Gå til innhold

Noe vits å kjøpe billig laptop til 3.000–4.000 kr?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Eller er de for dårlige, og har veldig kort levetid?

Skal studere innen humaniora så trenger bare et skriveprogram. Men orker ikke en PC som henger hvert tiende minutt fordi den ikke takler noe. 

Anonymkode: 731ef...247

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Til ren tekst kan det vel funke fint. Jeg har en to år gammel Chromebook jeg ga 2500 for, og den funker helt fint til Google Docs, surfing og videoavspilling, men den er helt håpløs til omtrent alt annet. 

Anonymkode: 7401e...35f

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, de er altfor trege til å få noenting som helst til å fungere. 

Anonymkode: 41693...3f0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper man en ny PC til den prisen, får man som oftest billig skrap.

Kjøper man en 10 år gammel bedrifts-PC til noen få hundre, kan man få en PC som uten vanskeligheter kan brukes til vanlige ting som dokumenter/film/musikk. Nyeste Windows-versjoner krever kraftigere hardware, men med Linux fungerer PC-en som jeg skriver dette på fra 2013, utmerket. Tror jeg kjøpte den for 3-400 brukt.

Anonymkode: e5b70...c05

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp en brukt MacBook air

Anonymkode: 92a38...4f6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan fint få en grei laptop til den prisen, den vil heller ikke oppleves som treg.  
Så lenge en ikke har tenkt å bruke den til krevende oppgaver så er det ikke et problem.

 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kan du. For den prisen ville jeg nok valgt chromebook, spesielt om den er til studier. De er raske og greie, og ladingen holder veldig lenge. Hvis du ikke skal bruke den til noe avansert, men kun til skriving, høre musikk og streame, så får du en passende chromebook for den prisen. Kvalitet varierer jo litt mellom de forskjellige, men jeg hadde en slik billig en i åresvis som bruktes hovedsakelig til studier. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Kjøp en brukt MacBook air

Anonymkode: 92a38...4f6

Enig. Jeg har en 10 år gammel macbook air som fungerer utmerket

Anonymkode: 43df7...d10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma_Mor skrev (9 minutter siden):

Det kan du. For den prisen ville jeg nok valgt chromebook, spesielt om den er til studier. De er raske og greie, og ladingen holder veldig lenge. Hvis du ikke skal bruke den til noe avansert, men kun til skriving, høre musikk og streame, så får du en passende chromebook for den prisen. Kvalitet varierer jo litt mellom de forskjellige, men jeg hadde en slik billig en i åresvis som bruktes hovedsakelig til studier. 

Er det Windows på chromebook?

Anonymkode: 494e7...1a7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Er det Windows på chromebook?

Anonymkode: 494e7...1a7

Det går an å installere windows om man absolutt vil det, men chromebook bruker Google ChromeOS, ikke windows. Chroombook er litt som en android telefon, men i pc form. Du kan laste ned programmene du bruker i apper. Jeg syntes de er veldig greie så lenge man ikke skal gjøre noe veldig avansert, lette å ta med seg, samt ladingen varer lenge og de blir ikke varme under på samme måte som PCer.  Så mangel liker å bruke de til studier. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige pc'n min var billig (ca. 3000,-) og den hadde jeg i 6-7 år. Den fungerer forsåvidt enda. 

Den jeg har nå betalte jeg vel også rundt 3000,- for. Er veldig fornøyd med den. Bruker kun til nettbruk da (YouTube og andre nettsteder). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen av billigmerkene som er bedre enn andre? Evt noen som er dårligere og som man absolutt bør styre unna?

Anonymkode: 731ef...247

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Dytter 

Anonymkode: 731ef...247

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mamma_Mor skrev (På 13.6.2024 den 14.11):

Det går an å installere windows om man absolutt vil det, men chromebook bruker Google ChromeOS, ikke windows. Chroombook er litt som en android telefon, men i pc form. Du kan laste ned programmene du bruker i apper. Jeg syntes de er veldig greie så lenge man ikke skal gjøre noe veldig avansert, lette å ta med seg, samt ladingen varer lenge og de blir ikke varme under på samme måte som PCer.  Så mangel liker å bruke de til studier. 

 

Jeg er helt avhengig av windows til de programmene jeg bruker. så da utgår nok det for meg dessverre.

Anonymkode: 494e7...1a7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pc til 4k er helt okei. Min forrige pc var 4k og den varte i flere år før den ble ved et uhell glemt igjen et sted på en tur så jeg mistet den. Den jeg har nå betalte jeg også 4k for, men denne er litt bedre enn den forrige fordi den jeg har nå kostet egentlig rundt 7-8k men var nedsatt. De har som regel gode tilbud på pc'er rundt den tiden skolen begynner på igjen sånn i sen august-september

Anonymkode: 66d81...e5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 13.6.2024 den 14.29):

Er det noen av billigmerkene som er bedre enn andre? Evt noen som er dårligere og som man absolutt bør styre unna?

Anonymkode: 731ef...247

Personlig har jeg kun hatt Acer og Lenovo, vil råde deg til å styre langt unna Acer. Hadde masse problemer med 2 Acer pc'ene som jeg har hatt. Syns de var dårlig kvalitet. Lenovo har jeg kun gode ting å si om. Den første jeg hadde var helt super og fungerte problemfritt i 5 år før jeg var uheldig så den ble ødelagt. Pc'en jeg har nå er også en Lenovo og den er helt super. Har hatt den i 2 år.

Anonymkode: 66d81...e5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.6.2024 den 16.39):

3k er dyrt for en laptop da

Anonymkode: 15bd2...85a

Er 3k dyrt for en laptop? Får man laptop til 3k?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/30/2024 at 4:06 PM, AnonymBruker said:

Jeg er helt avhengig av windows til de programmene jeg bruker. så da utgår nok det for meg dessverre.

Anonymkode: 494e7...1a7

Hvilke programmer er det?

Anonymkode: 7401e...35f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...