Gå til innhold

Dama slo opp siden hun trengte alenetid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. For en uke siden slo dama opp med meg siden hun mente det skjedde så mye i livet hennes at hun ikke klarte å være i et forholdt akk nå. Hun sa hun fortsatt elsker meg veldig mye og håper vi finner tilbake til hverandre.

Vi var sammen i rundt 6 og en halv måned. Før meg har hun hatt en del forhold, der det lengste har vart i ca 2 mnd og som hun har fortalt så har alle vært dårlige forhold der hun har blitt brukt, utroskap osv. Hun har sagt til meg gjennom hele forholdet at jeg er deg beste som har hendt henne og at hun aldri kommer til å slå opp med meg. Uken før hun slo opp merket jeg at hun endret atferd helt. Hun sendte meg ikke meldinger så mye, ringte meg ikke og kunne ikke møte meg fordi hun mente hun var veldig opptatt. Hun har i ettertid fortalt meg at det var fordi hun trengte å tenke på hva hun ville. 

Vi har lovet hverandre å ikke Holde på med noen andre frem til hun er klar for et forhold igjen. Jeg elsker henne veldig mye og det eneste jeg vil er å være sammen med henne. 3 dager etter hun slo opp spurte hun om jeg ville komme til henne og henge som venner. Jeg sa det er greit. Vi lå sammen og hele pakka den dagen. Jeg skjønner ikke hva hun tenker skal jeg være ærlig. Man kan fint fortsatt være sammen, samtidig som hun skal få ha alenetid og få være i fred. Det har jeg sagt at er mulig, men hun mente på at hun trengte tid for seg selv.

Kan noen komme med råd her? Jeg vil bare bli sammen med henne igjen, men vil ikke presse henne før hun er klar for det igjen.

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun er 'dismissive avoidant' og livedd for forpliktelser. Presser du henne eller maser, så vil hun løpe enda fortere. Etter 6 mnd går fasen med forelskelse over, og realitetene et forhold innebærer synker inn. Ville rådet deg til å tenke at dette nok er kjørt -  Kan hende hun blir sammen med deg igjen når hun begynner å savne deg, men så vil hun nok slå opp igjen noe senere... 

Dette er bare en mulig teori. 

• Liker 7
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Hun virker veldig ustabil og uegnet til å forplikte seg. Lengste forholdet før deg var på 2 mnd? Slår opp fordi det skjer for mye? Nei, her skurrer det. 

Anonymkode: 37696...d53

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Regner med så fort du viser at du klarer å gå videre eller har en ny flørt på gang, ringer hun og vil ha deg tilbake. 

Anonymkode: 19d7b...9fb

• Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Har hun mye som skjer som du vet om ts? Om dere har vært sammen en stund burde du kjenne henne såpass at du vet om det er sant eller ikke. 

Anonymkode: 2c780...898

AnonymBruker
Skrevet

Kan godt være hun klarer å jobbe med forpliktelsesvanskene og evnen til å være i en relasjon i framtiden, men det er noe hun må ville endre, og gjøre jobben for å klare. Inntil da er hun nok ikke veldig egnet til å være i et forhold over tid. 

Lev livet ditt videre og legg bak deg det kapitellett. Uansett hva hun finner ut vil du aldri føle deg trygg i et forhold med henne senere og det vil være ødeleggende for deg. 

Anonymkode: a1bb5...666

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Regner med så fort du viser at du klarer å gå videre eller har en ny flørt på gang, ringer hun og vil ha deg tilbake. 

Anonymkode: 19d7b...9fb

Kan fort hende det ja. Har snakket med noen kompiser om dette her. De mener at hun egentlig bare prøver å teste meg på en eller annen måte. Men jeg kan ikke skjønne hvorfor…

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kan godt være hun klarer å jobbe med forpliktelsesvanskene og evnen til å være i en relasjon i framtiden, men det er noe hun må ville endre, og gjøre jobben for å klare. Inntil da er hun nok ikke veldig egnet til å være i et forhold over tid. 

Lev livet ditt videre og legg bak deg det kapitellett. Uansett hva hun finner ut vil du aldri føle deg trygg i et forhold med henne senere og det vil være ødeleggende for deg. 

Anonymkode: a1bb5...666

Hun sendte meg forresten melding i går der hun spurte om det var greit at vi hang sammen som venner en stund, mens hun trenger tid for seg selv. Dette syntes jeg også er litt merkelig. Hun kan altså henge med meg som venner, men ikke som kjærester…

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet

Hadde ventet max 2 uker. Vi andre har også problemer, men er i forhold likevel. Og har hun enormt store problemer, bør du holde deg langt unna henne mens hun går i terapi.  

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hun høres ikke stabil ut. 

Jeg hadde gått videre, hun vil ha deg på vent men være fri til å gjøre hva hun vil, gidder du det?

Anonymkode: acc72...9bb

• Liker 4
  • Nyttig 1
Gjest Luksusbia
Skrevet
User01928477228 skrev (24 minutter siden):

Hei. For en uke siden slo dama opp med meg siden hun mente det skjedde så mye i livet hennes at hun ikke klarte å være i et forholdt akk nå. Hun sa hun fortsatt elsker meg veldig mye og håper vi finner tilbake til hverandre.

Vi var sammen i rundt 6 og en halv måned. Før meg har hun hatt en del forhold, der det lengste har vart i ca 2 mnd og som hun har fortalt så har alle vært dårlige forhold der hun har blitt brukt, utroskap osv. Hun har sagt til meg gjennom hele forholdet at jeg er deg beste som har hendt henne og at hun aldri kommer til å slå opp med meg. Uken før hun slo opp merket jeg at hun endret atferd helt. Hun sendte meg ikke meldinger så mye, ringte meg ikke og kunne ikke møte meg fordi hun mente hun var veldig opptatt. Hun har i ettertid fortalt meg at det var fordi hun trengte å tenke på hva hun ville. 

Vi har lovet hverandre å ikke Holde på med noen andre frem til hun er klar for et forhold igjen. Jeg elsker henne veldig mye og det eneste jeg vil er å være sammen med henne. 3 dager etter hun slo opp spurte hun om jeg ville komme til henne og henge som venner. Jeg sa det er greit. Vi lå sammen og hele pakka den dagen. Jeg skjønner ikke hva hun tenker skal jeg være ærlig. Man kan fint fortsatt være sammen, samtidig som hun skal få ha alenetid og få være i fred. Det har jeg sagt at er mulig, men hun mente på at hun trengte tid for seg selv.

Kan noen komme med råd her? Jeg vil bare bli sammen med henne igjen, men vil ikke presse henne før hun er klar for det igjen.

Gi henne alenetid så lenge at hun tror du ikke elsker henne

Skrevet
User01928477228 skrev (5 minutter siden):

Hun sendte meg forresten melding i går der hun spurte om det var greit at vi hang sammen som venner en stund, mens hun trenger tid for seg selv. Dette syntes jeg også er litt merkelig. Hun kan altså henge med meg som venner, men ikke som kjærester…

Hun holder deg på gress

• Liker 6
  • Nyttig 2
Gjest Luksusbia
Skrevet
User01928477228 skrev (6 minutter siden):

Rødt flagg, ikke heng

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hun høres ikke stabil ut. 

Jeg hadde gått videre, hun vil ha deg på vent men være fri til å gjøre hva hun vil, gidder du det?

Anonymkode: acc72...9bb

Gjøre hva hun vil…

vi har en avtale om å ikke gjøre noe med andre mens hun har alene tid

Gjest Luksusbia
Skrevet
User01928477228 skrev (1 minutt siden):

Gjøre hva hun vil…

Skriftlig?

AnonymBruker
Skrevet
User01928477228 skrev (Akkurat nå):

Og hvor lenge varer den avtalen? 2 dager? 2 mnd? 2 år? 

Anonymkode: 563ee...794

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Dropp henne

Anonymkode: 64b44...2ff

• Liker 2
Skrevet
User01928477228 skrev (11 minutter siden):

Hun prøver å omgå forpliktelsen et forhold innebærer. Hun vil være med deg, men på sine premisser.  

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis hun skal ha alenetid, si ned til sex og nel til å være en støttende venn. 

Anonymkode: 563ee...794

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Har hun mye som skjer som du vet om ts? Om dere har vært sammen en stund burde du kjenne henne såpass at du vet om det er sant eller ikke. 

Anonymkode: 2c780...898

Greier med familie, skole og sånn. Hun mistet nettopp en hund hun hadde hatt i 12 år også.

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...