 

Anonymkode: 61868...95e

Jo

Anonymkode: 15bd2...85a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...